Wat moet ik doen?

Hai allemaal,

Ik ben 1.63 en weeg iets van 58 kilo. opzich is dat best goed alleen wil ik er graag wat van af maar ik weet niet hoe ik dat het best kan doen.
Ik snoep best veel, en ik wil graag ook veel minder snoepen alleen lukt dat me echt niet.
Ik weet dat ik niet te zwaar ben maar ik heb best wel een redelijk buikje, het hangt best wel over mijn broek heen en als ik een strak shirtje aanheb zie je het al helemaal erg. Het is allemaal best wel blubbie als ik in mijn buik prik. Een broek kopen is ook best wel lastig, want k heb ook nog is een redelijke kont maar dat heb ik al vanaf mijn geboorte en dat is ook niet zo erg, het is alleen vervelend dat ik daardoor al vaak een grotere maat nodig heb maar doordat ik dus ook een best wel buikje heb is het nog lastiger. ik ben hier dus best wel onzeker over. Ben ook 8 kilo aangekomen in 2 jaar terwijl ik bijna niks gegroeid ben in de lengte. Ook is mijn moeder heel dun en weegt ze iets van 55 ofzo en is ze 1.70 dus ik durf ook niet te zeggen dat ik zwaarder ben dan haar. als ze het vraagt dan zeg ik altijd dat ik 54 weeg. Ik wil ook graag voor de zomer aan de pil want dat is handiger dan. maar ik ben er bang voor dat ik dan nog dikker wordt aangezien je daar ook van kan aankomen. en ik wil graag in de zomer gewoon een strakke buik en geen vet rollade buik wat ik nu heb. ik sport ook best veel 4x per week (hockey)
ik hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt!

ps: ik ben nieuw hier dus ik weet niet precies hoe dit allemaal werkt. sorry daarvoor.

Ik denk toch echt dat je moet minderen met snoepen. Teveel suiker wordt omgezet in vet tenslotte. Ook je buik trainen is aan te raden.

Kinda obvious als je 20 bent.

toch is het echt waar! jammer genoeg

Ik ben ook aan het letten op wat ik eet
Je kunt bijvoorbeeld een cracker pakken als je honger hebt, met iets lichts en weinig caloriën. en in plaats van snoepen eet ik fruit of rauwe worteltjes, heerlijk ^^ of cherry tomaatjes
Ik ben sinds kort ook weer gaan rennen. Goed voor de zomer haha!

Ik ben 1.58 en ik weeg 50 a 52 kilo ofzo.
Ik ben ook een stuk zwaarder geworden, maar dan door de pil. Ik probeer nu ook meer op mijn eten te letten. Ik snoep ook graag, maar ik heb nu een soort limiet voor mezelf gesteld. Ik at eerst heel veel chips en dronk veel frisdrank, dat doe ik nu niet meer. Ik ben ook absoluut niet te zwaar, maar ik heb ook geen strakke buik, wat ik dus wel graag zou willen. Nu hoef ik niet splinter dun te zijn, dat ziet er ook niet uit, maar ik zou ook wel wat strakker in mijn vel willen zitten ja. Ik drink nu alleen nog water en eet sowieso geen chips meer. Eerst at ik (thuis gewoon) 1x per week friet, dat doe ik nu ook niet meer, ik zorg gewoon dat ik dan iets “gezonders” eet.
Ik zou zeggen, probeer gewoon veel minder te snoepen, ik weet dat het moeilijk is om te laten staan, dat heb ik ook. Je mag zeker af en toe nog snoepen maar probeer het gewoon te minderen. Je moet ook niet verstrikt raken in calorieen tellen en alleen maar bezig zijn met je eten, dat is ook niet goed. Probeer er niet te veel over na tedenken, en ruil iets ongezonds in voor iets gezonds (fruit/groente etc).
En minder frisdrank helpt ook, bij mij iig.
Succes!