Wat moet ik doen?

Ruim een maand geleden heb ik een jongen leren kennen waarmee het meteen klikte. Op dit moment hebben we iedere dag contact. Ook zien we elkaar vaak zo gaan we regelmatig bij elkaar een film kijken en zwemmen we ook bijna iedere dag samen. Ook zoenen we elkaar iedere keer als we elkaar weer zien. Nou is het wel zo dat hij bijna klaar is met zijn studie en na de zomer gaat werken terwijl ik net begonnen ben met mijn studie en dat ik volgend jaar met een andere studie verder ga. In het begin zei hij ook dat hij van plan was om vrijgezel te blijven omdat hij na de zomer gaat werken enzo. Maar nu zijn we een aantal weken verder en lijkt het contact steeds meer te worden. Ik zit alleen met de vraag: hebben we nu een relatie of niet? Ik durf het hem niet te vragen omdat ik bang ben voor een negatief antwoord want ik weet dat hij van plan was om single te blijven. En omdat hij het niet ziet zitten om een relatie met iemand te krijgen die nog maar net met haar studie is begonnen. Dit was namelijk het geval bij zijn vorige vriendin. Wat zou ik moeten doen?

Wacht anders nog even met het zeggen tot na de zomer, als jullie dan elkaar nog vaak zien en close zijn kan je het proberen.

Ik denk dat het toch verstandig is als je vraagt hoe het nu zit tussen jullie. Je houd jezelf nu alleen maar aan het lijntje. En als ie het niet wilt dan maakt het toch niet uit of je dat nu of aan het eind van de zomer krijgt te horen? En als hij het wel wilt, dan weet je dat gelijk. Het is als je het vraagt sowieso duidelijker voor jezelf, en dat is belangrijk. Nu zit je alleen maar met vragen.