Wat moet ik doen? =(

Hee,
ik heb een probleem en ik weet niet wat ik moet doen.
Ik ben vorig jaar heel erg gepest, vanwege me uiterlijk.
ik was een beetje stevig.
Ik werd voor lelijk en walrus uitgescholden.
Toen ben ik te veel afgevallen, 15 kilo.
ik moet nu eigelijk weer aankomen, maar dat durf ik niet.
ik ben toen ook flauwgevallen tijdens gym.
Ik ben toen echt heel erg onzeker geworden, nu ben ik het nog steeds.
Toen ik gepest werd, gebeurde het altijd tijdens gym.
Nu ben ik echt heel erg bang geworden voor gym, en durf ik niks meer.
Ik heb het al tegen me gymleraar gezegt, maar dat is z’n sukkel.
We moesten bok springen, en toen zei ik, ik weet niet of ik dat durf.
Toen zei hij, dan ga ik we bij de bok staan en dan help ik je.
Dus ik neem een aanloop, ik wil erover heen springen.
Loopt me leraar ineens weg, terwijl hij me zou helpen.
toen ben ik bijna gevallen, en ben ik aan de kant gaan zitten.
Ik ben echt bang om alles fout te doen daarmee, en ik vind altijd dat ik nooit iets goed heb gedaan.
en ik weet het allemaal niet meer…
kunnen jullie me helpen?

Liefs x!

wie wil me helpen, ik weet het echt niet.
ik voel me echt stom nou voor dat gezeur…

1. Voor je onzekerheid, kun je misschien het beste praten met iemand die je vertrouwt. Bijvoorbeeld ouders, vrienden, vertrouwenspersoon, psychooloog etc.
  2. Ga naar je mentor toe over dat je gepest werd, en bang bent dat dat weer gebeurt.
  3. Praat nog een keer met die knakker van gym. Zeg dat je het niet op prijs stelt dat hij jou zou helpen maar dat vervolgens niet doet. Gaat dit nog zo door, dan kunnen beter je ouders of je mentor met hem praten.
  4. Het slaat nergens op dat mensen jou pesten om je gewicht. Iedereen is gelijk, of die nu 40 of 100 kilo is. Als je naar bijvoorbeeld een psycholoog of maatschappelijk werker gaat, die kunnen jou leren om beter voor je zelf op te komen.
    Als je je nu te druk maakt over dat je te licht bent, kun je beter je bmi checken. Het is beter om een gezond gewicht te hebben dan te licht of te zwaar zijn . Ga hierover naar je huisarts. Flauwvallen is namelijk niet goed, dat betekent dat je waarschijnlijk te weinig energie binnen krijgt.
  5. Blijf positief over jezelf. Als je negatief over jezelf bent, zijn anderen dat ook over jou. Ook blijf je in een circeltje zitten waar je moeilijk uit komt. Ook hierover kun je beter naar een psycholoog of maatschappelijk werker gaan.
  6. Denk aan de lessen waar je wel goed in bent, of denk aan iets anders bijvoorbeeld iets waar je talent voor hebt of iets wat je gewoon leuk vindt. Heel veel mensen hebben moeite met gym, je bent echt niet de enige :wink:

wat kut!
het is goed dat je aan wilt komen, en het is goed om hulp te vragen.
Je gymleraar is gewoon dom, maar er zijn toch wel anderen die kunnen helpen?
Er is een ander topic speciaal over aankomen. Ga daar eens heen. Er staan goede adviezen op.
Succes!

heeej
allereerste vind ik het heel erg voor je…
het is natuurlijk heel vervelend maar ik zou als ik jouw
was iemand in vertrouwen proberen te nemen
je mentor of een andere leraar waar je het goed mee kan vinden.
want het is natuurlijk gemeen als je leraar weg loopt terwijl jij aangeeft dat je het eng vind…
ik zou ook met die gym leraar praten en vertellen dat je het gewoon eng vind…en als ii dan wegloopt is dat een beetje respectloos…!

