Wat moet ik doen?

Hoi allemaal
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Mijn beste vriendin die ik al 4 jaar ken laat ons heel erg vallen voor een jongen (we hebben een vriendengroepje met zn 3en) we waren altijd heel close en vertelde elkaar alles maar de laatste tijd spreken we elkaar niet meer. Het begon 5 maanden geleden dat vriendin 1 een vriendje kreeg, we waren blij voor haar totdat we zagen hoe hij echt was, hij had elke dag een nieuwe vriendin en is ook met haar vreemdgegaan dat vond ik al niet kunnen maar hij is ook nog tijdens de relatie 4 keer vreemdgegaan met iemand anders en ze vergaf hem telkens maar weer, wij hebben haar gezegd dat ze zich niet zo moet laten bespelen door hem maar dat negeerde ze. Uiteindelijk hebben we elkaar ook nog ontmaagd en ze stuurt allemaal foto’s van zichzelf omdat hij erom vraagt. Ong 3 maanden geleden belde ze mij overstuur op dat hij weer eens wiet heeft gerookt en haar opbelt en helemaal van de wereld is. Wij hebben haar al heel vaak gewaarschuwd met dat ze voorzichtig moet zijn met dat soort jongens maar dan word ze boos op ons. Nu bestaan wij niet meer voor haar ze is heel erg veranderd en ze vertelde me laatst dat ze soms wiet rookt met hem en zijn vrienden, ik dacht van laat maar ik zeg er wel niks meer over want ze word toch wel weer boos op mij. Laatst dacht ik laten we weer eens een keer zoals vroeger gezellig logeren, dat vond ze ook leuk dus dat deden we maar alles draaide weer om hem, soms vroeg hij haar om een foto en dan moest ik naar de andere kamer zodat ze een foto kon maken, ik schrok erg en ik zei dat ze dat niet moest doen. Vervolgens heeft ze de hele avond op haar bed met hem lopen appen en knuffelen met zijn shirt :anguished:? Volgende dag zouden we bij mij slapen maar ze wou niet meer omdat hij bij haar kwam :frowning_face: Sinds dien negeert ze ons alleen maar en heeft ze pret met haar ‘‘nieuwe vrienden’’ we hebben al 1000x met haar erover gehad dat ze nooit meer met ons omgaat maar nu ben ik er echt wel helemaal klaar mee, ze wilt alleen met ons afspreken als hij weer eens een nieuwe heeft en als wij iets hebben moeten we ons niet zo aanstellen van haar. Nu appt ze me dat alles mijn schuld is maar ik weet zelf ook wel dat het niet zo is. Wat zouden jullie doen??

Sorry bij die zin toen hebben we elkaar ontmaagd moest ze staan

Ik zou haar negeren eerlijk gezegd of duidelijk maken dat je geen vriendinnen meer met haar wil zijn. Jij hebt je best gedaan en haar ook vaak genoeg gewaarschuwd, maar als zij graag een vriend wil die vreemdgaat dan moet ze dat zelf weten. Ik vind het ook heel vreemd dat ze jou de schuld geeft, een echte vriendin zou dat niet doen.

Als ik jou was, zou ik de vriendschap beeindigen.

Laat haar gaan! Je kan beter tijd investeren in leuke vriendinnen :slightly_smiling_face:
Als het eenmaal voor goed over is met haar vriendje komt ze er achter dat ze niemand meer heeft en dat ze jullie heeft laten vallen, maar dat is dan pech voor haar.

Bedankt allemaal voor jullie adviezen
Ik heb de vriendschap verbroken. Ze is er nogsteeds van overtuigd dat alles mijn fout is geweest maar als ik heel eerlijk ben mis ik haar helemaal niet dus ik denk dat dat al genoeg betekent :slightly_smiling_face: