Wat moet ik doen?

Hey!
Ik heb al een tijdje een probleem met m’n vriendje, hij is namelijk erg beschermend… Eerst vond hij het totaal niet leuk als ik al met een jongen praatte, nu is dat gelukkig al wel een beetje verholpen, maar er is 1 jongen met wie ik het gewoon erg goed kan vinden en m’n vriendje verbiedt het me gewoon om met hem af te spreken! Dat vind ik erg vervelend want hierdoor ga ik de relatie een beetje als een gevangenis zien. We zijn al 11 maanden samen, en dan verwacht je eigenlijk wel dat je elkaar vertrouwd! En vooral nadat hij een paar keer had gelogen en ik er daarna weer alles aan deed om vertrouwen in hem te krijgen…
In ieder geval, we hebben net dus een heel telefoongesprek over vertrouwen gehad, dat ik weet waar m’n grenzen zijn, en dat als ik met die jongen afspreek dat het alleen voor de gezelligheid is! Maar hij kan het maar niet begrijpen! Weet iemand nog betere argumenten waardoor ik hem kan laten inzien dat hij me gewoon kan vertrouwen? Want ik zit hier echt zo erg mee.
xxx

ga iets doen met je vriend en die jongen samen. Misschien kunnen ze wel heel goed overweg met elkaar, waarschijnlijk vindt je vriend het dan al wat minder vervelend als hij hem beter kent. Maar onthoud, jaloezie is menselijk he (;

Ik heb dat al een keer voorgesteld maar hij wilt dat dus echt absoluut niet! Maar bedankt voor je reactie

Spreek gewoon met die vriend af, je liefje zet zich er wel over. Ik had dat probleem ook, maar ik had zoiets van: ik heb ook nog een leven, jij moet niet bepalen met wie ik wel en niet mag afspreken. Ik weet best of het een vriend is of meer.

Na een tijdje deed m’n liefje dus gewoon terug normaal en nu heeft hij er geen problemen mee :grinning:

aan hem voorstellen
dat enige oplossing om overtuigen
stiekem doen heeft geen zin
kwestie van vertrouwen je verbied tog ook niet als hij met meisje waar hij goed kan is het zelfde

Misschien dat je afspreekt hem onder je afspraakje met die andere jongen nog een paar keer te smsen? Lastige situatie!

Nee ik ben ook totaal niet van plan om stiekem te gaan doen of zo!

@ joyce7: dat is wel een goede oplossing! dankje