Wat moet ik doen ?!

Oke, ik moet even iets kwijt.

Sinds de zomervakantie afgelopen is hebben we een nieuwe klas en ik denk dat ik een jongen uit mijn klas leuk vind. Ik weet het eigenlijk zeker. Dit is de eerste keer dat ik iemand echt leuk vind, maar hij staat nou niet bekend als beste leerling en hij is zeg maar een beetje een ‘badboy’ maar ik vind hem wel echt leuk. Ik heb vandaag toch besloten om hem te WhatsAppen want hij heeft een broer in een hogere klas dus ik vroeg hem of dat inderdaad zijn broer was, en toen hebben we even gepraat.

Ik heb de hele tijd een raar gevoel in mijn buik en ik kan me niet supergoed concentreren! Een vriendin van me moedigde me aan om hem te WhatsAppen. Ik ben alleen best onzeker op het gebied van jongens en ik zou eigenlijk niet snappen warom iemand zoals hij mij leuk zou kunnen vinden, ik ben namelijk niet superduper dun maar ook niet heel breed, niet blond etc. en dat is volgensmij wel het stereotype waar hij op valt.

Hij is wel echt lief en knap en sportief! :flushed: Hebben jullie tips hoe ik me beter kan voelen over dit soort dingen? En tips over wat ik moet doen hiermee?

Je moet eerst van jezelf kunnen houden voor je iemand anders van jou kan laten houden, knoop dat maar goed in je oren. Waarom zou jij minder zijn omdat je niet super dun en blond bent? Ik heb ook bruin haar, maar voel me er daardoor niet minder door, ook al zou de jongen die me leuk vind op blond vallen… Het is maar een haarkleur. :wink:

Probeer wat meer zelfvertrouwen te krijgen en ook in de klas zo af en toe een gesprekje met hem aan te knopen om zo wat meer over elkaar te weten te komen. Op die manier kun je misschien ook een beetje gaan peilen of de gevoelens wederzijds zijn/langzamerhand worden.

Ik snap je probleem. Ik heb ook altijd het idee dat niemand me leuk vind en ik ben er nog steeds niet over uit hoe ik dat uit mijn eigen hoofd kan zetten. Vooral als een leuke gast me aandacht geeft twijfel ik aan mezelf terwijl ik weet dat het nergens voor nodig is. Dus ik zou ook doen zoals Rhode zegt en gewoon af en toe met hem praten en kijken hoe hij reageert. Beetje flirten en grappige opmerkingen maken.

Zo voel ik het dus ook!