wat moet ik doen?

Hallo,

Ik zit nu 3 jaar met een jongen op school. Het is de ex van een vriendin… en dat is nogal een probleem want ik vind die jongen al 2,5 jaar leuk. Een tijdje geleden had hij mij verteld dat hij mij leuk vond, ik wist niet wat ik moest doen en zei dat ik hem niet leuk vond omdat het de ex is van mijn vriendin. Ik dacht dat het gevoel wel weg zou gaan maar het word alleen maar erger en sterker en ik kan er niks aan doen. Ik probeer hem te onwijken maar dat gaat nogal moeilijk omdat we bij elkaar in de klas zitten. Ik ga heel goed met een vriend van hem om en die heeft mij verteld dat hij mij ook nog steeds leuk vind maar hij heeft nooit geweten dat ik hem leuk vind en dat weet hij nog steeds niet. Ik kan er niks mee vanwege mijn vriendin maar ik wil het wel en heel graag ook!

Iemand handige tips of iets? :sob::muscle:

heb je al geprobeerd om het er met je vriendin over te hebben?

Dating with the ex of your friend is a no go.
Hij zou dat ook moeten weten.

Ja dat wil ik wel maar alleen ik durf het niet zou niet weten hoe ik moet beginnen…

hoi, emh oke. je zit in een lastige situatie, maar wat je echt het eerste zou moetten doen is met je vriendin praten. vind zij het allemaal wel oke? zo niet? probeer tot een oplossing te komen, een echte vriendin zou wel snappen dat liefde alle kanten op kan. vertel ook wat jou gevoelens zijn, en dat je het heus niet zo bedoeld om haar te pesten.
als ze het begrijpt kun je verder met die jongen. vertel hem ook alles eerlijk en hou geen dingen achter.

wees eerlijk tegen iedereen, omdat het gelijk de ex is van je vriendin hoeft de liefde toch niet te stoppen? :hugs:

Je moet er echt met je vriendin over praten! Als ze het gewoon goed vindt, bewijst het maar weer wat een lieve/goede vriendin jij bent om als eerste aan haar te denken, en dán pas aan je gevoelens voor haar ex.

En als ze het dan goed vindt, kan je dat gewoon tegen hem zeggen. En als ze het niet goed vindt, gewoon blijven zeggen dat je hem niet leuk vindt. Maar ik zou ook echt niet tegen hem gaan zeggen dan: ‘Mijn vriendin vindt het niet goed.’ Want dan klinkt het alsof je je vriendin de schuld geeft.

Ja inderdaad je hebt gelijk. Dat ga ik maar eens proberen heel erg bedankt!

Had je vriendin een serieuze lange relatie met hem? Dat maakt het ook heel anders natuurlijk. Als ze maar een paar keer gezoend hebben met uitgaan, is het echt een hele ander verhaal :slightly_smiling_face:.

Ik vind dit zo stom… waarom zou je niet met de ex van iemand kunnen gaan omdat het toevallig een vriendin is…

umm, ze gingen ongeveer 2 maanden met elkaar het was niet heel serieus voor haar. Zij wou niet eens met hem zoenen etc… Alleen zij is nogal het ‘‘van de ex van je vriendin blijf je af’’ type…

Oke, dan vind ik echt dat het wel moet kunnen. Ga naar je vriendin toe en leg het haar uit, je hebt het ten slotte gewoon 3 jaar geprobeerd en volgehouden! Je vindt hem helemaal geweldig en hij vindt jou ook leuk. Dus probeer het haar uit te leggen, zeg dat je haar niet wilt kwetsen, maar dat je gewoon stapelverliefd op hem bent! Wie is zij om jouw liefde dwars te liggen? :slightly_smiling_face:

ja inderdaad, dat moet ik zeker doen. alleen heb ik het lef niet haha!

ja zal ik zeker doen! bedankt :d

Praat met haar en vraag het gewoon. Als ze zegt dat ze het liever niet wil,zeg dan dat je het niet zal doen omdat zij voor gaat. Zegt ze dat ze het wel oke vind, zeg dan dat hij jou ook leuk vind en dat jullie dan misschien wel gaan daten.
Succes ermee!

heel erg bedankt!

Lieve justME_,

Ik denk dat het inderdaad handig is om er eerst met je vriendin over te praten, als het tussen hun al een tijdje uit is zal ze er heus wel vrede mee hebben dat jij hem super leuk vind. Zij is waarschijnlijk ook wel eens verliefd geworden op de ex van een (vroegere) vriendin van haar. En geloof me, als je haar gewoon verteld dat je hem hartstikke leuk vind ze het heus niet erg dat je eens met hem afspreekt, ze is ten slotte je vriendin… Maak je vooral niet druk, je bent verliefd en daar kan niemand wat aan doen, hij vind jou toch ook leuk? Dus:
Why don’t you give it a try?

Liefs Sophie

thankyou! ik hoop dat zij er ook zo positief over denkt!