wat moet ik doen of zeggen?

ik ben al ongeveer een jaar verliefd op een jongen. ongeveer een half jaar geleden heeft hij tegen mij gezegt dat hij mij ook leuk vond. we hebben toen veel gepraat op whatsapp maar in het echt zei hij niet veel (zit bij mij in de klas).
door een paar dingen die er tussen zijn gekomen zijn we veel minder gaan praten, eerst heel de dag door en toen net 3x per week.
ik vond hem toen nog steeds leuk.
2 maanden daarna heeft hij het ongeveer 1 maand met een meisje gehad. ik probeerde het te accepteerde en mijn gevoelens weg te stoppen.
ik begon weer tegen hem te praten omdat ik de gesprekken miste. later heeft hij het ook met dat meisje uitgemaakt omdat hij mij eigenlijk nog steeds leuk vond, hij zei dat hij verliefd op me was en heel te tijd aan me dacht.

we zijn daarna met nog wat vrienden buiten geweest en een paar keer alleen met hem buiten, maar toen is er niks ‘gebeurt’.
ook gaat ie niet tegen me aanzitten, knuffel geven enz.
zelfs toen ik bij hem op zijn bed film ging kijken zat er ruimte tussen ons.

het kan natuurlijk zijn dat hij verlegen is, maar ik krijg echt het gevoel dat alleen ik er iets voor doe.
ik ben altijd diegene die begint te praten op whatsapp, ik ben degene die ‘hoi’ tegen hem zegt als ik hem zie, als ik niks zegt, zegt hij ook niks.

ik heb een paar keer gezegt dat ik het gevoel krijg dat hij er niks voor doet en steeds zegt ie dat hij me echt leuk vind.
en ik weet dat hij niet een spelletje met me speelt want ik ken hem best lang en zo’n jongen is hij niet.
ik baal er echt van dat ik zoveel van die jongen hou anders was ik allang verder gegaan…

ik heb echt geen idee wat ik hier nou mee moet doen…
iemand tips?

xx

Ik heb het idee dat hij gewoon verlegen is, dat komt wel vaker voor bij jongens. Neem zelf wat meer initiatief, vraag hem mee uit ofzo. Hij heeft zelf gezegd dat hij je leuk vind dus hij zal vast geen nee zeggen. Uiteindelijk zal hij wss wel wat meer los komen.

[size=1em]en zeg anders iets over dat je het gevoel hebt dat hij je aan het lijntje houdt?

ik heb al een keer een week niet tegen hem gepraat, na een week had hij nog steeds niks gezegt…
ik ben toen maar weer begonnen met praten.

ik heb de laatste 3 weken ook gevraagd of hij kon afspreken maar elke keer weer kon hij niet want hij moest perse mee naar de winkel en dan weer dit en dan weer dat. er is elke keer wel iets.

ook als ik via whatsapp tegen hem praat ben ik eigenlijk diegene die steeds iets zegt, meestal is zijn antwoord hierop: oké, haha, leuk enz.
alsof hij verder geen interesse in mij heeft

hm, dan zou ik proberen gewoon ff zo lang mogelijk niet tegen hem praten, vooral omdat hij weinig interesse toont,

Ik deed dit ook bij een vriend omdat ik áltijd begon, hij nooit. ik dacht oke ik wacht nu gewoon tot jij begint. Ik ging op vakantie, liet niks van me horen en na 2.5 week kreeg ik een smsje ^^ (toen was er nog geen whatsapp enzo)