Wat moet ik doen?

Ok jongens, hier komt mijn zeikverhaal.

Nou kijk, ik heb een vriend. Bijna 2 jaar al enzo. We hebben 't heel leuk met elkaar enzo… alleen, ik vertrouw hem niet?
Hij zegt dat ik op hem kan vertrouwen en dat hij niks doet omdat ie van me houdt. Maar toch geloof ik hem heel vaak niet als hij zegt dat hij van me houdt en dat hij me mist enzo.

Ik ben heel erg jaloers, als hij met een meisje praten. Ik word dan ook echt boos op hem… en helemaal gek. Ik ga dan ook echt helemaal huilen als dat gebeurt. Want ik ben bang dat hij niks meer voor mij gaat voelen. Ik wil gewoon een toekomst met hem opbouwen enzo.

De vraag is: wat moet ik doen? Hoe zorg ik ervoor dat ik hem ga geloven en vertrouw. Want, na 2jaar lange relatie met elkaar is ‘‘vertrouwen’’ toch wel nodig. Ik wil niet elke keer weer ruzie met hem als er iets is.

Naar bed gaan.

Jij eerst.

Pfoe, lastige!
Raar dat je echt helemaal gaat huilen als hij al met een meisje praat.
Leg hem gewoon een keer uit dat je een toekomst met hem ziet, en graag wilt zien. Als hij jou dan duidelijk maakt dat hij voor jou wilt gaan en geen bedoelingen heeft als hij met andere meisjes praat, heb jij misschien ook wat meer zekerheid.

Heeft hij je ooit redenen gegeven om aan hem te twijfelen? Of heeft hij ooit iets gedaan waardoor je aan het twijfelen bent gegaan of je hemt kunt vertrouwen?

Weet niet of je in het verleden wat hebt meegemaakt wat je vertrouwen heeft aangetast. Maar het feit dat jullie al 2 jaar bij elkaar zijn zegt ook al veel.

Ik ben heel erg onzeker over mezelf ook. Bang dat hij andere meisjes beter vindt dat ik. Ik weet niet waarom, maar ik kan er niks aan doen dat ik zo JALOERS word als hij met een ander meisje(s) praat.

Hij praatte eerst wel met een meisje. Zij was mijn beste voor 3 jaar. Maar door ruzie enzo gingen we niet meer met elkaar om. En nu zitten ze bij elkaar in de klas. Ik vind haar heel klef doen tegen hem. En hij doet maar aardig tegen haar. Ik begin ook gewoon spontaan te janken als hij met haar praat omdat ik dat niet wil.

Als je gaat zeuren of drama gaat schoppen bij een jongen zijn ze weg. Ze zijn er allergisch voor. So get yourself together en heb het leuk met hem. Geloof hem, tuurlijk je kan dan nog met een gebroken hart eindigen. Maar een jongen wil dat je hem gelooft, vertrouwt, niet zeurt en gewoon geniet van de tijd. Hij is niet voor niets nog steeds bij je. Probeer dan na twee jaar hem toch wat credit te geven en te geloven dat hij meent wat hij zegt. Hij heeft echt geen zin om het maar te blijven bevestigen als jij het niet aanneemt. Dan komt er onmacht en wordt hij gek en is hij weg. Dus praat er met hem over en face it dat de wereld ook grotendeels bevolkt is met meisjes die hij ook tegenkomt.

Ik ben echt bang dat hij mij verlaat…

Hmm ik denk dat je de knop om moet zetten in je hoofd en hem gewoon moet geloven en vertrouwen. Ik denk dat je nu jezelf gek maakt om (misschien/waarschijnlijk) helemaal niks. Je bent al bijna 2 jaar met hem samen, en dat zegt ook al veel. Als hij niet van je hield, was het nu niet meer aan.

Heeft geen zin om bang ervoor te zijn, probeer het nu leuk te hebben, en als hij je ooit verlaat - wat best een optie is he, - dan zij dat zo en kan je daar toch niks meer aan doen. Er nu bang voor zijn is verspilde energie omdat je er je niet op voor kunt bereiden, zoiets overkomt je als het zo is.

Ik zeg elke keer tegen hem dat ik hem ga geloven en vertrouwen. En ALSNOG lukt 't mij gewoon niet om dat allemaal te doen.
Ik weet niet of ik me aanstel… maar ik kan er ECHT NIKS AAN DOEN. Ik stress echt heel erg over dit.

Ik kan mezelf heel goed in jou zien. Maar ik heb dan ook wel het een en het ander meegmaakt ten eerste op het gebied van vertrouwen en ook nog eens op jongens. Ik heb nu bijna 1 1/2 jaar met mijn vriend. Hij accepteerd en respecteerd mij zoals ik ben en hij weet dat ik er aan werk omdat het voornamenlijk ook iets met mijn verleden te maken heeft. Maar toch blijft het moeilijk, ik denk ook vaak ik zit hem in de weg of iets dergelijks. Maar toch hij is niet voor niets nog bij mij en jou vriend ook nog bij jou! Ookal is dat vaak moeilijk te geloven het is zo. Ik zeg het dan nu ook wel zo gemakkelijk maar ik ga nu ook wel wat meer denken. Dus ik kan me echt zeker in jou vinden meid!