wat moet ik doen..

hey,
Ik heb nu sinds een week mijn eerste ‘‘echte’’ vriendje.
We hebben best wel snel wat gekregen, en nu loop ik tegen dingen aan die mij irriteren.
Hij doet namelijk alsof hij mn moeder is, maak je het niet te laat, wat ben je aant doen etc… de hele tijd.
Ook heb ik hem gezegd liever niet in het openbaar zo klef te doen, maar toch doet hij dat.
Ik weet niet wat ik moet doen, ik durf er niets van te zeggen…

greeetzzz xx

Toch wat van zeggen. Als je dat niet doet weet hij ook niet dat jij het vervelend vindt.

Communiceren met hem! Praten is echt de enige oplossing!

Ik wil ook met hem praten, maar ik weet niet hoe ik t over moet brengen want ik wil m niet kwetsen ofzo…

Vertel hem dat je het niet fijn vind wat hij doet. Dat hij je moet vertrouwen en dus niet zo jaloers moet doen. Vertel dat je hartstikke blij met hem bent en je echt niet kwijt wil! dus dat je niet tegen hem zou gaan liegen of hem bedriegen. Als hij echt je vriendje is accepteerd hij dat en ook dat je minder klef wil zijn in het open baar bijvoorbeeld dat je best hand-in-hand wil lopen maar niet heel de tijd zoenen ofzo

Gewoon eerlijk met m praten en het op je eigen manier brengen. Als hij het niet accepteert is dat zijn keus. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Dank jullie wel! Ik zal morgen met hem gaan praten xx

Als je het gewoon op een vriendelijke manier zegt. Niet lullig niet gemeen niet bot niet kortaf enz dan vat hij het heust goed op! Kom niet ineens met een hele lijst aan dingen maar begin met een paar irritaties en kijk hoe het dan gaat!

Succes

Ga gewoon eens met je praten en zeg waar je je allemaal aan stoort. Misschien heeft hij ook wel dingen waar hij zich aan stoort. Ik denk eigenlijk dat hij heel snel bezorgd is. Anyway als jullie er dan over gepraat hebben kan hij wat minder vader achtig & klef doen.

Ik zou er ook wat van zeggen. Maar ik geloof dat het allemaal wel lief bedoeld is.

hey :slightly_smiling_face:
wat een vervelende situatie joh!
iedereen zegt nu tegen je dat je toch iets moet zeggen tegen hem, alleesn jij durft dat niet zoals je net zegt, dus dat wordt heel erg moeilijk neem ik aan. misschien moet je het eerst eens opschrijven en je heel goed voorbereiden, als jij dan vindt dat je er klaar voor bent zou ik eens met hem gaan afspreken om er eens over te praten… voor mijn part geef je hem die brief als je het echt niet durft. als hij echt van je houdt dan snapt hij het en verandert hij er iets aan. misschien was het wel helemaal niet zijn bedoeling :slightly_smiling_face:
ik hoop dat ik jezo een beetje heb geholpen :kissing:

dankjewel :upside_down_face:

en hoe is het gegaan? :slightly_smiling_face:

ik dacht goed hij zei dat ie t begreep en het niet meer zou doen enzo, maar hij doet t nog steeds ):

Jullie zitten nog in het begin van de relatie, ik zou het even afwachten!
En mijn tactiek is: als woorden niet helpen, laat het hem voelen: al het irritante gewoon terug doen. Maar misschien ben ik gewoon een beetje een heks.

het is uit…

Net zoals iedereen het hier zegt, praten is echt een Wondermiddel. Je relatie word er alleen maar sterker door! En word ook niet echt boos, maar ga gewoon rustig een gesprek aan dat je iets dwars zit!

Ow wat erg ! Weet je waarom?