Wat moet ik doen?

Heei iedereen,

Ik heb anderhalf jaar geleden een jongen leren kennen waar ik heel goed bevriend mee ben geraakt, alleen de laatste tijd zijn we eigenlijk meer dan vrienden. Laatst vroeg hij of we meer dan vrienden waren en ik heb ja gezegd, alleen we hebben nog niet echt wat. Hij moet me nog vragen maar nu hadden we deze zondag afgesproken. Ongeveer twee weken geleden, gister vertelt mijn ma opeens dat mijn oma en opa uit Duitsland komen die ik ongeveer 3 x per jaar maar zie. Dus ik moest de afspraak met die jongen afzeggen. Ik vond het erg kut maar het moest. Dus ik vertel het aan hem via de telefoon. (Bellen) En hij werd pissig, logisch snap ik ook wel. Zou ik ook zijn. Maar toen we hadden opgehangen zat het toch niet helemaal lekker dus ik vroeg via app, ben je boos? Hij zei ja ik ben best wel pissig en vervolgens zei hij niks meer. Een uurtje daarna appte hij me weer. Dus ik dacht hij is misschien wel afgekoeld en vervolgens gebeurde er dit:

Hij: Hi
Ik: Heei
Hij: Dus, ehm nee laat maar.
Ik: Nee wat is er?
Sorry van zondag ik voel me er ook echt heel kut over geloof me.
Hij: Nee, je voelt je kut over het feit dat je de afspraak moet afzeggen niet over het feit dat ik niet kom…
Ik: Ik voel me juist wel kut omdat jij niet komt echt waar geloof me.
Het lijkt misschien niet zo maar. Ik zeg misschien niet vaak dingen zo als ik mis je en zo maar dat komt omdat ik het niet durf. Ook al zou ik het wel willen zeggen maar het lijkt nu wel zo als of ik er niks om geef dat je niet komt maar daar geef ik juist wel om.
Hij: Weet nie
Ik: Wat weet je niet?
Hij: Wat ik moet doen, dus wanneer wel?

Toen zag ik het wel maar kon ik niet reageren want mijn ma die stond op het punt om mijn telefoon in beslag te nemen. (Wat ze ook had gedaan) Dus de volgende ochtend las ik het laatste berichtje wat hij had geschreven pas.

Hij: Spreek je later :dry:

Met zo’n soort smiley, sorry dat ik het zo heb gedaan als een chat maar dat was denk ik het duidelijkst. Dit was ongeveer hoe het ging, ik voel me er echt heel kut over. Ik baal ook heel erg dat hij me niet gelooft… Dit is misschien niet zo’n big deal maar ik zit er wel heel erg mee. Mijn vriendinnen zeggen dat ik hem maar gewoon moet vergeten. Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie zouden doen. En eerlijk asjeblieft, ook als je vind dat ik me nu compleet aanstel of zo.

xx me

Sorry hoor, maar hij stelt zich ongelooflijk aan. Dat hij daar boos om wordt :S. Hij snapt toch wel dat jij graag je opa en oma wilt zien die je bijna nooit ziet :flushed: . Dan houdt hij echt geen rekening met jou, maar alleen maar met zichzelf. Ik zou daar ook echt niet je excuses voor aanbieden. Het kan toch makkelijk een ander keertje?

Hij stelt zich echt ontzettend aan.

Denken jullie dat ik weer wat naar hem moet sturen of moet wachten tot dat hij wat zegt?

Vraag of hij ongesteld moet worden ofzo, want hij stelt zich inderdaad vreselijk aan.

Hij stelt zich inderdaad heel erg aan, het is super logisch dat je je opa en oma graag wilt zien en ik vind dat dat voor een afspraakje gaat. En je hoeft toch ook niet altijd af te kunnen spreken als hij dat wil!
Ik zou tegen hem zeggen dat je niet snapt waarom hij zo boos is, om de bovenstaande redenen.

Van wat ik lees lijkt hij een beetje een moeilijk persoon. Als hij nu al zo lastig doet om een afspraakje… Ik zou er geen relatie mee aan gaan.

Ja, hij zette me ook best wel onder druk voor die afspraak. Maar als ik dan weer denk aan al die leuke momenten die we samen hebben gehad…

Wat een begrip toont hij zeg :")

het is geen goede vriend als hij je niet begrijpt…

vraag gewoon aan hem:

Hey ik vind je echt heel lief enzo maar je mag ook wel eens begrip voor mij tonen, zo hoort het nou eenmaal als je samen bent. ik snap niet waarom je boos bent.
Ik moet nu begrip van jou krijgen en niet andersom.
Als jij denkt dat ik fout zit dan is dat jou probleem.
Als je nog iets wil zeggen hoor ik het wel van je, maar verwacht nou alsjeblieft niet dat ik sorry ga zeggen

-xx-

^^^

zo laat je hem begrip tonen, wacht maar hij komt er vast wel zelf op terug als hij jou echt leuk vind

Kom anders zelf met initiatief voor een nieuw afspraakje, kijken hoe hij daar op reageert.

nee, nu niet toegeven aan hem. hij moet er nu eens mee komen

ik zie jou ook overal staan hahaha :upside_down_face:

je geeft goede adviezen x

Hij stelt zich erg aan vind ik. Ik snap dat hij het misschien jammer vindt dat hij je niet kan zien maar hij kan inderdaad wel begrip tonen en hebben dat je je oma wilt zien. Ik zou hem gewoon niet appen laat hem maar lekker uit zichzelf laten praten.

uhm, je reageert op jezelf? xd

Lijkt me een goed idee!
Je moet vooral zelf kijken of je je niet te veel gepushed/verstikt voelt.

Iedereen doet het af als zich aanstellen en dat begrijp ik,
maar misschien is hij gewoon al vaak teleurgesteld geweest door meiden en is hij zijn vertrouwen wat kwijt.

Jij moet voor jezelf uitmaken of je hem leuk genoeg vindt om hem de bevestiging te geven die hij nodig heeft of dat je het overdreven vindt en je liever een ‘chillere’ vriend wil.

Succes!

Volgens mij is hij gewoon heel onzeker en bang dat je hem niet leuk vindt, waarschijnlijk omdat ie juist veel om je geeft, dus ik zou hem nog een kans geven.