Wat moet ik doen? Please reageer snel!

Mijn ex heeft een nieuwe ‘’‘bijna’’ vriendin, nouja hij praat met een meisje waar hij al een paar keer mee heeft afgesproken, maar nu zit er veel afstand tussen.

Ik voel nog veel voor hem, en toen we een keer ruzie hadden begon die vriendin zich er mee te bemoeien en we raakten een beetje aan de praat over hem.
Een week geleden hadden we afgesproken om eens goed met elkaar te praten, lang verhaal.
Maar, long story short.
We kunnen het heel goed vinden met elkaar en dat vind zij ook, morgen zou ik naar haar toe gaan om even gezellig te kletsen en een filmavondje te houden ofzo.

Ik begin nu heel erg te twijfelen of het wel slim is wat ik doe, aangezien ik mijn ex dus nog heel leuk vind, en ik weet niet of het dan goed is om met zijn nieuwe ‘‘vriendin’’ om te gaan, ook al kunnen we het goed met elkaar vinden.

Als je met haar omgaat om hem te zien zou ik het niet doen.

Ik denk dat mensen sneller hadden gereageerd als je je topictitel wél duidelijk had gemaakt.

Nee totaal niet, ik wil hem juist niet zien, ik vind het ook leuk om met haar om te gaan, maar ik vind het moeilijk omdat ze dus ook het nieuwe ‘‘liefje’’ van hem is.

Zoals?

Als ze een vriendin van je wordt, vind ik wel dat je het respect moet houden om hem dan uit je hoofd te zetten.

Nou, wat dacht je van waar je topic over gaat :’) Lijkt me een beetje de functie van een topictitel, niet?

Ik schrik elke keer als ik de naam zie haha :’).

OT: Als je het goed met elkaar kunt vinden, zou ik voor jezelf bepalen of je er mee om wil blijven gaan of niet. Het zou jammer zijn als je de ‘vriendschap’ dan opgeeft. Maar als je denkt dat je het er moeilijk mee krijgt moet je voor jezelf bepalen of je daar mee om kan gaan of niet en of je je er niet slechter om gaat voelen.

Haha ik had geen inspiratie.

Haha ja dat wil ik ook het liefst, maar ik ben er nu ook best wel bij betrokken, dus zo wordt het moeilijker.

Maar je kan toch wel gewoon met haar omgaan, betekent toch niet dat je hem ook elke keer moet zien? En anders vraag je gewoon aan haar of ze alle dingen over je ex voor zich wil houden, zal ze vast wel begrijpen.

Ja klopt, ik zal daar eens even goed over nadenken, alleen ik weet zelf gewoon niet wat het beste is haha.

Klopt, en het is ook niet zo dat ik hem morgen zie! Maar toch de gedachte erbij dat zij nu iets met hem heeft, ik weet niet of ik dat nu aan kan.

Nee, dat snap ik. Dat lijkt me ook wel erg lastig… Dan zou ik er gewoon nog even goed over nadenken inderdaad…

nee, als jouw ex en die ‘nieuwe’ vriendin van je met elkaar om gaan dan ga jij gegarandeerd gekwetst worden.

Je kunt beter goede vriendinnen met haar worden…
Vriendschap heb je veel meer aan en is meer waard dan een jongen

Ik zou niet zo gauw met haar omgaan.
Puur omdat ik dan in aanraking zou komen met mijn ex en dat is dan juist weer niet de bedoeling.

Lijkt me eigenlijk niet zo slim inderdaad. Zou het heel misschien kunnen dat je, waarschijnlijk heel onbewust, met haar bevriend begint te worden omdat je je vriend eigenlijk zoveel mist of iets in die trant? Dat zou ik me namelijk heel goed kunnen voorstellen, ik denk dat zoiets menselijk is, omdat het heel veel met emotie te maken heeft.

Gewoon kijken hoe het is met haar en jullie vriendschap en als je er moeite mee hebt zoals je aangeeft kun je het haar altijd even laten weten, kan zij er ook rekening mee houden.