Wat moet ik doen?

Normaal ben ik niet zo van dit soort topics. Maar nu moet het even.
Ik zit dus een beetje met een probleem. De laatste tijd ben ik best veel met een bepaalde jongen om gegaan. Het was hartstikke gezellig, maar dan wel gewoon als vrienden. Nu de school weer begint blijft hij me best wel vaak aanspreken op whats’app en facebook-chat en zo. Best gezellig, maar ik begin toch ergens het vermoeden te krijgen dat hij mij leuk begint te vinden. Dit neem ik mezelf eigenlijk best wel kwalijk. Ik heb dit een keer eerder gehad en ik wil niet nog een keer iemand kwetsen.

Nu is het punt dus dat ik over de chat heen zei dat ik best wel zin had om naar een bepaald iets toe te gaan, maar dat, dat voor mij te ver weg was. Toen zei hij dus dat ik dan wel bij hem kon blijven slapen om de volgende dag weer terug te gaan, omdat het dan te laat was om nog terug te gaan. Hier heb ik dus ja op gezegd. Achteraf baal ik hier best een beetje van.

Ik loop hier eigenlijk echt de hele week al mee. Maar het stomme is dat ik niet zeker weet. Misschien ziet hij mij wel gewoon als ‘een’ vriendin en voel ik me voor niets zo lullig. Toch krijg ik het echt niet uit mijn hoofd en als het wel zo is wil ik hem absolúút niet aan een lijntje houden.

Wat moet ik doen? Moet ik er gewoon heengaan en daar blijven slapen? Of moet ik een smoes verzinnen?

Ik zou gewoon tegen hem zeggen, dat je het als vrienden ziet en dat je blijft slapen omdat het te ver is en niet omdat je iets in hem ziet of iets.

maak duidelijk dat je gewoon vrienden wilt blijven. je kan het beter nu doen voor dat het te laat is. als je hem bv hebt gekust en daarna gaat zeggen dat je alleen vrienden wilt blijven en dat je er spijt van hebt.
het is niet erg dat je bij hem blijft slapen, maar maak wel duidelijk wat je wilt en wat niet. als hij een echte vriend is toont hij daar wel respect voor! het is mss niet leuk voor je vriend om te horen dat je niet meer wilt dan vrienden, maar wat is beter het nu duidelijk maken of hem valse hoop geven en dat hij et een gebroken hart moet rondlopen
in ieder geval heel veel succes

X

Maar hoe zou ik dat dan duidelijk moeten maken? Ik weet het namelijk helemaal niet zeker. En het lijkt me ook zo random dat als het helemaal niet zo is en hij mij sowieso gewoon als een gewone vriendin ziet, ik het dan een soort van ‘out of nowhere’ tegen hem zeg… Hoe zou ik dan zo’n gesprek moeten beginnen?

Advies is nog steeds gewenst!

ik zou even afwachten hoe zijn gedrag naar jou zich ontwikkelt. Je kunt er wel blijven slapen, maar dan geef je bijvoorbeeld van tevoren aan dat je wel graag apart slaapt. Mocht hij als je daar bent iets proberen, zou ik gewoon eerlijk tegen hem zijn en zeggen dat je gewoon vrienden wilt zijn. Misschien probeert hij helemaal niets en heb je je voor niets druk gemaakt :slightly_smiling_face:

Ik zou inderdaad even afwachten, ik weet niet hoelang het duurt voordat je bij hem gaat slapen?
Als hij op die avond/nacht andere bedoelingen heeft dan jij weet je genoeg! Tot die tijd zou ik gewoon vriendschappelijk met hem om blijven gaan!