Wat moet ik doen zodat het gesprek niet stil komt te liggen?

Hallo dames! Sinds kort heb ik een erg leuke jongen ontmoet, alleen ik voel me echt fucking onzeker als ik met hem praat en we hebben ook nog niet afgesproken ondanks hij het al een paar keer aan mij heeft gevraagd. Ik ben gewoon zo ontzettend bang dat het gesprek dood loopt ik niets weet te zeggen en hij me saai gaat vinden ofzo. :’) Net als gister hadden we afgesproken dat ik naar hem toe zou komen en dan zouden we tv gaan kijken enzo, maar ik heb echt op het laatst moment afgezegd met een kutsmoes. Echt gewoon omdat ik niet durfde, hebben jullie misschien tips hiervoor? Ik ben best sociaal enzo maar ik kan pas echt goed praten als ik mensen langer ken, op het begin ben ik altijd erg stil of ik moet drank op hebben ofzo. Maar om me nou helemaal lam te zuipen voordat ik op een 1e afspraak met hem ga lijkt me nou ook geen goed plan. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ahw je moet niet heel de tijd afzeggen of nee zeggen. Dan voelt hij zich ook onzeker. Maar als er een klik is komt het gesprek vanzelf opgang. Je moet gewoon een keertje langsgaan en als het ijs gebroken is hebben jullie het vast heel gezellig! (: Dus vraag gewoon een keertje of jullie naar de film gaan ofzo (ja heel cliché) dan hebben jullie tenminste iets om over te praten. ((:
Succes meid! En fijne pasen <3

ik heb precies hetzelfde altijd. daarom moet je JUIST iets doen, zodat je diegene beter leert kennen!

Ik zou een lijstje maken met random dingen waar je met iedereen over zou kunnen praten en als het gesprek dan inderdaad stil komt te liggen , denk je terug aan het lijstje. Praat bijvoorbeeld over die ene voetbalwedstrijd die op tv was …(en als je geen voetbal kijkt) je kunt het altijd nog over school hebben ofzo nu is dat wel een beetje boring maar het kan wel helpen , of praat over een of ander tv programma als je in eenmaal het gesprek een beetje op gang brengt dan kunnen jullie vast de hele dag wel door praten , want meestal als je gewoon over iets begint kom je in een keer op allemaal onderwerpen waar je het verder ook nog over kunt hebben. Het komt vast wel goed tussen jullie GOOD LUCK :wink:

Ah dankjulliewel voor jullie tips, ik heb afgesproken voor vanavond met hem, ik ben echt zenuwachtig haha. :flushed: Ligt denk ik ook deels aan mijn onzekerheid, hij is echt zo moooooi en speelt bij een voetbalclub waar hij laatst ook nog zijn debuut heeft gehad. Ik snap echt niet waarom hij geinteresseerd is in mij aangezien hij echt veel beter zou kunnen krijgen. Ik laat nog weten hoe het is gegaan hihi. Dit bericht aub niet citeren want ik denk dat ik het later weer weghaal (ben veelste bang dat iemand mij of hem herkent in dit bericht xD).

Heel veel plezier vanavond! Het komt vast goeed! :slightly_smiling_face:

Succes vanavond meid! Ik herken mezelf echt totaal in je verhaal, maar afspreken en er achter komen dat het hem niet wordt is beter dan niet afspreken en je altijd af vragen of het misschien leuk was geworden als jullie wel iets gedaan hadden. Probeer rustig te blijven en praat gewoon lekker, dan komt het helemaal goed. (;

Ik denk dat juist als je niet bang bent voor die stilte dat het allemaal wel goed komt! Er zijn zoveel mensen bang voor die stilte dat het denk ik juist komt! In je relatie zullen er ook welleens momenten zijn dat je niks tegen elkaar zegt dus waarom is het dan erg? Gewoon lekker genieten en niet te bang zijn ervoor dan valt het juist alleen maar meer op dat je het eng vind en dan word het pas akward! Veel plezier en succes!

+ Laat ons weten hoe het ging!

Was het leuk gisteravond? :slightly_smiling_face:))

Haha, ik heb dat ook bij een jongen die ik pas heb leren kennen :’) Alleen zijn we nog in een vroeger stadium, hij heeft me nog maar twee keer mee uitgevraagd.
Ik hoop dat het leuk was gister!

ik ben benieuwd ! hoe was het ? :slightly_smiling_face: