wat moet ik doen?

hej allemaal,
ik zit ergens mee de laatste tijd,
en ik hoopte dat jullie mij miss. advies ofzo zouden kunnen geven…

het zit namelijk zo,
ik heb nu zo’n anderhalf jaar met A.
en hij is echt geweldig, hij is super lief,
en ik denk dat ik echt van hem hou…
dat klinkt misschien raar, want ik ben 14. ( niet 15 zoals op mijn profiel staat)
A. is de eerste jongen waar ik mee heb gezoend,
en ook mijn allereerste vriendje.

nu is het probleem, dat ik in de vakantie wat met andere jongens heb zitten flirten, en dat beviel me wat te veel.

ik twijfel of ik wel bij A. wil blijven,
terwijl hij echt het meest speciale persoon in mijn leven is,
en ik heb ook echt het gevoel dat ik niet zonder hem kan enzo.
en ik denk ook dat ik ontzettend spijt krijg als ik het uitmaak,
ook omdat hij mijn eerste liefde is.
en ik weet dat wat wij hebben echt heel speciaal is,
en dat het zonde is als ik dat opgeef…
maar ik ben 14, en wil ook gewoon vrij zijn,
met anderen kunnen flirten en zoenen,
ik wil verliefd worden op anderen, ik wil fouten maken,
verliefd worden op een player, zoals bijna elke 14 jarige dat doet.
dat klink raar ik weet het, maar dat hoort erbij,
en dat wil ik ook meemaken.

ik ben denk ik bang dat ik het verkeerd doe zegmaar,
dat ik later spijt krijg dat ik bij hem bleef.
want het is niet realistisch om te denken dat ik voor altijd bij hem blijf,
ookal heb ik dat gevoel wel, alleen al als ik hem aankijk…
het is niet realistisch om te denken dat hij ‘die ene’ is.

wat zouden jullie doen als jullie in mijn positie zaten?
ik weet het echt even niet meer. :flushed:

edit: ik heb ook bestwel het gevoel van, dat de speciaalheid er een beetje afgaat. zo smst hij me elke keer dat hij van me houdt enzo. maar zo ben ik niet echt, ik zeg niet snel dat ik van iemand hou. en ik had het veel leuker gevonden als hij het me nog nooit gezegd zou hebben, en dan op mijn verjaardag ofzo dat ie me dan aan zou kijken en zou zeggen: gefeliciteerd lieverd, ik hou van je… miss. is het ouderwetst maar ik geef mijn voorkeur aan die typische romantische dingen…

Ik denk, omdat het je eerste vriendje is, je van zijn aandacht geniet.
Hij heeft alleen oog voor jou.
Of je de “echte liefde” in hem vindt, is moelijk, want je weet niet beter. Als je er geen goed gevoel bij hebt en liever met andere jongens flirt, is dat misschien een teken.

Ik denk niet dat het de liefde van je leven is, anders heb je geen behoefte aan andere jongens.

daarom zei ik ook al dat het niet realistisch is om dat te denken indd.
maar moet ik er niet gewoon van genieten zo lang het duurt ?
zou het niet dom van me zijn als ik zo iets speciaals zomaar laat gaan?
ik ken genoeg mensen die graag zo iets vasts (?) willen, maar het niet vinden.
en ik heb iets met hem wat echt niet zomaar over gaat zegmaar.

dankjulliewel trouwens. :blush:

Idd wat @ladyprincess een beetje zegt.
Wat ik zou doen als ik jou was? Gewoon blijven flirten met andere
jongens zolang je niets fout doet, zoals: Zoenen, of iets verder…
Als je dan iemand vind waar je op verliefd bent het uitmaken & eerlijk vertellen.
Maar misschien vind je het gewoon spannend om te flirten, maar wil je hem niet kwijt.
Daar moet je zien achter te komen…

Dubbel <<

Daar zeg je wel iets, ik denk dat dat wel het geval is…
maar hoe kom ik daar achter?
ik denk dat ik m kwets als ik met anderen flirt…
en dat is wel het laatste wat ik wil. =$

Ik heb precies hetzelfde, ik wil het ook niet uitmaken met hem. Maar ik flirt wel veel met andere jongens en dat weet hij ook wel een beetje maar hij denkt dat het meestal onschuldig is, maar sommige zijn wel serieus.
Upje voor jou.

iets fouts kan je later nog wel doen, heb op dit moment genoeg vriendinnen die van hun 14e tot 16/17 ofz., een relatie hadden en nu van hun vrijheid genieten. en dan kan je ook wat meer, dus als je nu denkt dat je spijt gaat krijgen zou ik zeggen niet doen eig.

