Wat moet ik doen?

Okee dit gaat dus een heel erg lang verhaal worden, sorry daarvoor :blush:
Maar sinds een paar dagen is er echt zo verschrikkelijk veel drama dat ik het zelf nauwelijks bij kan houden. Gewoon ik snap het zelf niet meer altijd en telkens als het lijkt of iets is opgelost wordt het alleen maar erger! Hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zit hier echt heel erg mee…
Voor het gemak noem ik een jongen Piet en de ander Klaas. (:

Nou een paar dagen geleden is het uit gegaan met mn vriendje, ik was niet meer verliefd. Met alle drama daarvan zocht ik troost bij mijn aller beste vriend (ja, een jongen), Piet. Deze troostte mij gewoon en ik zocht er dan ook niks achter. Ik ken hem nu al iets van een half jaar en hij had nooit echt laten merken dat hij mij leuk vond, we noemden elkaar zelfs neefje en nichtje voor de grap. Ik kon hem ook uitgebreid over al mijn problemen vertellen enzo, en dus ook mijn problemen met Klaas had ik hem uitgebreid verteld. Zijn reactie was dat hij het walgelijk vond dat hij gebruik had gemaakt van dat ik me zo rot voel.

ondertussen was Klaas heel erg flirterig bezig. Blijkbaar had iedereen, behalve ik dus, door dat hij zo zou gaan doen en zij hadden hem er daar op aangesproken voordat ik kwam. Met mijn ex erbij was hij alsnog zo heel flirterig aan het doen enzo (zoals kussengevecht, steeds aanraken, hele tijd aankijken, dat soort dingen) en ik liet dan ook af en toe wel merken dat het te ver ging maarja ik had contact nodig omdat het dus net uit was met mijn vriendje. Hij was gewoon mijn troost en echt slecht om hem daar voor te gebruiken maar ik heb er wel op gelet dat ik niet zelf flirtte met hem ofzo, maar gewoon deed zoals ik altijd deed

nou later heb ik nog met klaas gepraat enzo erover en hij zei dat hij niet door had dat ie dat deed maar sorry dat hij iets had gedaan. Nou niet erg overtuigend, maar ja wat moet ik anders? Ik ben er al een keer over begonnen alleen ik geloof hem er niet echt in. En hij zou ook nog eens mijn gala date zijn!

Dan Piet maakte ook ineens zijn move laatst, iets wat ik dus totaal niet had verwacht! Hij was er juist telkens om mij te troosten om mijn ex ofzo en toch niet om nu precies hetzelfde te doen als mijn andere vriend, die gebruik maakte van dat ik me zo rot voelde?

en dan heeft Piet aan mijn vriendin toegegeven dat hij mij leuk vindt en hij was helemaal blij omdat hij dacht dat ik hem bijna had gezoend ofzo, terwijl ik juist probeerde duidelijk te maken dat ik niets wou?
ook zei ze dat hij het echt super stom vond dat ik met Klaas naar het gala zou gaan (dit hadden Klaas en ik afgesproken voordat ik wist dat hij iets met mij zou proberen te flikken enzo) maar ik vind het gewoon een aardige jongen waar ik echt super hard mee kan lachen!

Verder zie ik Klaas woensdag weer, dan gaan we wiien en film kijken ofzoiets en donderdag gaan we met heel veel mensen, waaronder Klaas en Piet, naar de stad om te winkelen en op terrasjes te zitten enzo.

maar nu weet ik dus echt niet wat ik moet doen… Ik voel niks van verliefdheid ofzo naar mijn 2 vrienden, maar wil ze beiden niet kwijt omdat het gewoon echt super goede vrienden van mij zijn, die ik bijna om de dag wel zie!
Op dit moment heb ik al iets van 3 smsjes van hun genegeerd, omdat ik gewoon niet weet hoe ik moet reageren daarop.

Pff dit begint steeds meer op een slechte soap serie te lijken!
Wie weet iets hoe ik dit weer goed kan maken?

Je ziet ze allebei dus als alleen vriendschap?
Dan moet je dat tegen ze zeggen. En geen smsjes negeren, schept alleen maar verwarring. Je kan beter wat ‘koeler’ reageren op smsjes, dus echt alleen vriendschappelijk reageren. Ipv xxx kun je ‘liefs’ of ‘groetjes’ zetten, het is wat kleins maar daar begint het mee te veranderen.

Als het echte goede vrienden zijn begrijpen ze wel dat je niks met ze wil.
Dus ga gewoon even met ze praten,
Ik zou zelf alleen niet naar het gala gaan met die jongen zo krijgt hij alleen maar de kans om meer te proberen. Ik zou gewoon niks smsen en je telefoon uitzetten ofzo.

Lees dit stuk nog eens, dan lijkt het me wel duidelijk (:

Ik had net wat smsjes genegeerd en nu stuurde hij: Sorry ik was niet heel slim bezig gisteravond. Ikhoop dat je niet boos bent? xxxx
en daarna kreeg ik: sms please 1 keer terug? of moet ik even bellen? xxx

Nou bellen wil ik nu al helemaal niet, ik ben niet zo goed in to the point zijn tegen iemand…

ik ga nu waarschijnlijk naar het gala met een jongen van vakantie, maar alleen als we dat kunnen regelen dat hij ergens kan blijven slapen (hij woont heel ver weg, andere kant van nederland)
maarja hoe breng ik nou weer tegen die andere jongen dat ik toch niet met hem naar het gala wil ;s

Huh, in de tweede alinea is je ex Piet en in de derde heet hij ineens Klaas.
Nu snap ik het niet meer. :stuck_out_tongue:

@kookies
Prima als je niets met beide wilt. Maar je had afgesproken om met die ene jongen naar het gala te gaan. Dat is echt heel lullig als je dat dan gat afzeggen. Ik zou gewoon met hem gaan en het vriendschappelijk houden. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ook is het belachelijk dat je 'm nu gaat negeren. Kom op. Het blijven nog wel vrienden van je hoor. Stuur gewoon een smsje, als je het niet in het echt durft, dat je niets met ze wilt, maar het gewoon vriendschappelijk wilt houden.

Gewoon eerlijk zijn.

@NLPN
Haha mijn ex heeft geen naam in dit verhaal. ;p

en het is nu zo goed als opgelost… Vond het inderdaad te lullig om smsjes te gaan negeren dus heb gewoon gereageerd en met hem gepraat enzo, nu is er wel gewoon nog die spanning maar we konden wel weer wat lachen. Tja met het gala gedoe is het maar wat het is denk ik, en is het het beste dat ik gewoon doe wat ik had afgesproken. Wat er nu gaat gebeuren moet ik maar voor afwachten!