Wat moet ik doen?

Ik ken nu een paar weken een jongen, hij is 17 en ik ben 16. We zitten bij elkaar in de klas.
Af en toe praatten we een beetje, en toen heb ik hem benaderd via facebook en uiteindelijk vroeg hij mijn whatsapp. Toen hadden we van die flirterige gesprekken, niet de hele tijd (gelukkig), maar regelmatig. En ik heb m twee weken geleden verteld dat ik hem leuk vind, toen vertelde hij mij dat het wel wat zou kunnen worden maar hij wil me eerst beter leren kennen etc.
Nou, twee x heeft ie een afspraak afgezegd, de eerste keer kon ik het begrijpen (wegens omstandigheden, doet er verder niet toe) maar gisteravond appte hij me ‘‘als je het goed vind gaan we een andere x wat doen ik moet weg vanavond?’’
Nouja… ik heb m al eens gevraagd of hij meende wat hij zei over dat het wat kan worden en toen zei hij van wel. Maar op school etc zegt ie wel altijd hoi tegen me maar verder is t een beetje alsof ik niet besta. Hij heeft nog nooit een vriendin gehad, dus misschien heeft het hiermee te maken. Ik heb echt geen idee meer en ik wil eigenlijk duidelijkheid… Alleen voel ik me opdringerig om weer erover te beginnen tegen hem want dan zou het de 3e x zijn dat ik ernaar vraag…
nu ben ik aan het denken om hem te vertellen dat ik echt supervaak aan m denk en dat t ipv minder, steeds meer wordt. Maar ik weet niet of dit zo’n goed idee is…

Iemand een idee van wat ik kan doen?

Ik zou dat niet tegen hem zeggen als ik jou was maar gewoon afwachten tot hij initiatief neemt. En doet hij dat niet dan zegt dat toch genoeg?

Klopt, dat dacht ik ook al. Alleen ik heb er moeite mee om me in te houden. Ik wil gewoon duidelijkheid…

Misschien is die heel zenuwachtig en een verlegen jongen, hij heeft tenslotte nog geen vriendin gehad zoals je zei. Als ik jou was zou ik ook beginnen om tegen hem te gaan praten op school, dus niet alleen hoi, en kijken hoe hij daar op reageert. Als hij bot doet en telkens zijn afspraken niet nakomt zou ik toch gaan twijfelen of hij wel echt serieus iets met jou wilt opbouwen. Ik zou nog even wachten met dat vertellen dat je steeds meer aan hem denkt, dat kun je beter doen als jullie daadwerkelijk een paar keer hebben afgesproken. Succes!

Snap ik, maar je kent hem pas een paar weken en je hebt hem al vertelt dat je hem leuk vind. Ik denk dat als je na een paar weken nu al steeds meer van hem verwacht hij dat best irritant gaat vinden. Ik denk dat je het beste even af kunt wachten ookal is dat moeilijk, want zo schrik je hem dalijk af.