Wat moet ik doen?

Haay
Ik vind al ongeveer 1,5 jaar dezelfde jongen leuk. Ik twijfelde heel lang of hij mij ook leuk vond, en nu sinds een paar weken heb ik het gevoel dat hij me ook echt leuk vindt. Hij kijkt altijd heel veel, en we hebben ook oogcontact maar dat is heel raar, het lijkt alsof we allebei heel zenuwachtig zijn en één van ons kijkt dan altijd weg, waarna we weer oogcontact hebben. Ook betrap ik hem heel vaak, als hij naar me aan het staren is, dan kijkt hij heel snel weg… Ook merk ik dat z’n vrienden ook opeens naar me kijken, en hij is opeens heel vaak bij me in de buurt. Dus ik weet het niet zeker, maar ik hoooop vooral; dat hij mij nu ook leuk vindt. Het probleem is alleen dat ik nog nooit met hem gepraat heb, dus ik weet niet wat voor stap ik moet gaan zetten. Eigenlijk hoop ik stiekem dat hij dat doet natuurlijk :flushed: Maar dat denk ik niet, want hij doet best wel zenuwachtig in m’n buurt enzoo. Ik ben ook heel zenuwachtig, maar ik wil ook graag in contact met hem komen. En ik denk niet dat ik zomaar op hem af kan stappen om een gesprek te beginnen, omdat ik op dat moment waarschijnlijk niks weet te zeggen en knalrood wordt:( Hij zit dus bij me op school, en vandaag zag ik zijn jas hangen dus ik dacht; misschien kan ik wel een briefje in zijn jas doen met m’n nummer ofzoiets :slightly_smiling_face: Of is dat raar? want ik wil ook niet als een stalker overkomen Hebben jullie ideeën wat ik kan doen om met hem in contact te komen?

Zit je ook met hem in de zelfde klas?

Vraag dan een keer op w’'app of iets dergelijks, of hij die ene wiskunde som snapt :wink:. en zorg dat het gesprek niet stopt

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Zeg gewoon ten eerste een keertje simpel ‘Hoi!’ als je langs hem loopt, met een lief lachje. Misschien komt hij dan ook wat meer op gang en kan je zien of hij jou een beetje leuk vind. En als je het echt niet durft om hem in het echt aan te spreken, waarom probeer je het dan niet eerst via Facebook? Makkelijk zat!
Dat van een briefje in zijn jas doen zou ik persoonlijk niet doen…

Nee ik zit alleen in hetzelfde jaar…

Opzoeken op feesjboek zal de stap misschien niet zo groot maken.
Anders wel je telefoonnummer erin doen en whatsappen maar.

Ik ben 17, en hij heeft geen Facebook. Dus eigenlijk is de enige manier om toch een gesprek te beginnen… Denk ik?