Wat moet ik doen!?

Oke, ik heb dus een internetvriendin, die ik hier L ga noemen. Ik ontmoette L, doordat ik een groupchat met 5sos fans zat. Een weekje later maakten ik, L en nog twee andere fans een aparte groep, omdat wij meer met elkaar omgingen.

Dit gaat ontzettend dom klinken en ik weet dat het dom was, maar ik heb een enorme leugen vertelt. Ik vertelde ze dat ik gepest werd door 2 mensen die bij mij op school zaten. Jonas en Victoria. Dit was helemaal niet waar! Ik weet niet waarom ik dit deed, ik denk dat ik er gewoon lol van overhield. Ik vertelde ze dat ze me uitscholden en dat ze altijd alleen mij pestten. Hier komt het domme gedeelte, de jongen die ook in die groep zat met 4 mensen, zei dat hij met Vic en Jonas wilde praten. Ik wist niet wat ik moest doen, dus ik heb een fake snapchat aangemaakt. Laten we het erop houden dat ik dingen heb gezegd die ik niet moest zeggen (in het pov van Jonas, tegen die jongen). Ik heb ze uiteindelijk verteld dat Jonas en Vic naar Belgie zijn verhuisd. Nu is het al 4 maanden geleden. Ik praat soms nog met de andere twee mensen, maar ik en L zijn gewoon goede vriendinnen. L komt in juli naar Amsterdam om me te meeten. Maar ik ben bang dat ze vragen gaat stellen over Vic en Jonas.

Ik ben tbh te bang om te vertellen dat het een leugen was, maar ik weet dat als ik het niet doe ik me schuldig ga voelen. En er is altijd de kans dat ze het aan iemand vertelt. We hebben het er nu al 2 maanden niet over gehad.

Ik heb echt geen idee wat ik moet doen, kan iemand me helpen?

Ik zou niet de waarheid vertellen. Het is maar een kleine leugen en het zegt niets over jouw eigen leven of jou als persoon. Ik weet zeker dat ze het vergeten zijn.

Ik zou het vertellen. Je leugen slaat nu al nergens meer op en ze komen er toch wel achter. Waarom zou je ook liegen dat je werd gepest :’)

Ook als ik het niet vertel is er toch altijd de kans dat ze erover vraagt terwijl er iemand bij is. Zou het denk je slim zijn als ik zeg dat we het er niet meer over hebben ofzo?

Ik ben vroeger heel erg gepest en ik veel van die dingen aan ze vertelt, maar dan zo dat ze dachten dat Vic en Jonas het deden. Ik denk dat het gewoon daardoor kwam.

Uit je beginpost vind ik duidelijk naar voren komen dat je nooit gepest bent, of is dat ook een leugen? Zeg dan gewoon dat je de namen hebt veranderd zodat ze er niet achter zouden komen wie het echt waren. Of beter nog: vertel gewoon de waarheid. Wat die ook zijn mag.

Wist niet dat het zo overkwam, maar okay. Dat was geen leugen. Ik ben een paar jaar lang gepest door een aantal jongens op de basisschool, vanwege mijn uiterlijk en omdat ik volgens hen “anders” was.