Helloo, ik heb een probleem en ik hoop dat een van jullie me kan helpen.
Sinds de zomervakantie heb ik een jonge leren kennen op vakantie. We waren goed bevriend geraakt en zagen elkaar de laatste 2 weken elke dag. Na de vakantie heb ik hem op msn gevoegd en sindsdien cammen we zowat elke dag en praten we best veel. Het is alleen. Ik raak zo close met hem dat het niet goed voelt als ik een dag met hem niet praat. Afstand houden lukt me op de een of andere manier niet. Ik heb zelfs gedroomd dat ik met hem ging zoenen. En dat is echt niet goed, want hij woont in een ander land en ik hier in NL. En we zijn vrienden. Maar toch heb ik het gevoel dat ik wat voel voor deze jongen. Nou is er wel nog een probleem. Hij had al een hele tijd een vriendin. In de vakantie was het uit maar een weekje nadat ik naar nl kwam ging het weer aan. Ze hadden ondertussen tot nu wel vaak ruzie en aan en uit. En het was dus tot nu toe bijna 2 weken uit. Maar vandaag heeft hij me dus verteld dat het weer goed gaat tussen hun. Hem kennende gaat het vast weer aan. We praten ook veel op Facebook en ik weet zijn wachtwoord ook dus af en toe kijk ik er wel op (eigenlijk best vaak) En dan zie ik dat hij ook nog met 2-3 andere meisjes wel eens praat. Niet zo veel als mij maar toch. Ook heeft hij zijn oom verteld dat hij met mij praat en alles wat hij aan mij verteld weet zijn oom ook geloof ik want ik hoorde ze toevalig een keer praten toen de cam aan stond. Ik vertrouw hem maar eigenlijk weet ik niet of dat wel een goed idee is. En het is zo moeilijk hem afstand te houden want hij praat veel en leuk en hij zegt vaak lieve dingen. Help alsjeblieft hoe zorg ik er voor dat ik afstand hou van deze jongen zodat ik niet meer aan hem denk.
Niemand:(?
Iemand een tip?
Waarom wil je nou eigenlijk zo graag afstand houden?
Ik snap het ook niet zo goed. Als je afstand wilt houden, dan doe je dat toch:’)
Waarom? Nou omdat ik teveel met hem praat en met iemand zoveel praten die jou niet op de zelfde manier leuk vind is niet leuk toch. Dus als ik niet meer zo veel praat gaat het waarschijnlijk over. Verwijderen is geen optie waarom zou ik… Het tegen hem zeggen ook niet… En afstand houden van iemand waar je 3 maanden non-stop mee praat is moeilijker dan het lijkt…
Wat is dat nou weer voor een onzin.
OF blijft met hem praten, OF je legt het uit en houdt afstand.
AAngezien jij geen van beiden kan zoals je hier al zegt is het onzin om aan ons raad te vragen. Geen antwoord is toch een goed genoeg voor je?
Je kan toch zeggen hoe ik afstand kan houden zonder dat het echt opvalt-_-
Nee dat kan ik niet. Hartstikke lullig voor die jongen, die heeft dan het gevoel alsof jij hem laat vallen? Lekker aardig hoor.
Daarom ook zonder dat het opvalt… En hij zit toch al met een meisje en hij praat ook met me nicht dusja volgens mij zou hij er best heel snel overheen komen hoor.
Als je 3 maanden lang altijd met elkaar praat valt het sowieso op. En als hij er zo makkelijk overheen komt, kan je het dus ook gewoon op de aardige manierdoen en het zeggen
Ik vind het heel slecht dat je gewoon op zijn account tussen zijn gesprekken zit te snuffelen.
Verder ben ik het eens met @kimmmmG
Als je geen afstand kan houden en wil blijven praten, dan doe je dat. Als je ineens for no reason niet meer met hem wil praten, dan doe je dat.
Als je langzaam afstand wil houden, bedenk je voor jezelf om 1 dag in de week minder met hem te praten en het zo langzaam af te bouwen.
Zo moeilijk is het niet hoor.
Nee het valt niet op als ik een beetje minder dat weet ik zeker want het is me al een keer gelukt een weekje, hij vroeg alleen wat er was en ik zei dat ik ging minderen verder zei hij er niks over. Het tegen hem zeggen ook al op een aardige manier vind ik toch wel een beetje zielig.
Hij weet dat ik zijnn wachtwoord weet hoor, hij weet de mmijne ook gewoon…
Nou als het niet opvalt heb je zelf toch al gevonden wat je gaat doen?
Je spreekt iedereen zo tegen, je weet het allemaal zelf wel beter,
nou dan weet je zelf je conclusie al
Maarja bedankt,
steeds wat minder praten dus… Ben benieuwd hoelang ik het vol ga houden.
Als je gewoon zegt dat je het druk hebt, dan snapt hij heus wel dat je niet nonstop met hem kan praten.
Ik denk niet dat hij zijn wachtwoord geeft zodat jij al zijn gesprekken maar door kan lezen, maar goed als jullie dat normaal vinden vooral doorgaan.
Als onze antwoorden je niet bevallen, bedenk dan zelf wat je gaat doen en laat ons verder met rust.
Ik weet toch niet wat ik moet doen… Dat is de reden dat ik deze topic aan maak.
Maarja ben er al uit.
Bedankt allebei
Correct me if I´m wrong, maar als hij jou niet leuk vind en je praat niet meer tegen hem, dan is dat toch niet zielig? Dan heeft hij gewoon nog de meisjes die hij wel leuk vind.
Of bekijk ik het niet compleet verkeerd? Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom je hem niet meer wil spreken? Omdat je hem leuk vind en hij jou niet, toch?
Lol, oke raar.
Een relatie op afstand… wat voor soort relatie dan ook, is lastig. Wanneer je niet hetzelfde voor elkaar voelt, is het beter om algeheel afstand te nemen en het contact met hem te verbreken of op zijn minst te beperken.