Wat moet ik doen met mijn beste vriendin?

Ik zit beetje in de knoop.
Had een relatie van 15 maanden en die is 2 weken geëindigd omdat hij vond dat we vaak ruzie etc. Nu gaat t opzich wel. Ene moment wel andere moment niet maar ach. Alleen ik wil hele tijd zoveel mogelijk afleiding hebben. Dit gaat echt moeilijk, mijn vriendinnen hebben me in het begin erg gesteund. :Lees de eerste 5 dagen. Maar daarna was dat ook al snel weg. Ik heb een goede vriendin, waar het stukken minder mee gaat. Ik bedoel eerst waren we super goed bevriend maar dat daalt ook heel erg. Zij heeft zelf ook al een tijd een vriend. Maar wat het nu is bijvoorbeeld op school sta ik soms hele pauzes alleen. Ze weet amper hoe het met mij gaat ze vraagt er niet om. Ze staat alleen te lachen met haar vriend ook al kijkt ze naar mij en ziet ze mij hele erg chagerijnig kijken.
Als ik dan ga vragen later dat ik daar mee zit enz. Zegt zij zelf dat ze ook ergens mee zit en daarom mij niet komt helpen. Dat is een ingewikkeld probleem want het gaat een beetje over haar zelfbeeld?
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen!!? Ik wil gewoon juist nu lekker veel met mijn vriendinnen lachen.
Maar dat lukt me niet als zij amper tijd voor mij heeft en omdat ik het zelf ook klote vind omdat zij zich kut voelt. Ik weet niet hoe ik haar kan helpen daarmee en of ik haar daarmee moet helpen…:face_with_raised_eyebrow: Maar dat lijkt me weer wel.
Beetje lang en raar verhaal maar ik zit er gewoon mee want doordat ik minder afleiding heb voel ik me steeds meer klote.
Ik heb trouwens ook zat andere vriendinnen hoor maar ben gewoon zo gewend om met die goede vriendin erover te praten en dat mis ik gewoon een beetje…

kan je geen goed gesprek me je beste vriendin beginnen? zeg gewoon wat je dwarszit, dat helpt het beste denk ik.

oh en offtopic, het is uit maar je hebt nog steeds een avatar van 2 zoenende mensen? of ben jij dat niet?

Ik heb er met haar over gepraat. Ze zegt dat ik haar niet kan helpen… Terwijl ik dat ook gewoon wilt. Maar ik wil er ook graag met haar over praten dat weet ze en dan zegt ze dat ik wel naar haar toe kan komen maar ik vind het gewoon beetje rot van haar om zo te doen als je kei goed bevriend bent…

En nee dat is mijn vriend niet haha. Dat is het vriendje van mijn beste vriendin:P Die geef ik een kus op zn wang haha

Zou het kunnen dat toen je een vriend had, je haar een beetje vergeten bent? En dus niet echt heb gevraagd hoe het met haar ging in de tijd enzo? Dat doet een vriendin van mij namelijk nu ook heeel erg, alle tijd in haar vriendje stoppen, en niet meer naar mij vragen… Ik voel me echt gedumpt voor die vriend gewoon, en als het nu uit tussen hun zou gaan… zou ik op dit moment ook niet opeens helemaal voor haar klaar staan, omdat we toch uit elkaar zijn gegroeid. Misschien dat dit bij jou vriendin ook zo is, en ze daarom zo doet? Dat ze daarom ook niet wil vertellen wat haar dwarszit omdat je dat in die 15 maanden niet hebt gevraagd hoe het met haar gaat, en nu opeens wel doet?
Ik weet niet of dit het geval is hoor, want ik weet niet hoe jij tegen haar gedaan hebt in die tijd enzo! Maar ehhm, als dat wel het geval is, dan tsha, even denken hoor :stuck_out_tongue: zou ik beginnen met te zeggen dat het je spijt dat je niet aan haar hebt gedacht & dat je graag wilt dat het weer zo als vroeger wordt
oke, hier heb je niks aan xD want ik weet geen eens of je zo met je vriendin om bent gegaan ;p beschouw dit maar als een up (:

Maar ze zegt dus wel dat je naar haar toe kunt komen toch :slightly_smiling_face: