wat moet ik doen

Ik ben 16 en ben nu 10 maanden samen met mijn vriend. Hij heeft een ex waar hij echt heel erg verdrietig bij was enz toen het uitging. Het ging uit in november 2010 en ik kwam in beeld rond januari 2011 en in april was het aan zegmaar.Ik las gister een msn gesprek met haar en zag dat hij in februari 2011, dus toen hij al met mij zat, naar haar stuurde dat hij haar mist nog lang niet over haar heen was, zij de persoon is waar hij het meest om geeft en dat hij weer met haar wil lachen. Hier wist ik niks van. Later las ik nog een msn gesprek rond mei dus toen waren wij al een maand samen. In dat gesprek staat dat hij nog steeds van haar houdt en dat hij het niet leuk vindt dat ze een vriendje heeft. Dat hij mij heeft en dat dat ook leuk is maar dat het pijn doet haar zo te zien en dat ze elkaar missen. Ik heb vannacht de hele nacht niet geslapen en ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Zij is degene die belangrijk voor hem is, niet ik. Ja ik ben zijn vriendin, we zijn ook gelukkig enz maar ik denk dat hij bij haar gelukkiger was want zij hadden ook dezelfde vrienden en sport. Ik denk er de hele tijd aan bij alles van; oh dit had zij vast beter gedaan. Ik dacht als dat hij haar miste maar nu is het dus bevestigd. Wat moet ik nu doen?

Moeilijk, je hebt een gesprek gelezen die je misschien niet had moeten lezen ben ik bang.
Maar, eerlijk zijn en opbiechten is het beste denk ik.
Vraag hem naar zijn gevoel daarover. Laat hem daarbij weten, dat je achter hem staat en het geluk niet uit de weg wilt.
Maar als hij niet over haar heen is, moet ie daar aan werken. Dat is aan hem, want jij verdient een jongen die 100% voor je gaat en niet met een ex.

Praat met hem!

ja ik heb er al zo vaak over gepraat maar hij zegt dat ik echt de enige ben en dat hij niks met haar wilt ookal zou zij dat ook willen. maar nu heb ik dit weer gelezen en zit ik zegmaar weer helemaal bij het 0 punt van vertrouwen. ik weet echt niet wat ik moet doen het maakt me zo onzeker

Wat Kraplapje zegt. Ik vind het heel erg voor je dat het zo moet lopen. Maar je verdient een jongen die 100% voor je gaat, en niet nog zit te huilen om een ex.
Vertel hem erover. Het gesprek dus. Daar kan hij niet omheen draaien.

Zoals Kraplapje zei, eerlijk zijn en opbiechten dat je die gesprekken hebt gelezen.
En, om eerlijk te zijn, snap ik je vriend ook wel een klein beetje. Ik ben al drie jaar gelukkig met mn vriend, en toch blijf ik altijd een zwak houden voor mn ex. Ik zou hem echt niet terug willen, het is echt een afgesloten hoofdstuk. Maar het blijft toch mn eerste liefde… Ik zou liever geen zwak voor hem hebben, maarja!

^ Daarom ben ik blij dat ik nog geen exen heb xD Het lijkt me erg lastig vooral als er regelmatig contact bij zit. Wat ik had gedaan is gewoon compleet al het contact afbreken. Met Facebook en al.

ja het is gewoon zo vervelend. ze zitten samen op de hockeyclub en daar is iedereen bevriend enz en ze hebben dan samen verjaardagen en ze zitten soms zelfs bij elkaar in de klas. en ze gaan ook allebei naar parijs in de reisweek.

en ik heb hiervoor ook nog nooit een vriendje gehad en hij dus alleen haar. ze waren heel verliefd ik heb alles zelf gezien want ze zitten dus bij mij op school aah

Bluh dat is bagger. Wat dat betreft zou ik zeker met hem gaan praten. Als het contact niet kan worden afgebroken, kan hij het dus ook niet makkelijk verwerken.

Vertrouw je hem nu ook minder hierdoor?
Ziet hij haar ook in reallife? Want als dat niet zo is, ben je niet bij punt 0.
Contact met een ex hebben is niet fout, zolang ze niet afspreken.

ja ik vertrouw hem minder want tegen mij zei hij toen ik dit een keer aankaartte dat ze niks meer voor hem betekent enz maar ze zitten dus wel tegen elkaar te zeggen dat ze elkaar missen enz. ja ze zien elkaar op school en hockey en hij is bevriend met haar beste vriendinnen dus soms zitten ze gewoon bij elkaar. hij zegt dat ze niet praten maar laatst had hij haar ook opeens op whats app en nu dit gesprek dus…

Dat gelieg duidt erop dat hij jou wil laten geloven dat er niks aan de hand is. Ik zou het niet accepteren en hem erop aanspreken hoor.

Lastige situatie… Ik zou het zelf niet kunnen en de relatie verbreken.
Nu heb je bij alles in je achterhoofd misschien deed zij dit beter of leuker dan ik enz. En stel je voor dat zij weer ineens vrijgezel wordt en hem terug wilt, zou hij jou dan gelijk voor haar laten vallen?

Erg zwak van hem… Hij had pas een nieuwe relatie moeten beginnen als hij over haar heen was.

ja ik zit er dus ook serieus over na te denken om ermee op te houden. ik maak mezelf helemaal gek.

Dat gek maken moet je niet doen, niet zolang je het er niet met hem over gehad hebt.
Ik had laatst ook crisis met m’n vriendje, maar door het van mijn hart te gooien, luchtte dat zo op. Nu gaat het beter dan ooit.
Dus nodig heb zo snel mogelijk uit en gooi het eruit. Wacht in zijn reactie dan af, of je er daadwerkelijk mee op houdt of niet.
Niet zomaar vergooien. Eerst praten.

Het gesprek was in februari 2011. Misschien is hij nu wél al lang over haar heen!

ja maar hij had nog een gesprek met haar in mei hè. hmm ja ik weet het niet het is gewoon zo kut als je achter zulk soort dingen komt en dat heb ik wel vaker bij hem.

Met je vriend praten!

Jullie zijn inmiddels al 10 maanden samen, misschien is hij er nu idd overheen. Ik denk dat je gewoon moet bekennen dat je het hebt gelezen, en dat je gewoon heel bang bent dat hij niet zo veel van jou houdt als hij ooit van haar.