wat moet ik hier van denken?

Hoi allemaal,

Ik wil graag jullie advies wat ik moet doen…
Een jongen M. en ik kennen elkaar al jaren. Ik ben nu 21 en ben wel een beetje onzeker over de situatie en hoe het allemaal gaat…
Ik ken M al sinds ik een jaar of 8/9 ben, maar sinds 2015 spreek ik hem veel (soms ook een periode niet)en heb ik gevoelens voor hem gekregen. Nu denken jullie vast waarom onderneemt ze nu pas actie?

Zoals ik net al zei sinds 2015 spreek ik met hem af en dan zijn we gewoon met zn tweeën. Het begon met afentoe een filmpje kijken, later bleef ik daar ook wel eens slapen, maar hij wou toen de tijd geen relatie zei hij. Toen zei ik natuurlijk super dom ik ook niet (terwijl ik dat wel wou), omdat ik bang was dat hij het contact zou stoppen. Ik vond hem toen de tijd echt heel leuk( nu nog steeds trouwens).

Ik heb tussendoor wel een relatie met een collega van hem gehad, maar dat hield al heel gauw op omdat hij de hele tijd de baas over mij wou zijn.

Een paar maanden later vroeg hij of ik weer een keer langs wou komen, ik zei ja is goed gezellig!(M en ik hadden nog wel contact als goede vrienden toen ik een relatie had met zijn collega) Dus ik ben naar M toe gegaan hebben we samen een film gekeken en kreeg ik savonds een belletje van hem hoe hij over mij dacht. Hij vertelde mij dat hij mij steeds serieuzer, leuker en aantrekkelijker vond worden. Hij spookt al sinds de eerste keer dat ik wat met hem heb afgesproken door mijn hoofd. Maar hij komt elke keer weer op het punt van ik wil geen relatie.

Ik probeerde hem uit mijn hoofd te zetten en het contact te verbreken, maar daar werd ik ongelukkig van. Anderhalve week geleden kreeg ik een berichtje van hem hoe het met mij ging. De zelfde avond ben ik daar nog naar toe gegaan, omdat mijn gevoel zei dat het goed was. Ik heb toen dus weer bij hem geslapen en tegen elkaar aan gelegen en geknuffeld zonder bijbedoelingen. Ik zou nog steeds wel een relatie met hem willen, maar ik durf niet te vragen of hij nog wat met me wilt afspreken, want ik ben bang voor afwijzing.
Ik heb zo’n goed gevoel bij hem in de buurt. Hoe kan ik hem vertellen dat ik hem leuk vind?
Ik heb een licht gevoel dat hij mij ook leuk leuk vind, anders zou hij mij niet steeds contacten toch?
We groeien toch niet voor niks steeds weer terug naar elkaar? Dat heeft toch een reden?

Waarom wil je zo graag een relatie met hem? Kun je het niet zo houden zoals het nu is? Of vraag iig dan of hij niet met anderen wil doen.

Dit. Zoals het nu gaat, is het goed toch? Je hoeft er toch niet noodzakelijk een relatie van te maken.
En als je echt een relatie wilt, zou ik hem dat gewoon vragen. Het lijkt mij dat er ondertussen genoeg vertrouwen tussen jullie twee is om te vragen of hij toch niet een relatie wilt of om te zeggen dat jij een relatie ziet zitten.

Weet je ook waarom hij geen relatie wilt?

Nee, ik weet niet waarom hij geen relatie wilt. Ik heb het 1x gevraagd toen kreeg ik “gewoon niet.” Maar dat was in het begin dat ik het gevraagd had. Als je 2 jaar een beetje rond elkaar heen hangt en het vertrouwd voelt is het fijn als je wat vastigheid heb(vind ik).