Wat moet ik hier van denken? Pesten?

Hoi allemaal,
Ik ben een meisje van 13 en zit in klas 2.
Ik heb niet zo’n goeie communicatie met mn klas en word ook gezien als het ‘‘stille’’ meisje.
Ik heb wel een goeie vriendin in de klas… maar soms verlaat die me ook in de pauzes en ben ik alleen. de hele pauze lang.
voor de rest zijn er 3 mensen die me gemeen aankijken of gemeen commentaar op me geven via whatsapp of in de klas als ik iets zeg of doe.
Dus ik zeg nu bijna helemaal niks meer in de klas.
Die vriendin van mij zegt dat ik moet gaan praten met mijn mentor en wil 1 deze dagen naar mijn mentor toegaan met de reden dat ik me totaal niet thuis voel in de klas.
Ik voel me dan ook best wel kut en onzeker.
Ook word ik gezien als het buitenbeentje van de klas… moet ik nou wel of niet met mijn mentor gaan praten ?
Ik zit ook niet echt bepaald lekker in mn vel…

xoxo een onzeker meisje…

Jep, ik zou zeker weten met je mentor gaan praten. Het is echt belangrijk dat je je een beetje op je plek voelt in de klas. Veel fijner voor je middelbare schooltijd ook.

Herken me hierin! Zou zeker naar je mentor gaan. Ik heb dat toen niet gedaan omdat ik dacht dat het daarmee erger zou worden, maar het valt altijd te proberen. En als dat niks helpt kan je vragen of je naar een andere klas mag als daar wel aardige mensen in zitten

Naar je mentor gaat. Een blik van iemand anders erop helpt sowieso. Het lucht jou ook op. Daarnaast kun je samen naar oplossingen zoeken.

Ga inderdaad naar je mentor. Je kan er beter nu nog iets aan proberen te doen, want je moet het nog wel een paar jaar volhouden op die school (als het goed is).

Ik zou t niet doen tbh. Ik heb gemerkt dat op die leeftijd de hulp van een volwassene erbij halen alleen maar averechts werkt.

Praat niet zo zeer met je mentor maar gewoon met iemand die je vertrouwt

Heb vandaag met mijn mentor gepraat en ze was boos op die rotkinderen. en stak veel interesse in mijn nieuws.
dankjewel allemaal!! :slightly_smiling_face: