Wat moet ik doen om van de onzekerheid af te komen?

hee hee,
sinds vandaag account gemaakt op deze geweldige site echt super tof!
Nu even mijn probleem.
Toen ik 17 was leerde ik een jongen kennen waar ik stapel op was. We kregen vrij snel verkeering en naar 2 jaar ben k bij zijn ouders gaan inwonen. Naar 2 jaar eigen huisje gekocht en daar 1 jaar gewoond. helaas ging het vanuit hem en werd hij verliefd op iemand anders de situatie is geapcceteerd en ik leef verder. Nu heb ik sinds december een andere jongen leren kennen en het klikte al meteen best rustig aan gedaan om zeker te weten dat het van beide kanten wat werd. inmiddels hebben we dus een relatie alleen het is even allemaal net anders…
ik vergelijk hem niet graag met mijn ex maar ik word super onzeker van dat het vaak van mijn kant af moet komen. aantal keren gevraagd of hij me wel echt leuk vond maar dat is wel het geval volgens zijn woorden. het probleem is alleen (misschien omdat ik hem ook pas sinds kort ken) dat het lijkt alsof hij het allemaal wel best vind. als ik het vraag krijg ik lief antwoord maar ik moet er om vragen hij zal niet uit zijn eigen iets zeggen… daar de bij woont hij een half uurtje rijden vanuit hier waardoor ik heb vaak een aantal dagen niet zie… ben ik te onzeker?? heeft er iemand tips??

greeetz