Wat moet ik doen?

Hey meide!
Ik zeg nu al sorry voor al mijn schrijffouten haha

Oké dus dit is mijn probleem,
Er is en jonge die mij leuk vind en dat is geweldig want ik vind hem ook leuk,
Wij praten elke dag en hebben veel gemeen,
Ik ben 17 maar mijn ouders houden mij gewoon gevangen thuis , ik mag niet afspreken of gewoon zonder reden buiten :frowning_face: daarom kunnen wij niet afspreken.
Is er iemand die in de zelfde situatie zit of zat en hoe zijn jullie er uitgekomen en ja btw ik mag ook geen vriendje en daarom heb in al een paar leuke jongens moeten afwijzen

En nog een vraagje ,
als een jongen en meisje leuk vind is het dan oké voor hem om nog met andere meiden aftesprekken ?

‘gewoon zonder redden buiten’’
wat bedoel je hier mee? :’’'D
En ik denk tbh dat het heel heel heel erg overdreven is dat je ouders je gevangen houden thuis.

En over dat laatste, als je nog niet hebt afgesproken en nog niks hebt wat serieus wordt, vind ik het kunnen.
Maar dat is mijn eigen mening.

Bedankt voor je mening echt en met zonder redden buiten bedoel ik dat ik alleen naar school en terug mag. Ik mag niet gwn met vriendinnen naar het stad enzo.

Sorry maar hier geloof ik vrij weinig van.

Heyy.

Ik vind dat je met je ouders moet praten hierover. Je bent 17 dan mogen ze je echt wel wat vrijer laten. En mag jij wel wat meer voor je mening uitkomen. Praat gewoon rustig met ze en geef ze het vertrouwen dat je verantwoordelijk genoeg bent. En hou die verantwoordelijkheid dan ook want als je het daarna verpest heb je het ook goed verpest denk ik.

En over dat afspreken met een meisje. Tjaa jullie hebben niks officieels en ik weet niet of jullie al wel een beetje met elkaar lopen of dat het meer vriendschap is. Kijk het zou altijd moeten kunnen als hij daarna maar gewoon normaal blijft doen en niet meteen geheimzinnig gaat lopen doen dan weet je al wel hoelaat het is. :hammer:

Ik hoop dat je hier wat mee hebt, en succes ermee ! (:

Denk dat het handig is dat je een serieus/volwassen gesprek gaat houden met je ouders

Bedankt! :slightly_smiling_face:

Al geprobeerd ze luisteren niet :frowning_face:

Na schooltijd met hem afspreken en een of andere goede smoes verzinnen waarom je langer op ‘school’ zat.

Zeg dat je moest nablijven en ga dus met hem na school afspreken

of je bedoelt zonder reden? wat iets logischer lijkt

ˆDat dacht ik ook

Oeps sorry dat was en domme typefout hah

Je ouders zouden jou met je 17 jaar toch serieus moeten kunnen nemen en dus gewoon een gesprek met jou aan moeten gaan. Ik zou dit nogmaals proberen, niet met verwijten gaan gooien van ‘ik mag niks’ maar gewoon vragen waarom ze niet willen dat je na schooltijd naar buiten gaat en afspreekt met vrienden/vriendinnen. Misschien hebben zij er wel een goede reden voor? Of vinden ze het belangrijk dat je genoeg tijd aan je huiswerk besteed?

Over die reden kun je dan weer gaan praten en uiteindelijk misschien een afspraak maken dat je bijvoorbeeld in het weekend en twee doordeweekse dagen naar buiten mag en dat je schoolcijfers hier niet onder gaan leiden?

En dan nog even over je laatste vraag: Zolang jullie geen officiële relatie hebben en zoals ik begrijp nog niet eens afgesproken hebben moet een jongen gewoon met andere meisjes kunnen afspreken. Daarnaast kan afspreken ook gewoon vriendschappelijk zijn en hoeft niet meteen als ‘date’ te zijn.

Gewoon stiekem doen en zeggen dat je naar een vriendin gaat (voor school eventueel), doe ik ook.

Bedankt! Maar het ligt aan hun overbezorgdheid,dat hebben ze me eerder vertelt :confused:
En over het laatste ,je hebt gelijk dat kan vriendschapelijk zijn .

Dus absoluut niet stiekem gaan doen of andere redenen bedenken zoals hierboven genoemd wordt! Als je ouders daar achter komen dat je liegt over wat je doet, ben je nog verder van huis en mag je straks nog minder

Mijn ouders zijn ook best overbezorgd en zeker als ik met jongens wil afspreken die zij niet kennen. Dat komt bij mij deels door een verleden, dat het extremer is geworden, maar het is ook altijd al zo geweest.

Ik weet niet of je de oudste bent? Het enige meisje? Of misschien wel enigskind? Dat werkt dan niet echt in je voordeel, alles is ook nieuw voor je ouders en ze willen geen fouten maken of dat jij fouten begaat dus beschermen ze je des te meer.

Vooral geen dingen stiekem gaan doen, stel er gebeurt wat (kan ook met je ouders of familie zijn) dan weet niemand waar jij bent en wat je op dat moment aan het doen bent. Daarnaast zou ik niet kunnen genieten wetende dat mijn ouders denken dat ik moet nablijven terwijl ik een date heb met een jongen. Later komt dat toch wel boven water en daar zou ik echt geen goed gevoel bij hebben.

Is het een idee om anders voor te stellen dat die jongen eerst even wat komt drinken bij jullie zodat ze hem even kunnen zien en jullie daarna naar buiten gaan. Is natuurlijk niet dé ideale date en lastig voor die jongen, maar misschien stelt het hun gerust dat ze hem gezien hebben en mag je dan gewoon naar buiten met hem…

oke helemaal niet racistisch bedoelt echt niet ! maar ben je buitelands?
Ik heb ook een marokaanse vriendin die mag ook niet vaak naar buiten…
( ik hoop dat je mij niet verkeerd begrijpt)

Wat je kan doen is afspreken met een goede vriendin en eerder bij haar weg gaa en wel tegen haar zeggen en drna met hem afspreken?

Ik ben de oudste en we zijn met 2 meisjes thuis :slightly_smiling_face: en ja je hebt gelijk ik ga niks stiekem doen,
Want het is me wel een keer gelukt om buite tegaan en dan hadden wij afgesproken en geloof mij het was vreselijk omdat ik dacht dat ik elk moment betrapt ging worden :confused: en het over die jonge naar mij laten kommen is een slecht idee want ik mag ook geen vriendje. Maar toch bedankt voor je comment :slightly_smiling_face: