wat moet ik doen ????

ik weet gewoon echt even niet wat ik moet doen
mijn vriendje van 16 gaat in de meivakantie een week naar Renesse
en hij weet dat ik me der niet zo goed over voel dat die daar heen gaat maar dat zeg die dat ik hem niet vertrouw
het is niet dat ik hem niet vertrouw maar ik wil het gewoon niet hij doet zelf best moeilijk als ik hier gewoon uit wil als ik dan zeg dat ik uit wil zeg die dat die het niet zo leuk vind dat ik ga
maar hij begrijpt dus niet dat ik het helemaal niet leuk vind dat die daar heen gaat met 2 vrienden er zijn dus ook geen ouders bij hij kan alles doen wat die wil
en als die wat doe kom ik er echt niet achter van zijn vrienden gaan hem niet verraden als ik nu met hem ben of met hem praat voel ik dat het gewoon niet lekker zit dat die weg gaat
wat moet ik doen helpp !!

gewoon accepteren dat hij gaat. Als hij vreemd gaat weet je meteen hoe hij is.

Wat je kunt doen is ten eerste hoofdletters en punten en komma’s gebruiken, zodat het beter leesbaar is. Ten tweede vertrouw je hem dus toch niet, aangezien je zegt dat als hij iets doet, je er nooit achter zou komen. Daarnaast zegt hij dat hij het niet leuk vind als je uitgaat, maar ga je wel toch? Dus nu zeg jij dat je het niet leuk vindt, maar gaat hij ook. Maarja, hij is 16, tuurlijk wil hij met vrienden uitgaan en op vakantie. Kan je weinig tegen doen. Waar je wel over moet praten is over het uitgaan, dat het wel eerlijk is.

Indd gewoon accepteren! is toch geen gezonde relatie om elkaar van alles te verbieden… probeer elkaar te vertrouwen. en als dat niet kan zou ik toch eens even goed nadenken of het allemaal wel goed zit… Succes ermee! :wink:

Misschien kun je allereerst eens typen met punten, komma’s en hoofdletters. Dat leest namelijk iets makkelijker.
Veel hieraan kun je denk ik niet doen, alleen hem vertrouwen.
Je kunt het wel niet leuk vinden, maar moet je het hem dan gaan verbieden? Hij heeft ook een eigen leven. Ik snap je wel hoor, zou er ook moeite mee hebben.
Maar je moet elkaar ook vrij laten en vertrouwen dat het goed komt.

nou hij gaat met twee vrienden dus hij heeft inderdaad niet gevraagd of ik mee ga. Wel vind die het leuk als ik langs kom , een van de vrienden heeft ook een vriendin maar zij heeft geen zin om daar heen te gaan dus ik twijfel of ik wel zou gaan… Ik vind het gewoon moeilijk ik wil hem gewoon vertrouwen maar ben gewoon bang dat er wat gebeurd als hij wat gedronken heeft. Hij heeft ook geen internet op zijn telefoon sinds kort omdat zijn telefoon kapot is. Ik kan hem dus ook niet bereiken ik weet gewoon niet wat ik er mee aanmoet

Ik ken je onzekerheid, maar het rotte is dat je hem niet tegen kan houden. Eigenlijk is het enige wat je kan doen, hem vertrouwen, of niet, en hopen dat hij eerlijk is. Dit soort dingen gebeuren in relaties, en dat is kut, maar er is weinig aan te doen want jullie blijven twee individuen.

Ik bedoelde niet dat je daarheen gaat, maar je gaat toch wel gewoon uit? Ook al vind hij dat niet zo leuk? Dus dan heb je er nu ook weinig over te zeggen

Ja ik wil het hem ook niet verbieden want ik gun hem ook gewoon plezier met zijn vrienden. Maar toch zegt der iets in mij dat het niet helemaal lekker zit en dat ik hem niet zomaar kan laten gaan. En misschien heeft dat inderdaad met vertrouwen te maken maar hoe kan ik hem beter gaan vertrouwen. Hij heeft mij nog nooit wat gedaan. Maar toch ben bang dat die daar iemand tegen komt en het alles wat wij hebben kapot maakt.

