wat moet ik doen?!

hoii ik ben iris en ik ben 13 jaar

vanmiddag had ik hele erge ruzie met mijn moeder en ben ik weg van huis gelopen. dit is vaker ongeveer 1 of 2 keer per week. mijn vader bemoeid zich er niet echt mee . en ik twijfel er aan om het huis uit te mogen ( denk aan pleegzorg ) mijn moeder zegt regelmatig dat als ik zo door blijf gaan dat ik dan weg moet. ik wil natuurlijk wel weg maar als ik dan een heel eind heb gefietst dan weet ik niet meer waar ik heen moet. ik wil graag zelf pleegzorg regelen zodat ik ergens heen kan.

ik heb al opgezocht op google dat er soort tehuizen zijn waar je dan tijdelijk heen gaat. dit lijkt mij opzich wel prettig. weet iemand hoe je dat dan moet regelen? of heeft iemand misschien tips?

weglopen is GEEN optie, ik snap dat je even je frustratie weg moet hebben en je even weg moet van de situatie maar weglopen is gevaarlijk!

Kan je niet bij familie terecht waar je een goede band mee hebt?

In je beschrijving komt het (op mij) over of je er nogal licht over denkt. Pleegzorg is geen gezin bij wie je drie keer in de week kan gaan ‘buurten’. Naar mijn ervaring/idee trouwens is de kans minimaal dat je na je twaalfde nog echt terecht komt in een gezin.

Ook een crisisopvang (als je dat bedoelt met die opvang) zijn he-le-maal geen lolletje en ik spreek (helaas) uit ervaring.

De tips die ik je wel mee wil geven is praat erover met je moeder (of eigenlijk ouders). Met ruzie maken, je moeder die roept dat je weg moet, weg lopen om daarna weer naar huis te gaan, kom je niet uit die vicieuze cirkel. Ga desnoods samen naar de huisarts en regel een verwijzing naar een psycholoog om jullie problemen uit te werken met elkaar.