Wat moet ik doen?

Heee, allemaal
oke lang verhaal…
ik ben 17 jaar.

Ik heb een hele serieuze relatie met mijn vriend gehad bijna 2 jaar, hij is ook mijn eerste vriend, het eerste jaar was alles perfect hij was erg serieus met me, heel romantisch, had het al over samenwonen kindjes en we waren gewoon echt verliefd. we deden leuke dingen samen, hij nam me overal mee naartoe en we zijn naar parijs geweest samen.na een jaar begon hij zich steeds aan dingen te irriteren, terwijl ik niks verkeerd deed,het ging toen uit en een maand later waren we toch weer samen.

sinds dien ging alles niet heel goed meer steeds ruzie, maar de momenten dat het goed ging was het nog steeds fijn en dat vonden we allebij. maar hij behandelde me vaak niet meer goed. hij wilde het zelf ook niet en zij steeds dat hij wel super veel van me hield, maar hij irriteerd zich vaak snel.

nu heeft hij het weer uitgemaakt een maand geleden hij zegt dat hij nog steeds veel van me houd, maar dat hij de relatie niet meer volhoud,het ging ook gewoon niet meer goed. hij vind dat ik te lief voor hem ben en het niet goed is hoe hij me behandeld hij wil me geen pijn doen. we hebben elkaar heel de maand nog steeds gezien ,alsof het aan was ik dacht dat we het probeerde maar het bleek steeds niet zo te zijn. als ik het vroeg was het nog uit :frowning_face:. maar hij vond het fijn om bij me te zijn omdat hij me anders mist. en hij wou me heel graag als vrienden want hij wil me niet helemaal kwijt

nu heb ik tegen hem gezegd dat ik het zo niet langer wil het geeft me valse hoop en ik ben gek op hem, het doet gewoon teveel pijn dus we praten helemaal niet meer. ik heb gevraagd of hij alleen wil appen als hij het echt wil.en weer een relatie met me wil

dat is nu een week geleden en ik ben bang dat hij niet gaat appen en wel gewoon verdergaat. ik wil hem niet kwijt maar wil niet weer teveel aan hem trekken zoals ik deed.ik trok zoveel aan hem omdat ik van hem hield dat ik hem weg duwde. ik weet hoeveel hij nog van me houd. Maar wat denken jullie? wat kan ik het best doen gewoon afwachten wat hij doet? hij heeft vaak gezegd dat ik de hoop moet verliezen maar ik wil het gewoon niet. omdat zelfs als we samen waren toen het uit was was het nog super leuk :frowning_face: hij is nog steeds jaloers als hij ziet dat ik uitga. en volgensmij weet hij het zelf niet zeker wat hij wil.

Afwachten tot hij wat doet. Hij vond het eerst al niet fijn dat je aan hem trok dus de kans is klein dat hij dat nu wel fijn vindt (wie wel trouwens?). Snap dat je die neiging hebt, het is ook een heel erg rotte situatie waar je in zit. Denk dat het beste wat je kan doen is afleiding zoeken en alsnog gewoon uitgaan met vriendinnen en plezier hebben.

denk idd dat dat ook het beste is, hoop gewoon dat hij met gaat missen.
ben er gewoon echt kapot van vooral omdat ik echt dat dat ik nog lang bij hem zou blijven maar Dankjwel <3 voor je reactie

Misschien heeft hij gewoon wat lucht nodig, en je moet hem dus ook de kans geven om die te krijgen. Het is niet niks om op een jonge leeftijd al een serieuze relatie te hebben ook al hou je nog zo veel van elkaar. Hij draait vast wel weer bij :slightly_smiling_face:

Afstand nemen, geen contact, niks. Zo kan je hem het beste vergeten. En als hij je dan toch terug wilt, laat hem maar even zijn best doen voordat hij je weer de hele tijd pijn doet.

Thanks , ja ik hoop echt dat het nog wat kan worden, en anders is het waarschijnlijk toch wel beter zo xx

Ga ik doen!, ik ga gewoon stoppen met appen, en wat ik ook fout deed was maar blijven vragen of hij me terug wou. dat heeft het alleen maar erger gemaakt…

Hij wil je nog wel blijven zien omdat ie je anders mist maar hij wil geen relatie? Terwijl hij weet hoe jij erover denkt? Sorry maar ik vind niet dat hij dat van je kan vragen.

Asjeblieft vergeet hem, zoals ze hier boven al zeggen.