Dan gebeurt dat wel heel makkelijk en kan dat ook in je thuislandje gebeuren

Oke, ik kan me heel erg vinden in wat je zegt. Ik heb in dat soort situaties ook een naar gevoel, maar er is nog nooit iets gebeurd. Het klinkt misschien raar, maar het heeft grotendeels te maken met je eigen onzekerheid. Hij is jouw vriend, hij heeft voor jou gekozen. Als hij dat weggooit is hij jou absoluut niet waard.

Accepteer het en vertrouw hem, maybe gaat alles goed. (’:
Good Luck!

@SunriseSunset jaa ik snap dat het er bij hoort. Maar altijd als ik wat leuks wil doen met mijn vriendinnen dan zeg die dat die het niet zo leuk vind dat ik weg ga en dan ga ik niet dan ga ik wat leuks met hem doen of ik blijf thuis en mijn vriendinnen komen hierheen. Maar toen ik zei dat ik het niet leuk vond dat hij daar heen ging begon die erover dat ik hem niet vertrouwde, ik antwoorde daar op dat hij het toch ook niet leuk vond dat ik uit ging en toen zei die nou sorry hoor van mij mag je lekker gaan. Het zit dus gewoon niet helemaal goed meer tussen ons.

@Falathiel nee dat is het nou juist ik ga niet meer uit omdat ik weet dat hij het liever niet heeft. En ik wil aan de ene kant echt niet dat die daarheen gaat. Maar ik wil ook dat die het leuk heeft met ze vrienden daar en het liefste wil ik dat ik het gewoon leuk kan vinden voor hem dat die gaat…

was je niet bang. Ik ben ook gewoon heel bang om hem kwijt te raken ook al zegt die dat die mij nooit meer kwijt wil en dat ik het beste ben en er niks beters is. Ik ben gewoon bang om hem los te laten maar ook om van hem te houden. Mocht het straks in een keer voorbij zijn wil ik niet dat ik zo veel van hem hou. Ik ben bang om zoveel van hem te houden maar ook bang om hem los te laten.

Natuurlijk was ik bang hem kwijt te raken, dat ben ik altijd. Dat is het kutte aan een relatie, je hebt iemand, dus je kunt diegene ook weer kwijtraken. Maar je zegt dat jullie relatie al langer niet zo goed loopt. Misschien is het dan sowieso goed om eens na te gaan welke voor en nadelen deze relatie voor je heeft.

Meid! Laat hem lekker gaan joh. Als hij jouw vertrouwen schaadt weet je meteen hoe laat het is toch? And besides that; als jij hem niet laat gaan, heeft hij ook alle recht om jou te ‘‘claimen’’ als jij wegwilt met vriendinnen…

Ja we hebben nog wel wat dingen mee gemaakt. Heel veel hebben altijd gezegt dat wij niks voor elkaar waren en dan de meeste die zeiden dat hij niks voor mij was wat hem ook heel onzeker maakte. Ook vond hij het heel kut dat ik hem niet vertrouwde het heeft ook heel lang geduurd voordat we wat kregen. Maar toch soms denk ik misschien kan het beter nu over zijn dan dat ik al heel lang met hem ben geweest alles met hem heb gedeeld en het alsnog uit ga en niets meer heb.

Ja maar dat doet die al, ik ga ook niet weg als die dat niet wil en snap dat die het niet wilde want vond het ook geen fijn idee dat hij ging. Maar nu gaat hij daarheen en moet ik het zomaar goed vinden tegenhouden kan ik het toch niet zou ook niet leuk zijn voor de vrienden.

Begin dan met doen waar je zelf zin in hebt! Ga lekker uit met je vriendinnen.

Probeer hem wel te vertrouwen en als je zegt dat je het niet leuk vind geef daar een goede reden voor :slightly_smiling_face: