Wat moet ik doen? Snijden?Relatie?

Hoi,

mijn beste vriend belde me laatst huilend op en zei dat het erg slecht ging tussen zijn vriendin en hem. Hij voelt niets meer voor haar en heeft het gevoel dat hij haar constant omhoog moet trekken, omdat ze erg onzeker is. Na een lang gesprek had hij besloten om het uit te maken en hij heeft echt met iedereen gesproken die dicht bij hem staat en heeft zijn vriendin bezocht en zij was er kapot van, begrijpelijk! maar na dat het uitwas begon ze tweets te sturen: ik weet niet meer waarom ik leef, jij was mijn alles en nu ben je weg en ze begon zichzelf te snijden en weg te lopen.

Mijn beste vriend, voelt zich hier heel schuldig over, wat ook niet zo raar is! maar ik vind niet dat hij bij haar kan blijven uit medelijden, je kan blijven maar ik denk dat medelijden geen goede basis is voor een relatie ( dit is mijn mening en het is niet kwetsend bedoelt naar anderen ) Ik snap dat hij dit wilt, maar als je niets voelt wordt het moeilijk! Nou, is het zo dat hij denkt dat als haar ouders ( deze zijn streng tegenover haar en haar vriend) niet zo streng zijn, wat ze nu willen proberen, dat het dan beter wordt. en hij zegt dat dan zijn gevoel terug komt!

ik denk niet dat dit gaat werken maar ik hoop het zo!
kortom hoe kan ik hem helpen en ik dacht dit moet ik even delen!

sorry , als ik hard ben maar ik denk er zo over!

Liefs Lola

Als haar ouders minder streng worden komt zijn gevoel terug? Ik vind dat een beetje raar klinken. Het zal misschien aantrekkelijker worden om haar terug te nemen, maar dat gevoel is er of is er niet. Hij moet niet bij haar blijven uit medelijden, maar waarom zijn ze niet gewoon vrienden gebleven?

het is allemaal net gebeurd! en ze wil dan ook geen vrienden blijven :frowning_face:
x

Het lijkt me verstandig dat die vriend van je het uitgemaakt heeft met zijn vriendin. Ook al is het heel erg zuur, het is wel beter zo. Een relatie moet inderdaad niet bestaan uit medelijden, dan is het vroeg of laat gedoemd te mislukken.

Je kunt je vriend natuurlijk wel een hart onder de riem steken en hem wat afleiding geven, bijv. door samen leuke dingen te doen?

Het klinkt misschien hard, maar jouw vriend kan hier toch niks aan doen? Als hij niks voelt kan hij haar toch ook niet aan het lijntje houden? Het is niet zijn schuld, hij heeft het niet grof uitgemaakt toch?

Misschien is het een idee om de vriendinnen van het desbetreffende meisje op de hoogte te stellen van de situatie, als die het nog niet weten. Zij kunnen haar dan helpen alles te verwerken en er voor haar zijn, dit is namelijk niet de taak van jouw vriend!

Maar jouw vriend moet zich dus niet schuldig voelen. En teruggaan omdat haar ouders er minder streng tegenover staan, dat lijkt me niet echt een goed idee…!

Ik probeer hem ook op te vrolijken en dat gaat wel goed, maar hij zit nog erg in een soort van rouw fase :frowning_face:

hij heeft haar zusje ingelicht en die heeft het aan haar ouders vertelt.
x

Waarom heb je 2 topics?

Deze wordt gesloten. Je hebt inderdaad twee topics.