Wat moet ik doen?

Okee, dus. Er zit een jongen bij mij op school die ik echt al een hele tijd leuk vind. Eerst kende ik hem niet echt, maar we hadden wel eens ooit gepraat (niet echt vriendelijke gesprekken maar meer zovan hoi ik heb iets nodig), en hij zei vaker hoi als hij me zag.
In de zomer heb ik hem de hele vakantie niet gezien, en ik had me voorgenomen dat ik echt tegen hem zou gaan praten om hem beter te leren kennen. Maar de dag voordat ik wist dat ik hem weer zou zien, kreeg hij een relatie. Ik heb het op fb geliked, zodat hij wist dat ik het wist en dan kon ik met hem praten zonder dat hij er iets achter zou zoeken omdat hij wist dat ik wist dat hij een vriendin had (zo stom ben ik dan wel weer :grinning_face_with_smiling_eyes:) maar toen ik hem weer zag leek hij anders, heel arrogant ofzo. Als ik hem tegen kwam zei hij ook geen hoi meer en ik durfde niets te zeggen. Af en toe hebben we hoi gezegd, maar meestal zeiden we niks tegen elkaar.
Die relatie van hem duurde niet lang en een paar dagen nadat ik erachter was gekomen (via fb heheh) dat het uit was, begon hij een gesprek tegen mij. Gewoon een kort gesprekje maar dat was een hele vooruitgang! Ik was daar echt heel blij om. Dus je kunt je voorstellen dat ik van mijn stoel viel toen ik de volgende dag een whatsapp bericht kreeg van een vriend van me, die zei dat die jongen mijn nummer had gevraagd!
Maar nu komt het verwarrende gedeelte. Hij vroeg me iets over de inhaalproefwerken, wat hij vast wel aan iemand anders had kunnen vragen, of anders op facebook chat, of gewoon de volgende dag in het echt aangezien het nou ook weer niet zo’n dringende vraag was. Ik probeerde zelf een beetje het ‘gesprek’ op gang te houden maar hij leek er totaal geen moeite voor te doen dus ik ging er maar vanuit dat hij er niets mee bedoelde. Ook als ik hem weer zag zeiden we niets.
Een paar weken later waren we tegelijk uit en hij ging naar de stad met wat vrienden, ik stond er toevallig bij en toen vroeg hij of ik mee wilde gaan. Het leek me nogal vreemd, en het kwam me heel slecht uit dus ik zei maar dat ik naar huis moest. En toen heeft hij me geappt: “jammer :frowning_face::frowning_face:” dus ik stuurde: “sorry, de volgende keer ga ik wel mee!”
Maar wat hij toen stuurde, hij noemde me schat, en vroeg of hij de volgende keer dan een kusje kreeg. Ik wist niet wat me overkwam, ik wist ook niet hoe ik moest reageren, want is hij dit zelf wel? Had iemand zijn telefoon, probeerde hij stoer te zijn tegenover zijn vrienden of is hij gewoon op zn hoofd gevallen? Uiteindelijk vroeg hij of ik hem leuk vond, ik heb gezegd eerst wel, nu weet ik het niet meer. Want ik probeerde al langer om hem uit mn hoofd te zetten. Maar toen hield het gesprek vrijwel meteen op.
Later heb ik hem nog gezegd dat het echt nergens op sloeg wat hij allemaal had gezegd, en hij zei dat ie gewoon in een gekke bui was ofzo. Hij heeft nieteens sorry gezegd. Nou ik was kwaad!

Maar nu is het gewoon heel awkward. Ik zie hem niet vaak, maar als ik hem zie kijken we elkaar niet aan. Dat negeren vind ik toch maar niks, ik heb hem laatst ook wel al eens heel onverschillig gevraagd waar iemand was.
Wat ik nu dus wil vragen: Moet ik zo doorgaan? Moet ik doen alsof er niets gebeurd is, alsof ik hem nooit leuk heb gevonden en gewoon tegen hem praten, zodat hij ziet dat het me niets meer kan schelen hoe hij deed? Ookal is dat niet zo, ik wil niet dat hij denkt: ze kijkt me niet aan, ze haat me, ik heb haar gekwetst. Of iets in die richting. Maar omdat we al nooit veel praatten, wil ik niet dat hij verkeerde ideeën krijgt ofzo, ik wil niet dat hij denkt dat ik hem nog leuk vind omdat ik tegen hem begin te praten? Help :frowning_face: en bedankt als je alles hebt gelezen :bowing_man:

ik zou zelf gewoon normaal tegen hem doen alsof er niets gebeurd is

Vind je hem wel of niet leuk? Of hij is heel verlegen en onzeker, of een playertype.

Ik vind hem niet leuk. Maar ik ben dan denk ik weer zo’n moeilijk persoon.

Ik denk, als ik eerlijk ben, dat ik ook een soort wraak wil nemen voor toen hij zo stom deed (hij heeft ook wel eens van die rotopmerkingen gemaakt, niet persee naar mij toe gericht maar toch…) en dat ik daarom expres aardiger wil doen zodat hij spijt krijgt van zn gedrag hahah. Ookal zal hij er geen spijt van krijgen, maar ik heb anders toch niks te verliezen