Wat moet ik doen..

Hallo girlsceners

Ik zit dus in een soort midlifecrisis (zoals ik het zelf noem)
Ik zit nu op 3vmbo-t en wij moeten nu al een sector kiezen het klinkt misschien raar maar ik heb techniek gekozen zodat ik op havo natuur en gezondheid kan doen (wat moeilijk gaat worden want ik ben geen natuurkunde genie haha) maar ik en een ander meisje zijn de enige meisjes die dat kiezen, iedereen kiest name economie, maar goed heeft iemand ervaring met vmbo techniek in de 4de of maak ik nu een grote fout en moet ik toch economie kiezen ik weet het allemaal niet meer mijn moeder zegt dat ik beter economie moet kiezen want dan is er meer keuze. maar hebben jullie ervaring met mensen die vmbo techniek hebben gedaan?

doe waar je goed in bent en kies het profiel waar je later het meest aan hebt… met e&m kun je ook veel kanten op. (als je m&o erbij neemt)

Zou zuur zijn als je nu al op het midden van je leven zit.
Maar dat terzijde, ik heb geen ervaring met deze situatie maar als je techniek nodig hebt om op havo natuur en gezondheid te doen, en je dat echt graag wilt lijkt het me dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Natuur en gezondheid hoef je geen natuurkunde te hebben :wink:
Heb ik ook niet =)

Je moet iets nemen waar je plezier in hebt.

Je keuze hoort een combinatie te zijn van hetgeen je leuk vind, waar je goed in bent en wat je graag wilt worden later. Inderdaad heb je voor N&G geen natuurkunde nodig, maar voor sommige opleidingen wel later. Daarbij moet je niet een te zwaar pakket nemen, als je niet goed bent in natuurkunde en je gaat daarom onvoldoendes op je rapporten halen, dan zou ik je keuze toch heroverwegen. Heb ik ook gedaan trouwens, ik ben in 5 VWO gewisseld van een profiel met natuurkunde, scheikunde en biologie naar alle talen en geschiedenis en filosofie. Ik had toen veel meer rust, kon echt goede cijfers halen omdat ik deed waar ik goed in was.

Ik zou iets pakken waar je goed in bent, als jij goed bent in economie, vooral economie nemen ! Maar je kunt n&g ook nemen op havo zonder dat je sector techniek hebt gehad toch? En voor n&g hoef je geen natuurkunde!

ik zou persoonlijk voor economie gaan, dan kan je echt alle kanten op en als je alsnog techniek ofzo wil doen, dan kan je dat volgensmij er altijd nog bij nemen, dat is op mijn school teminste.

waarom kies je niet zorg en welzijn?
Of economie.

Ik had op vmbo zorg en welzijn en op havo economie. en uiteindelijk ben ik toch een zorg opleiding gaan doen met mijn eco profiel. Maakt dus geen fuck uit. Gaat alleen om de vakken die je hebt en niet je profiel.

ohja ik koos dus ook gewoon de vakken waar ik goed in was.