Wat moet ik doen??

Ik heb een probleem ik vind iemand leuk die ik al een tijdje ken hij zit bij mij op toneel dus we zien elkaar regelmatig. We hebben best wel dezelfde humor en intresses en zitten ook altijd te dollen op Toneel. Nou zie ik hem daarbuiten wel minder omdat hij nog fulltime naar school gaat en ik werk. Maar in het weekend spreken we vaak af met onze groep van toneel. Nou heeft hij ook een keer iets gezegd over een meisje die hij leuk vond uit zijn klas alleen is dat waarschijnlijk niet wederzijds. En mijn vrienden die hem ook kennen zeggen ook dat hij heel verlegen is en als die echt iemand leuk vind hij dat niet zal zeggen. En hij zit ook in zijn examenjaar en gaat ook studeren in een andere stad dit najaar en dan ben ik bang dat hij een ander meisje tegenkomt? Ook hebben we al een keer film gekeken met zijn tweetjes en gaan dat zondag weer doen. Ik vind dit echt frustrerend en wil gewoon weten waar ik aan toe ben,maar ik durf het ook niet te vragen omdat het dan in de groep misschien awkward word en ik wil onze vriendschap niet verpesten:(

Wat moet ik doen? tips en advies zijn erg welkom

liefs

Je kunt bijvoorbeeld tijdens die film kijken een paar hints geven bijvoorbeeld zijn hand per ongeluk aanraken of iets dichterbij komen zitten of zoiets. En dan kijken hoe hij reageert :slightly_smiling_face:

Vertel hem gewoon eerlijk je gevoelens en wacht niet te lang, anders zou hij misschien al een ander meisje leren kennen.

Vanavond zie ik hem ook weer maar dan durf ik geen hints te geven omdat het in het openbaar is enzo en mensen het dan zien. Maar als die morgen film komt kijken kan ik dat eventueel wel proberen om hem perongeluk aan te raken. Het voordeel van film kijken is natuurlijk dat je niet zo veel tegen elkaar hoeft te zeggen. hebben jullie nog meer tips om hints af te geven als we film gaan kijken??

Yes kleine aanrakingen, zogenaamd per ongeluk. Lief lachen af en toe, met je haar een beetje spelen af en toe. Stiekem kijken, als hij je betrapt, wegkijken met een klein lachje. Proberen dicht bij hem te zitten… Nu zit je een beetje in de friendzone, daar moet je uit zien te komen… Je kan bijv als hij iets leuks aan heeft zondag daar een compliment over geven, bijv: Dat bloesje staat je wel sexy hoor. Je hoort niet sexy bij mij te zijn! (dan geef je zijn ego een beetje een boost, en als ie dan hoort dat ie eigenlijk een stiekeme regel overtreed, meeste mannen vinden dat dan leuk, dan is het speels en ze vinden het leuk om zulke kleine regeltjes dan juist te gaan overtreden als ze dan als sexy gezien worden) Hoorde ik ooit zo’n mannen psycholoog zeggen over hoe je uit een friendzone komt :stuck_out_tongue: Geen idee of het werkt, maar je kant het altijd proberen!

Speel het vooral niet op safe. Geef jezelf een extra duwtje in de rug. Nooit geschoten is altijd mis.

Zoals al gezegd wordt, eerst een tijdje een beetje flirten en plagen en kijken of hij daar op in gaat. Als je na een tijdje geen reactie krijgt, geen nood: misschien is hij dan gewoon te verlegen. Als je meteen respons krijgt, is dat mooi, en anders bekennen dat je hem leuk vindt! Je weet nooit. :slightly_smiling_face: En trouwens, de vriendschap hoeft zeker ook niet kapot te gaan na een afwijzing. Het is zo awkward als je het zelf maakt.

ohnee ik heb het echt verpest.:frowning_face:

Hij kwam gister film kijken en het was best wel gezellig enzo maar ik merkte dat ik toch heel gespannen was en dat was hij ook. Nou hebben we ons best vermaakt en was het best een goede film (the hunger games catching fire) maar er gebeurde niks. Ik merkte wel dat hij dicht bij me kwam zitten en een beetje aan het einde van de film zijn arm over de leuning van de bank legde, maar ik durfde gewoon niks te doen. Ik had na de film ook nog even willen kletsen maar hij moest weer vroeg op voor een toets op school. Dus de avond eindigde in een knuffel en toen ging die weg:( Ik heb het gevoel dat ik mijn kansen heb verspilt en ik weet echt niet wat ik nou moet doen? Nou zie ik hem wel weer vanavond op toneel hoe zou ik toch nog duidelijk kunnen laten merken dat ik hem zie zitten? En ziet hij mij ook zitten dat weet ik eigenlijk ook nog steeds niet?

kunnen jullie me helpen:)

liefs

Dreamgirl

je moet je gevoelens gwn tegen hem vertellen al is dat soms best moeilijk. Hij vind het vast geen ramp als je dat vertelt en als het niet wederzijds is blijven jullie vast wel vrienden !