Wat moet ik ermee?

Hee meiden, ik plaats eigenlijk nooit wat op het forum, maar ik ben wel een stille meelezer. Er zit me al een tijd iets dwars en ik vond het tijd worden om mijn verhaal op girlscene te delen en om jullie meningen aan te horen, ik kom er namelijk niet meer uit! Ik zal het even uitleggen.

4 Jaar geleden kwam ik met een jongen in contact tijdens het uitgaan en we zijn een paar maanden met elkaar geweest, maar het werd niet echt serieus door persoonlijke omstandigheden en we waren allebei nog wat jong. Sinds 1 jaar en ongeveer 2 maanden ben ik opnieuw met hem in contact gekomen en is er een relatie uit ontstaan, wat in het begin ook niet helemaal soepel verliep, maar 2 maanden geleden vertelde mijn vriend mij dus dat hij vond dat hij me te vaak zag en dat het onnatuurlijk aan begon te voelen, hij was bang om het ‘verliefde’ gevoel kwijt te raken… Ik vond dit natuurlijk helemaal niet leuk om te horen, vooral omdat we elkaar 3 keer per week zien ongeveer en soms wat vaker, maar hij ziet zijn vrienden ook gewoon 4 keer in de week. Hij plant vaak dubbele afspraken in en hij schuift mij dan altijd aan de kant om bij zijn vrienden te kunnen zijn en andersom is het nooit het geval. Ik mocht niet meer aan hem vragen wanneer we wat gingen doen, omdat hij de touwtjes in handen wilde hebben. Het verliep allemaal gewoon zo moeilijk en het liep me zo hoog op dat ik 2 weken geleden heb gezegd dat ik het niet meer zo wilde en dat als hij zich niet wat ging passen dat het voor mij gewoon klaar is. Hij schrok hier heel erg van en hij moest erover nadenken of hij dat dus wilde doen. Toen hebben we gepraat en heeft hij ermee ingestemd dat hij wat water bij de wijn zou doen, maar ik merk hier niks van. Ik krijg nog steeds opmerkingen naar me hoofd geslingerd dat we ‘hadden afgesproken om elkaar wat minder te zien’ en dat ik excuses zoek om bij hem te mogen slapen. (Mijn oplader lag nog bij hem thuis en mijn telefoon viel bijna uit en er was geen andere oplader in huis. Ik vroeg of ik bij hem kon blijven slapen, ook omdat mijn school 5 min. van zijn huis af was en ik niet in het donker en in de kou terug wilde op de scooter)

Voor mij komt dit niet over als een goede vriend. Op dit moment praten we ook niet met elkaar en mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik voor mezelf moet kiezen, maar ik vind het zo lastig! Ik hou van die jongen. Heb al ontzettend vaak aangekaart wat mij dwars zit en ik heb vaak het gevoel dat ik niet echt kan zeggen hoe ik me voel tegen hem, omdat hij vaker heeft gezegd dat hij vind dat ik me aanstel.

Lieve meiden, wat vinden jullie?

Hij wil je niet, dat is volgens mij heel erg duidelijk… Kies voor iemand die jou wel wilt zien.

Je kan beter voor iemand kiezen die voor de volle 100% voor je gaat. Je verdient beter!

Hij zit je niet zitten denk ik. Maar don’t worry! er lopen genoeg leukere jongens rond die alles voor je zouden doen om je te kunnen zien. You deserve better!

Je zegt op een gegeven moment dat je er niets van merkt dat hij “wat water bij de wijn zou doen”, maar doe jij dat ook? Doe je nu ook meer je eigen dingen of vraag je nog steeds net zo vaak om zijn aandacht of om met hem af te spreken?

Ik denk dat je zelf een besluit moet gaan nemen wat voor jouw gevoel het nog waard is. Vriendinnen kunnen makkelijk zeggen: je bent meer waard, maar als je denkt dat het voor jou nog waard is om hieraan samen te werken, dan moet je dat gewoon doen. Besef wel dat het je verdrietig/gefrustreerd kan zijn en dat het energie kan kosten, maar misschien kom je er wel samen uit en anders kun je altijd nog zeggen naderhand: ik heb alles gedaan om het te laten werken.

Je zegt overigens zelf in het berichtje ook dat dit voor jou niet overkomt als een “goede vriend”, dus misschien is hij het voor jou eigenlijk ook gewoon niet waard om nog verder aan jullie relatie te werken :wink:

Je verdient beter. Hoe zie je een toekomst met een jongen die jou (nu al) ‘zat’ is en je dus zo min mogelijk wil zien. Een jongen zou je juist het liefst altijd bij zich moeten willen hebben. Heb je al eens nagedacht over hoe het dan gaat zijn als jullie over een tijd willen gaan samen wonen?

Ik denk echt dat er geen (fijne) toekomst voor je is met deze jongen. Je verdient honderd keer beter! :slightly_smiling_face:

ik denk dat hij je niet (meer) leuk vind

Hee meiden, heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik had zelf ook al aangekaart hoe hij ons voor zich zag als hij me nu al minder wilde zien. Hij gaf mij toen als antwoord dat die tijd er nog lang niet is en dat hij het op het moment erg druk heeft. (met wat, geen idee?)

Ik ben gaan nadenken na jullie reacties en ergens wist ik zelf eigenlijk ook wel dat hij mij niet alles kan geven wat ik wil en niet zo gek is op mij dan ik op hem… Vandaag weer ruzie gehad over het feit dat hij nu ook door de weeks is gaan blowen, omdat hij gestopt is met roken. Ik vind dit niet okee en ik heb voor het eerst in onze relatie niet over me heen laten lopen en heb precies gezegd wat ik ervan vind. Ik denk dan toch dat dit het einde voor ons is… Heel erg jammer

Weg ermee
Er zwemmen genoeg andere visjes in de zee die wss veeel meer moeite voor je willen doen daar ben ik 100 procent zeker van
succes
x