wat moet ik doen!?

Ik heb al 4 jaar met mijn vriend alleen nu begint hij erg op me af te komen zoals , je mag niet laat naar buiten , ik mag het wel maar jij niet want jij bent een meisje…
hij is heel lief hij doet alles voor me , maar nu voel ik dat hij te veel op me af komt .

bedoelt hij het lief of … ik snap het niet meer soms kan ik zo boos worden dat ik het wil uitmaken :frowning_face:

zo begon het ook in het huwlijk van mijn ouders… mijn moeder moest stoppen met werken… mocht alleen sochtends vroeg boodschappen doen en verder niet naar buiten… ze komt nu helemaal niet meer buiten zelfs niet in de tuin… het begint meestal ontschuldig maar het kan heel erg uitlopen en geloof me dat wil je niet!

wat wil je met een jongen die je dingen verbied? dat is voor mij al een reden om bij iemand weg te gaan.

ik mag op zich heel veel, ik bedoel ik mag alleen in de avond niet naar buiten. ( doe ik ook nooit uit me zelf al niet ) maar toch… iedereen wilt toch wel een keer in de avond naar buiten ook al is het even in de buurt een rondje lopen…
maar dan is het nee straks gebeurt er iets met je blabla… blijf thuis! en dan moet ik ook echt thuis blijven anders hebben we de poppen aan het dansen!

maar wat je moeder mee maakt, vindt ik wel erg zielig voor ze en stom!

je moet gewoon geen jongen hebben die je dingen verbied! en zeker niet eentje die boos wordt als je het wel doet. je moet een jongen hebben die liever niet wilt dat je 's avonds alleen naar buiten gaan, en dus óf met je mee gaat of je gewoon je gang laat gaan ook al is hij ongerust. je moet gewoon geen vriendje hebben die boos op je wordt om dingen die je doet, dat is gewoon niet goed. punt.

dit vind ik niet echt een ‘gezonde’ relatie. ik zou niet met zo’n iemand een relatie willen hebben.

ja meis… k probeer uit te leggen dat dat ook het begin was bij mijn ouders… het begon met ik wil niet dat je naar die winkel gaat daar loopt een raar persoon rond… ik wil niet dat je naar die straat gaat daar is weinig licht… en het is nu zo… dat ze echt helemaal niets mag… mijn vader heeft mij ook tot mn 20ste alles verboden… k woon nu op mn zelf en dat is n behoorlijke opluchting… maar in een relatie is dat anders…

dankjewel voor je reactie , en veel sterkte schat !!

Ik kan het sowieso al niet hebben als me vriend dingen gaat verbieden en dan helemaal als hij het dan weer wel mag.
Misschien maakt hij zich zorgen maar doe gewoon waar jij zin in hebt, kom nou zeg.

hij zegt wel dat hij zo doet omdat hij zich zorgen maakt om mij als ik alleen buiten loop in de avond… maja

Ja maar het is toch niet eerlijk als hij het wel mag :frowning_face:

Dat is ook het gene wat mij gek maakt.

Heb je het er al goed met hem over gehad.
Hoe zou hij het vinden als je hem verbood om niet meer over straat te kunnen in de avond.
Probeer anders wat te regelen dat hij mee gaat of iemand anders?
Als dat wel van hem mag dan snap ik het nog wel en dan is hij echt bezorgd

nou als ik hier over begin te praten is het , niks te maren ik wil niet dat er iets met je gebeurt want er lopen rare mensen op straat … ok ik geef hem gelijk maar af en toe moet je het gewoon laten.
en ik heb zo vaak gezegd van hoe zou jij het vinden als ik het zelfde deed maar dan is het weer : ja maar een jonge vallen jongens niet lastig zo ja dan krijgen ze paar stoten en zijn ze weg . en dat kunnen wij weer niet! zegt die dan…

Hem duidelijk maken dat dit echt niet kan, dat als dit door blijft gaan je liever alleen bent. Je geen bezit bent maar zijn vriendin. Belachelijk dat hij jou dingen verbiedt.

ECHT duidelijk maken dat je overweegt het uit te maken mocht hij zo door gaan. Het zou toch gek zijn dat hij van zijn leven mag genieten en jij niet?

Wow het is net mijn vader joh.
Dit gaat wel een beetje te ver, net een controlefreak

Ik ben het echt met je eens! maar dit snappen ze echt niet.

ik heb alles geprobeert maar het lukt niet ze snappen het niet !
maar ja ik zie het allemaal wel.

dat deed mijn ex ook.
ik mocht niet afspreken met vriendinnen, ik mocht niet gaan winkelen in Rotterdam met mijn nichtje, ik mocht zelfs mijn familie niet bezoeken in Griekenland! Idioot…
Ik heb hem duidelijk uitgelegd dat hij die eisen niet aan mij kan stellen en niet kan verwachten dat ik ze nakom. Daar kon hij niet mee leven. Dus toen heb ik het uitgemaakt en gezegd dat ik dan ook geen contact meer met hem wil. 10 weken geleden nu.

meid, 1 tip, laat een jongen nooit zulk soort dingen voor je bepalen. Hij kan zeggen ‘‘ik vind het niet zo prettig als jij savonds alleen naar buiten gaat want bla bla’’ maar hij kan niet zeggen ‘‘je mag savonds niet naar buiten’’
wees duidelijk naar hem, snapt ie je niet, dumpen!