succes meisje

ik ben op de basisschool ook heel erg gepest, ook omdat ik dik ben… maar sinds ik op de middelbare school zit is het heel erg veranderd, heb veel vrienden, kan het met iedereen goed vinden en daardoor is mijn zelfvertrouwen veel beter geworden, ik ben nog steeds onzeker maar niet zo erg meer, als je wilt dat ik je help kan je me altijd een privé bericht sturen:)

• ik heb ook vaak dat ik iets niet wil omdat ik denk dat ik het fout doe, maar dan doe ik het tog, iedereen maakt wel eens een fout, en als ze me uitlachen, ik lach ook om hun als ze een fout maken

xx

BLijf ook altijd je zelf, ook al zeggen die stommrts allemaal stomme dinge… je moet niet bang zijn voor wie je bnt… laat ze maar lulle wt ze wille, ze worden alleen maar minder waardiger xx veeel Succes

Heel erg bedankt iedereen!
Ik zou graag een cursus daarvoor willen doen,
ik ga het denk ik vragen aan me mentor.
Bah ik word gek van mezelf :cold_sweat:

[i][b]heee,

ik zou alles een x aan een vriendin vertellen! gewoon écht alles, hoe jij je voelt & wat er is gebeurd etc. zij luistert naar je en ze lacht je echt niet uit! misschien herkent ze zichzelf wel in jou… bovendien lucht het op & waarschijnlijk geeft zij jou wel advies. anders kun je ook altijd nog met je moeder / ander (vrouwelijk) persoon praten die je vertrouwd. succes!

xx[/b][/i]

Ik heb echt precies hetzelfde gehad. ben hier door ook heel bang voor gym geworden. Heb nu gelukkig geen gym meer. Maarja ik heb niet echt een oplossing… bij ons was het zo als je te vaak afwezig was moest je verslag maken. en eingelijk spijbelde ik gewoon elke keer de gymles omdat ik zo bang was.

Dus tja hier schiet je niks mee op maarja, upje dus =)

Dat heb ik wel gedaan,
maar ik heb het idee dat ze vindt dat ik een beetje zeur.
Vooral over het eten, dan zegt ze dat is toch niet moeilijk gewoon eten!
als ik over gym vertel dan luistert ze niet echt.
dus dat kan ik beter niet doen. :slightly_smiling_face:

hmm, misschien begrijpt ze jouw probleem niet echt, omdat ze het zelf nooit zo heeft ervaren. heb je er wel eens met je moeder over gepraat? xx

ik denk dat er veel meer mensen zijn die je willen helpen dan je denkt.

.

http://arseny.info/wp-content/uploads/2009/02/ffuuuuu-300x226.jpg

1. Over dat aankomen dat je dat niet durft als het moet voor je gezondheid dan moet je het echt doen hoor niet twijfelen ik weet dat het moeilijk voor je is maar het moet gewoon.
  2. Dat van die gymleraar is echt stom het is zijn werk om alle leerlingen te helpen en pesten tegen te gaan en zo dus ga je met je mentor praten over dat pesten dan moet je dat geval met die gymleraar er zeker bij vertellen!!!
  3. En over die pesters gewoon lekker laten lullen. Ieder mens is mooi zoals hij/ zij is en niemand die dat kan veranderen!!! Als ze het nog een keer doen gewoon negeren en denken: kleine mensen willen andere mensen kleiner laten lijken!
    Zet hem op! :sob::muscle:

whahahhahahahhhahahaha.

oke?

hm, heel vervelend. :frowning_face:
misschien kun je een training doen, iets wat speciaal op meer zelfvertrouwen krijgen gericht is, ik denk dat je dan al een stuk beter in je vel zit, en het gym probleem ook al wat minder wordt.
over het eten, misschien ontwikkel/heb je een eetstoornis, ga anders een keer met je huisarts over je problemen praten, die kan je vast doorverwijzen.

up en sterkte meisje(L)