Wat moet ik doen?

Hey hey ,

Een jongen vroeg mijn nummer op insta, ik gaf hem en we pratte op app.
Ik ben nogal “verlegen” bij jongens die ik niet ken, en weet niet wat ik moet zeggen.

Het is een leuke jongen, ik heb hem nog nooit gezien, maar een goede vriendin van me kent hem.

Hij wilt vrijdag afspreken, ik kan niet alweer een smoesje verzinnen dat doe ik al de helle week
Ik durf het niet af te zeggen dan voel ik me raar of kinderachtig hoe je het ook wilt noemen :frowning_face:
Ik durf het eigelijk niet maar als ik niet ga voel ik me raar…

Wat zouden jullie doen??

Gewoon zeggen dat je dat best eng/spannend vind, zodat hij dat weet. Dan kan hij je een beetje gerust stellen een weet ie dat je niet helemaal jezelf bent.

Ik zou op mn gevoel afgaan, maar ik weet niet wat jij voelt. Als je nog niet af wilt spreken zeg je toch dat je het rustig aan wilt doen, laat je niet ergens toe dwingen.

Ik zou gewoon afspreken en van te voren zeggen op whatsapp tegen hem dat je misschien niets weet te zeggen aan het begin omdat je wat verlegen bent. Je zult zien dat het allemaal mee valt! Succes x

Hij zei tegen mij dat hij het ook spannend vind…
Me hoofd zegt nee en me hart zegt ja… =(

Ik weet ook niet waarom ik het eng vind, zowiezo vind ik het bij jongens in de buurt zijn wat “enger” ik voel me prettiger bij meisjes (niet dat ik lesbi ben)
Hoe moet ik het hem whatsappen? Ahh :frowning_face:

Gezegd dat ik het toch wel spannend vind… Hij snapt me maar wilt toch afspreken.
:frowning_face: :frowning_face:

Gewoon doen joh, anders denk je later ‘Waarom heb ik die kans nou niet genomen?’

Ik heb dit ook ooit gedaan, helaas :hammer:

Maar ik zou wel gaan, als ik jou was

Herkenbaar! Overheen stappen. Je hebt niks te verliezen :slightly_smiling_face: wie weet is het wel hartstikke leuk!

trol

Gewoon gaan en kijken hoe het loopt, als hij niks is verzin je gewoon een smoesje dat je ergens heen moet. Is hij wel leuk dan ben je hem tenminste niet misgelopen.

Best logisch dat je het spannend en misschien eng vindt, maar voor elke relatie is ooit een eerste date nodig. Ik denk dat je achteraf blij zal zijn dat je gegaan bent! En ook al wordt het heel misschien niks met deze jongen, dan kan je wel trots zijn dat je gegaan bent terwijl je het zo spannend vond :slightly_smiling_face:
Misschien helpt het om er niet te zwaar aan te tillen en een beetje op jezelf in te praten dat je gewoon als vrienden af gaat spreken. Dan voelt het misschien wat meer casual en ligt er minder druk op voor je gevoel

Toen ik begon met daten vond ik het vreselijk eng en ik was heel zenuwachtig, maar achteraf was ik blij dat ik gegaan was, ook al bleef ik best lang nerveus. Het zorgde er bij mij voor dat ik keren daarna makkelijker met jongens af durfde te spreken.

Ik snap dat je nerveus bent, maar als je er eenmaal bent voelt het harstikke goed dat weet ik zeker! Als je niet gaat krijg je sowieso spijt!

Zelf had ik mijn nummer nooit gegeven aan een onbekende, maar dat is al gebeurd. Als je het niet vertrouwd zou ik er niet aan beginnen en stoppen met whatsapp. Mocht je wel afspreken, vertel iemand waar je bent en laat het allemaal op je af komen, als het goed voelt gaat het vanzelf. Zorg dat je een rede hebt waardoor je weg zou moeten, mocht je het niet leuk vinden.

Gewoon doen! Hij eet je vast niet op :slightly_smiling_face: Als je dit nu niet doet, zul je later waarschijnlijk toch spijt gaan krijgen… Natuurlijk is het spannend om zo iemand te ontmoeten, dat vind iedereen eng, hij zal het ook super eng vinden! En in het begin zul je super nerveus zijn, klamme handjes, maar als je beetje gaat praten merk je op gegeven moment dat het gesprek ineens op gang komt, je wordt rustiger en je kunt genieten. Geloof me, het komt wel goed :slightly_smiling_face: Je hebt verder niks te verliezen, als er geen klik is, oke, dan heb je je grenzen weer wat verlegd, iets geleerd en ga je weer verder zoals voor dat je hem ontmoette maar met meer lef :slightly_smiling_face:

Niet gegrepen is altijd mis, als het zo’n leuke jongen is en je hem dus verteld dat je het een beetje spannend vind, dan snapt hij dat vast wel!