Ik zou het neit uitmaken, want verkering krijgen met een player is gewoon not done xD (Spreek uit ervaring :stuck_out_tongue:). Nee ik zou het gewoon aanlaten, want anders krijg je er na een tijd wel spijt van dat je het uitgemaakt hebt.

Ik zou het wel uitmaken, op je 14e hoef je namelijk nog niets serieus. Dan kan je beter een beetje flirten en wachten tot je echt zeker weet dat je iemand leuk vind, dan je al gaan binden aan iemand en ondertussen single willen zijn.

Met een break kom je er pas achter wat je mist.
Want wat maakt jou tot flirt gewoontes? Waarom heb je niet genoeg aan A?
Dat moet je jezelf afvragen lijkt mij. Dan kom je erachter of je 't uit moet maken.

Ik denk dat juist, door die break, de relatie deels zal veranderen. Hij weet dan namelijk dat ze aan hem twijfelt, en daar wordt het niet beter van.

Waarom wil je fouten maken en met een player krijgen omdat je 14 bent, ‘zoals iedereen dat doet’?
Ik ben 15 en hoef echt geen player hoor.

Net als wat kraplapje zegt, als je het uitmaakt merk je pas wat je mist. Ik heb zelf 2,5 jaar met mijn vriend. z’n periode heb ik ook gehad, maar ik heb het niet uitgemaakt en daar ben ik achteraf ontzettend blij mee. zoals jij zelf ook al zegt, het voelt echt speciaal tussen jullie en om deze reden ben ik ook doorgegaan met mijn relatie. En het is waar, je zal veel gaan missen. maar ik zie ook heel veel in mijn omgeving dat mensen het na een lange relatie uitmaken 2 weken los gaan en dan elkaar weer opzoeken en dan weer een relatie krijgen. Zo kan het natuurlijk ook, maar ik weet ook niet of dat zo goed is… Het beste is gewoon elkaar een beetje loslaten, allebei je eigen ding blijven doen. dan blijft de ander ook interessanter. en af en toe flirten doet iedereen, ik ook maar ik heb nooit meer gevoeld voor iemand waar ik mee flirte. dat was meer voor de grap. Als jij dat wel gaat doen, moet je toch eens goed nadenken, want misschien is het dan toch zo dat ‘‘vrij’’ zijn beter is voor jou. en wie weet krijgen jullie op latere leeftijd wel weer een relatie…

Met zo een jongen moet je blij zijn, je kan het wel uitmaken en met players flirten en fouten maken en dan nog zovaaaak onnodig gekwetst worden.
Over een paar jaar heb je dan hartstikke spijt dat je hem hebt laten gaan denk ik.

Misschien helpt het om hem iets minder te zien? ( en dan niet alsnog met anderen zoenen ofzo :wink: )

Ik denk dat je nu ook een beetje andere jongens gaat ‘ontdekken’, maar ik zou het niet uitmaken met je vriendje. Je bent namelijk pas 14 en dan is anderhalf jaar idd al best lang. Maar de kans dat jullie tot jullie oud zijn bijelkaar blijven is niet zo groot. (niet lullig bedoelt hoor!) maar geniet er gewoon van hoe je het nu met hem hebt, en je jeugd duurt nog lang hoor :wink:

Je bent 14. Serieuze relaties op die leeftijd zijn niet al té verstandig. Niet dat het niet kan, maar over het algemeen zou je idd nog even van je vrijheid moeten kunnen genieten.

wow bedankt voor al die reacties <3

over dat, even uit elkaar zijn zegmaar,
vorig jaar (toen we net wat hadden) waren we in de zomervakantie 6 weken niet bij elkaar,
en toen miste ik hem echt heel erg…

en dit jaar zomervakantie, waren we 5 weken niet bij elkaar.
en dat vond ik de eerste week echt vreselijk,
maar daarna kreeg ik mn vriendengroep,
en toen dacht ik eigenlijk alleen 's avonds nog even aan A.

maar toen we elkaar toen weer zagen,
was het net alsof we niet weg waren geweest.
alles klopte nog zegmaar.

en ik denk dat dat dan weer een teken is dat ik wel bij hem moet blijven zegmaar, omdat ik wel echt van hem hou. voor zo ver ik kan weten wat “houden van” is.

maarja, dat ik wel geïnteresseerd ben in andere jongens is dan miss. ook wel weer een teken dat ik het uit moet maken.

wat ik waarschijnlijk in hem mis is volwassenheid denk ik,
hij is nu 14, eind dit jaar 15.
en als we dan met een groepje ergens zijn ofzo
erger ik me wel eens aan zijn gedrag.
maar aan de andere kant, als we samen zijn is dat helemaal niet het geval.

edit: typfouten.