wat moet ik doen?

lieve dames , ik hoop dat jullie mij kunnen helpen… het is best een lang verhaal

Ik heb al een jaar een hele lieve vriend, helaas is dit wel een lange afstands relatie
Ik woon in Nederland en hij woont in Costa rica. Hij is hier pas gekomen voor een maand en het was super. Al een langere tijd kamp ik met Paniekaanvallen en Depressie waardoor ik niet tot nouwelijks
naar buiten kan. :hammer: , en onze relatie lijdt erg onder mijn depressie omdat het voor mij moeilijk is om een relatie in stand te houden. Hij is erg lief en doet alles voor mij , maar door mijn depressie word het steeds moeilijker om in stand te houden wat wij hebben. Ik zou over 8 maanden naar Costa rica gaan om te kijken hoe ik het daar vindt en om eventueel te verhuizen , maar zoals jullie mischien kunnen raden is dit onmogelijk door mijn paniek wat helaas in ergere mate is terug gekomen :rage:.
Hij wilt mij niet kwijt , maar ik heb geen idee hoe ik dit in stand kan houden.
Ik hou van hem en wil hem niet kwijt, maar ik maak vaak ruzie met hem omdat ik boos ben op mijzelf omdat ik bepaalde dingen niet meer kan.
Nu wilt hij over 2 weken naar Nederland komen om mij te zien , maar ik ben bang dat ik het gevoel van gemis weer gaat voelen en de machteloosheid waardoor ik me eigen weer afzet tegen hem.
En ik zou dat mezelf nooit vergeven als hij zoveel moeite doet om hierheen te komen.
Maar aan de andere kant is hij het mooiste wat ik ooit heb gehad en wil ik hem natuurlijk zien.

Dames , wat moet ik doen ?

Ik zou naar je dokter gaan en vragen of je hulp kunt krijgen van een psycholoog, of als je die al een hebt vragen of die je kan helpen.

Ademhalingsoefeningen helpen bij mij ook als ik in paniek ben.
Voor je depressie zou je kunnen gaan sporten, iedere dag een lange wandeling is ook goed :slightly_smiling_face: (zo ben ik uit mijn depressie gekomen, duurde wel anderhalf jaar helaas)

En ik heb gehoord dat Costa Rica het gelukkigste land ter wereld is, ik snap dat je met je paniekaanvallen niet graag van huis bent maar misschien kan een kleine vakantie je juist goed doen!

Voor paniekaanvallen heb je ook medicijnen, ik heb zelf oxazepam, als ik heel erg in paniek ben helpt dat goed :slightly_smiling_face: maar je moet het niet te vaak gebruiken.

Weet je zelf waar je angsten/paniek vandaan komt?

Ik zou naar een psycholoog gaan… En er goed met je vriend over praten