Ik heb sinds 8 maanden een hele lieve vriend.
Een jaar geleden is hij gestopt met alle drugs voor mij, hij wilde met mij verder en wist dat ik geen relatie wilde met een drugsgebruiker. Hij bleef wel gewoon roken, maar hier had ik minder problemen mee. Zijn foute vrienden zette hij aan de kant, vanwege ruzies en hun drugsgebruik.
Hij heeft 3 keer geprobeerd om te stoppen met roken, de 3e keer (februari) is dit gelukt! Ik had het niet verwacht na zijn eerste twee pogingen, maar was wel erg blij. In maart dacht ik een keer rook te ruiken toen hij even naar zijn buren was geweest. Ik dacht er niet te veel bij na, maar het speelde toch in mijn achterhoofd. De eerste twee keer was dit waar hij weer begon. Hij vertelde me bij die pogingen nooit dat hij weer was begonnen, hij begon er gewoon weer mee. Ik zei er niks van op dat moment. De derde keer heb ik dus 1 keer rook geroken, daarna niet.
Sinds kort heeft hij weer contact met twee foute vrienden. Beide vrienden gebruiken nog wel drugs, vooral roken ze wiet. Ik weet dat mijn vriend hier mee is gestopt. Mijn vriend heeft de laatste tijd een moeilijke tijd, er gebeuren veel dingen die voor hem erg naar zijn. Hij rookte nog steeds niet dus ik dacht dat het goed zat. Toch heeft hij hierdoor een kort lontje en hebben we veel ruzie. Ook dit weekend hadden we ruzie wat sinds vanochtend is opgelost. Vanavond was ik bij hem en was facebook aan het bekijken op zijn telefoon net als andere dagen. Ik wilde facebook afsluiten (iphone) en zag van gisterenavond (toen we nog ruzie hadden) zijn smsjes openstaan. In een snelle blik zag ik dat hij gisterenavond naar een vriend (die nog drugs gebruikt) smste: app als je vrij bent dan roken we een joint. Ik schrok hier erg van, deed net of ik niks zag. Ik weet dat hij is gestopt maar toch zit het me niet lekker. Ik zei er niks van. Sinds ik net thuis ben appte ik met hem. Ik appte dat mijn uitgaanskleding van gisteren stonken naar rook, zodat ik makkelijker over het onderwerp kon beginnen. Ik zei dat ik blij was dat hij niet meer rookte enzo. We kwamen op het onderwerp drugs maar hij zei op mijn ‘nooit meer mee beginnen’ dat hij dat ook niet zou doen.
Ik zit ermee wat de sms betekend. Ik vind het fijn dat hij contact heeft met een oude vriend, hij gaf aan tijdens het app gesprek net dat ze niet gebruiken waar hij bij is, maar toch. Ik wil hem er ook niet op aanspreken, want dan lijkt het alsof ik hem niet vertrouw en zijn telefoon doorzoek. Wat moet ik nu?