wat moet ik doen?!

Heyy ik ben nieuw op dit blog en ik las wat dingen en nu heb ik zelf advies nodig… en ik hoop dat jullie dat mij kunnen geven…

ik heb dus ongeveer een paar maanden een boyfriend en aan het begin vond ik hem heel leuk enz en leek het alsof hij perfect was en ik dacht dat onze relatie nooit meer kapot zal gaan maar ik denk er steeds vaker over om het uit te maken… maar ik ben dan bang dat ik hem heel erg ga missen want hij bied mij altijd steun als ik hem nodig heb alleen we hebben heel vaak ruzie omdat hij echt heel erg jaloers is op alles! Ik vind het dus best wel leuk om met jongens om te gaan gewoon op school en om met ze te praten en soms eten te halen met ze. Maar ik ga niet met hun afspreken. Maar het begon dus allemaal toen we elkaar de wachtwoorden van onze Instagram accounts gaven. Na dat heb ik er spijt van gehad want hij kon al mijn berichten lezen met mijn bestfriend en andere mensen en af en toen ging ik ook chatten met jongens. Maar toen deed ik nog heel veel voor hem enzo en dacht ik dat het normaal was maar na mate we een langere relatie hadden werd hij steeds jaloerser ik mocht niet meer met jongens chatten, geen streaks (dat je op Snapchat elke dag een foto stuurt), en ik moet ze nu zelfs in hun gezicht skippen. Ik heb al aangegeven dat ik dat niet wil en hij zegt telkens dat hij dat wel voor mij zou doen en dat ik dus blijkbaar niet alles voor hem deed. Ik wil graag veel voor hem doen maar dat gaat te ver. En hij zegt ook dat hij zichzelf wat gaat aandoen en ik word dan heel erg onder druk gezet. Ik denk er dus best vaak aan om het uit te maken maar ik ben dan bang om hem te missen ondanks al deze negatieve dingen is hij wel Lief en leuk en ik hou echt van hem maar door onze ruzies word dat steeds minder. Dus mijn vraag is wat ik moet doen? Moet ik het uitmaken of moet ik mezelf erdoor heen zetten? Dit is trouwens ook mijn eerste serieuze relatie daarom weet ik niet wat ik moet doen en of het normaal is…

Ik zou het uitmaken. Als hij jou verbiedt om met andere jongens te praten, chatten of zelfs een onschuldige snapchatstreak te hebben en je zelfs onder druk zet, is hij te kinderachtig/onvolwassen en jaloers voor een relatie.
Als je nu al veel ruzies met hem hebt, lijkt het me geen goed idee om de relatie voort te zetten. Je hebt eigenlijk nog maar kort een relatie met hem en ik neem aan dat je nog heel jong bent, dus je komt er echt wel over heen.

Klinkt alsof hij jou niet gelukkig maakt en je manipuleert om bij hem te blijven door middel van te dreigen met zelfmoord. Daarnaast verbied hij je ook nog om om te gaan met andere vrienden. Uitmaken met die handel - en je Instagram wachtwoord veranderen.

Goed van je dat je inziet dat hij te ver gaat! Ik zou het uitmaken, hij maakt je ongelukkig. Het uitmaken is lastig, maar uiteindelijk kom je er overheen en zal je zien dat er veel leukere jongens zijn dan deze jongen. :slightly_smiling_face:

Je gaat naar mijn mening niet gelukkig worden op deze manier, daar komt bij dat hij je dingen probeert te verbieden en dat is al helemaal niet de bedoeling. :rage: