Wat moet ik doen?

Heey! Ik was al eerder een topic gestart maar die kan ik niet terugvinden en het gaat ook niet helemaal over hetzelfde. Dus ik dacht, ik begin een nieuw topic.

Bij ons op school kon je voor Valentijnsdag een roos sturen naar iemand die je leuk vond. Vorig jaar fietste ik altijd samen met een jongen naar school, we zaten niet bij elkaar in de klas maar kenden elkaar van de basisschool en hadden hetzelfde rooster. We fietsten elke dag samen en appten weleens maar verder gingen we niet met elkaar om. We praatten over vanalles. Een jongen uit mijn klas, die niet echt bevriend met hem was maar toch wel met hem omging kwam naar mij toe en vroeg of wij iets hadden omdat hij vaak naar mij vroeg, ik merkte wel dat hij vaak naar mij keek maar had er nooit bij nagedacht dat hij mij echt leuk op die manier zou vinden. Zijn vrienden plaagden ons er ook wel eens mee. Dit schooljaar fietsen we niet meer samen en hebben we ook geen contact meer, maar nu besef ik pas dat ik hem eigenlijk héél erg leuk vind.

Ik had hem dus een roos gestuurd voor Valentijnsdag (anoniem) en had er iets op gezet waaraan hij wel een beetje zou herkennen dat het van mij was, en hij kwam dus (zonder zijn vrienden) naar mij toe en vroeg of de roos van mij was. En ik zei dat hij niet van mij was!! ZO DOM! maar ik had erop gezet: ‘Van iemand die je al lang kent en vorig jaar leuk vond’ dus ik vroeg: ‘Vond je mij vorig jaar leuk?’ en hij zei JA!. Ik werd superblij en zei dat ik hem ook leuk vond en nu nog steeds maar dat ik geen roos durfde te sturen omdat ik dacht dat hij mij toch niet meer leuk zou vinden en nu heeft hij mij dus verkering gevraagd en ik zei dat ik nog heel even na moest denken. Niemand van mijn vriendinnen heeft een vriendje en ik weet ook helemaal niet zeker of ik er wel klaar voor ben, maar ik vind hem zo leuk! Waarschijnlijk vinden jullie dat ik gewoon verkering met hem moet nemen maar ik zou ook niet weten hoe ik het tegen mijn ouders en vriendinnen zou moeten zeggen, ik heb ook nog steeds contact met vriendinnen van de basisschool en zij kennen hem ook allemaal, dat is zo raar!

Hoe oud ben je? Ik denk juist dat je vriendinnen en ouders het leuk vinden. Het is eng om het te vertellen maar je hoeft je daar geen zorgen over te maken. En als je hem leuk vindt, waarom zou je geen verkering met hem nemen?

ik ben 13, is dat niet een beetje jong?

Tuurlijk is 13 jong, maar verkering op die leeftijd is juist leuk, want er zitten dan geen verplichtingen aan behalve het naar je zin hebben, dus go for it :slightly_smiling_face:

Als hij jou ook leuk vindt en jij hem, dan kunnen jullie toch iets leuks gaan doen? Je hoeft niet meteen te trouwen en niemand vindt het raar of jong.

Hartstikke leuk joh! Ik snap echt niet waarom je het niet zou doen :slightly_smiling_face: