Wat moet ik doen?!?!

Heeyy, ik ben een meisje van 13 jaar (bijna 14) en k vind een jongen leuk de dit schooljaar 16 word. Hij zat in de eerste en tweede bij mijn zus in de klas maar ik en nooit contact met hem gehad. Ik zit nu in de derde en hij in de vierde. Ik vind hem al leuk sinds de eerste maar heb geen idee wat ik kan doen! Ik probeer hem altijd aan te kijken en PROBEER te glimlachen maar daar ben k gewoon niet brutaal genoeg voor… Ik heb hem op fb twee keer geprobeerd een gesprek aan te knopen maar dat eindigde beiden keren heel awkward met dat hij niet meer reageerde… Wat eigenlijk niet wel raat is aangezien hij mij alleen kent als “Odessa, het zusje van *” hij lijkt me vreselijk leuk en grappig, k heb alleen nog nooit een gesprek met hem gehad, en k vind m gewoon vreselijk aantrekkelijk…

K zal wat over mezelf en hem(wat k weet dan haha, niet zo veel dus)
K ben dus 13 en ben met m’n vriendinnen altijd n beetje t stille meisje, die eerder mee luistert dan echt heel veel zegt. Als t op brutaal zijn aankomt moet je niet bij mij zijn. Bijv. M’n pa heeft me 50 euro beloofd als k r n keer uit zou worden gestuurd. K ben dan nog niet eens brutaal genoeg om t te proberen. K ben wel zeker van mezelf. Of te wel k ben blij met hoe k r uit zie. En hoe k met andere mensen omga. Behalve dan met jongens. K heb me ook nog nooit zo aangetrokken gevoelt door een jongen of n vriendje gehad dus “ervaring” heb k ook niet.

Hij is 15 en zit een klas hoger dan mij. Hij woont bij mij in de buurt (k stalk m niet hoor :wink: Kzie m alleen soms fietsen als k naar huis fiets) Kheb van m’n zus allemaal verhalen gehoord over r oude klas waaronder hem. Hij komt daar in over als n vreselijk aardige grappige maar wel beetje brutale jongen (hiermee bedol k dat hij wel n grapje durft te maken in de klas over n leraar ofzo maar dan wel binnen proporties. Niet helemaal voor schut zetten of wat dan ook, gewoon precies goed :slightly_smiling_face:). Hij zit op voetbal bij mij in de buurt en heeft twee honden die Miss bij m’n pa in de praktijk komen maar dat weet k niet.

K ben gewoon n beetje hopeloos in jongens. Een keer zei hij zo tegen z’n vriend toen ik langs liep in n helemaal lege gang waar niemand mij zou horen behalve zij, hey, het zusje van *! Hoe reageer ik: door dom te giechelen en m niet aan te surfen kijken…

Alles wat k kan bedenken lijkt me zo vreselijk obvious. En k heb ook geen vrienden die echte vrienden zijn van hem en die k ook echt vertrouw… Mensen die k vertrouw kennen m of via via of niet. M’n zus is ook geen optie aangezien ze geen contact meer met m heeft…
Please vertel me wat k moet doen en alvast bedankt
Xx odessa

Als ik iets wist zou ik je echt willen helpen, maar ik wens je alle sinds veel succes!

Ik denk dat je toch meer moet proberen wat meer ‘op te vallen.’ Ik ben zelf ook zoals jij, een stil meisje, dus ik snap dat dat moeilijk is. Probeer gewoon even al je gedachtes op zij te zetten en hem op school gedag te zeggen, misschien een gesprekje te beginnen, lief lachen.

Jij zit toch op het alfrink college

Oef, dat dacht ik ook, het leest best vervelend.

OT:Ik denk dat je een beetje alles of niets moet denken. Hij zit niet bij jou in de klas, zelfs niet bij jou in het leerjaar. Wat dat betreft heb je dus niet zoveel te verliezen, aangezien dat geen ongemakkelijke situaties gaat opleveren. Nee heb je, ja kun je krijgen (ik gebruik echt te veel cliché’s sorry :s), dus probeer jezelf uit te dagen en stap een keer op hem af. En ik denk dat je jezelf niet zo hoeft te onderschatten, want je hebt hem toch ook al op facebook aan durven spreken??

Inderdaad! En hij zegt je gedag, wat dus betekent dat je niet helemaal een vreemde bent. Probeer echt een keer wat terug te zeggen, hoe moeilijk het ook lijkt. Als je nooit wat antwoord zal hij op een gegeven moment ook ophouden