wat moet ik doen??

Lieve meiden,

ik heb een probleem. Mijn vriend en ik zijn zo´n 3 jaar samen maar nu hebben we ontzettende ruzie. Het kwam zo: Ik irriteerde me aan zijn gedrag en vroeg aan hem of er wat was. Dat was er niet volgens hem, toen zag ik hem later de hele tijd achter een ander meisje aan lopen, met haar knuffelen enzo. Toen vroeg ik hem wat hij aan het doen was. Hij werd toen erg boos en zei dat ik op moest rotten. Ik ga nu door een lastige tijd en ik zei dat ik hem nodig had, maar hij zei dat ik door de stront kon zakken en hem met rust moest laten.

Hij heeft me uitgemaakt voor allerlei dingen en ik ben ook boos, maar vooral verdrietig. Hij praat niet meer met me en hij wil me een tijdje niet meer zien of spreken. Ik wil er graag met hem over praten, maar ik weet dat als ik dat probeer hij alleen maar bozer wordt…

Wie kan me helpen met wat ik moet doen?

xxx

Wat lastig… maar ik vind het ook best heftig dat je vriend geen normaal gesprek met je wilt hebben hierover? En om jou gelijk voor het een of ander uit te maken is nou ook niet echt schappelijk. Als hij echt veel met een ander meisje bezig is lijkt het me best logisch dat je daar even naar vraagt, het zou niet moeilijk hoeven te zijn om dat even aan je uit te leggen (zou ik denken).

Misschien kan je met hem afspreken om elkaar bijv over een dag of 3 weet te spreken? Dan heeft hij wat hij aan je vraagt (elkaar eventjes niet zien of spreken) en zijn jullie allebei weer iets gekalmeerd. Misschien helpt dat om het uit te kunnen praten. Succes

Wow, Erg hoe je vriend gedaan heeft maar zou je zelf wel met hem verder willen gezien zijn gedrag? Als hij geen normaal gesprek met je aan kan gaan en je zomaar voor niets uitscheld of raar gaat doen en aandacht zoekt bij andere meisjes is hij misschien nog niet volwassen genoeg voor deze relatie met jou…?!

Maar goed, hoe het ook verder gaat, laat NOOIT een traan voor een jongen die het niet waard is! Zoek gewoon afleiding, doe iets leuks met vriendinnen of ga lekker winkelen, verwen jezelf met iets leuks of lekkers, alles komt goed!

:flushed: :flushed: :flushed:
Na 3 jaar relatie?

Hij is je duidelijk niet waard. Het lijkt mij dat hij een ander heeft en de reden daarvoor in jouw schoenen wil schuiven. Geef jezelf niet teveel hoop dat het nog wat wordt… Wat naar voor jou meid! Maar er zijn ook jongens die je met respect behandelen. Ik hoop dat je zo een vindt!

En zoals Jamila al schreef, probeer jezelf af te leiden. Veel sterkte :sob::muscle:

Wauw… Ik vind dat hij nogal vaag doet als je het mij vraagt. Want wat voor een vriend ben je als je vriendin aan geeft dat ze je nodig heeft en normaal met je wil praten en je dan zulke woorden naar je hoofd geslingerd krijgt. :anguished:?

Ik zou inderdaad eventjes wachten voordat je weer een gesprek met hem probeert aan te gaan. Zoek zoals hierboven genoemd afleiding, ga wat leuks doen. En als hij je dan weer gewoon zomaar weg duwt en zo behandeld dan zou ik zeggen dat het over is. (Als ik in jouw schoenen stond dan he). :wink:

Aiii
Sorry, maar zo hoor je niet tegen je vriendin te doen. Echt Niet Normaal. Laat hem niet zo over je heen lopen en vecht terug. Het lijkt er namelijk nu op dat je hem maar zijn gang laat gaan met dat allemaal te zeggen en dat jij (ik zeg niet dat het zo is, maar zo lijkt het) zielig in een hoekje wegkruipt. Als dit zo is: DON’T! Kom voor jezelf op en laat hem weten hoe het ermee staat en wat je vindt van deze hele situatie. Reageert hij hetzelfde? Dan is het toch echt over… Spijt me heel erg voor je! Sterkte en be strong!

Ik denk dat je gewoon even afstand moet nemen van hem. Ik begrijp dat je er met hem over wil praten, maar hij gaat geen fatsoenlijk gesprek met jou kunnen voeren als hij het zelf niet wil.

Als je hem nu even een tijdje laat doen kan je zelf ook even alles op een rijtje zetten en je gedachten van hem afzetten. Wacht nu gewoon een tijdje (2 à 3 maanden) met contact zoeken. Zo gun je hem ook de tijd om overal over te denken.

Wanneer je zelf HELEMAAL over hem heen bent kan je terug een onschuldig gesprek met hem beginnen. Begin dan niet meteen over de situatie die er nu speelt, maar praat gewoon even als vrienden. Wanneer jullie dan weer een gewone vriendschappelijke band hebben, kan je hem op een rustige en niet-aanvallende manier vragen waarom hij dit allemaal gedaan heeft. Zo kan je er rustig over praten en geef je hem niet het gevoel dat je kwaad bent of dat je hem terug wil en zal hij er ook makkelijker over praten.

Succes guurl :slightly_smiling_face:

Hij verdient jou niet, als hij zo doet!
Je laat je toch niet zo behandelen! :astonished:

Oh, wauw, als mijn vriend iets soortgelijks zou zeggen op zo’n moment, terwijl hij van de situatie afweet, had ik gezegd dat als hij niet gewoon met me kwam praten, ik hem uberhaupt niet meer hoefde te spreken.

Jij moest oprotten, in de stront zakken en hem met rust laten? Ik vind dit echt heel respectloos en kinderachtig van je vriend. Ik zou me zo echt niet laten behandelen, wat denkt hij wel niet. Ik weet natuurlijk niet hoe jij daar in staat, maar ik had hem nu gewoon aangesproken dat hij of met me kon komen praten, of dat hij niet meer hoeft langs te komen. Maar je kan hem ook even af laten koelen en hem daarna eens voorzichtig aanspreken, al lijkt me dat wel zenuwslopend en moeilijk. Sterkte komende tijd, denk vooral goed na over wat jij wil. :slightly_smiling_face:

Je bent veel te goed voor hem. Hij is je niet waard, meid, je verdient vele beter. Ik weet het gaat moeilijk zijn na 3jaar relatie maar ik denk dat het beter is om hem los te laten en jezelf te sparen voor iemand die je op een betere manier behandeld.

Goodluck, girl!

hoe lastig het ook is, het lijkt me beter dat je een tijdje afstand neemt.
gun hem de rust om na te denken en gun deze ook aan jezelf.
hoe je vriendje jou behandeld heeft is niet normaal en het is niet meer dan logisch dat jij wil weten wat er speelt.
probeer over een tijdje een gesprek met hem aan te gaan en het dan alsnog uit te praten.
succes en sterkte ermee.
be strong girl.