Wat moet ik doen met hem?

Hooi,
Ik heb een klein probleem. Ik vind een jongen leuk. Hij mij ook. We zijn opzich ook best goed bevriend. Laatst na paardrijden (zitten samen in dezelfde groep, daar ken ik hem van) gingen we samen even door het bos wandelen. Toen kwam er een fietser aan en knalde we tegen elkaar aan en vielen. Toen lagen we daar te lachen. We hadden elkaars handen vast. We hebben daar gewoon een kwartier zitten giebelen in het gras. Toen hij opstond trok die mij ook omhoog. Toen gaf ik hem een knuffel. Hij probeerde me daarna te zoenen. Ik rende weg. Ik weet niet waarom want vind hem hartstikke leuk. Sindsdien heeft die me elke dag geprobeerd te bellen. Ik nam steeds niet op. Ik schaam me zo want ik vind hem echt leuk. Ik durf niet. Ik heb hem sindsdien ook niet gezien. Wat moet ik?

Hij vind jou leuk. Jij vind hem leuk. Lijkt me niet heel moeilijk wat je moet doen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar wat denk je dat je tegenhoud nu? waarom durf je niet op te nemen? want je hoeft echt niet onzeker of bang voor afwijzing te zijn, aangezien hij jou leuk vind.

Ik denk dat vroeger me tegenhoud. Ik heb me altijd voorgehouden dat als ik een vriend zou hebben dat hij nooit over mijn verleden. Hij weet dat dus wel. Ik durf het niet echt aan denk ik

Het is heeeeel simpel. druk op dat groene knopje en zeg ‘‘hallo’’ :cold_sweat:

Maar als hij over je verleden weet, en je nog steeds leuk vind, is dat toch alleen maar positief?

Dat ga ik maar eens doen.

Ik ben psychisch en fysiek mishandeld. Ik ben altijd bang geweest om goed met jongens om te gaan. Hij was de enige. Ik ben bang dat als het uit gaat onze vriendschap verpest is. Ik denk juist dat ie me juist zielig gaat vinden

Hmm, dat is wel een lastige situatie. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat hij je zielig vind o.i.d., want ik denk niet dat iemand zou doen alsof hij je leuk vind vanuit medelijden.
En over het bang zijn voor het verpesten van je vriendschap: ja, er zit een flinke kans in dat je vriendschap niet meer hetzelfde is als het uitgaat, maar het is ontzettend zonde om zo’n mooie, leuke kans aan je voorbij te laten gaan vanuit deze angst. Wie weet passen jullie super goed bij elkaar, wie weet ook niet. Het punt is dat je dit ook niet kan weten, en je er alleen achter kan komen door het te proberen, hoe eng het misschien ook is.

Hij belde net en ik nam op. Hij vroeg of hij binnenkort mocht komen en ik zwei ja

Leuk! Veel plezier bij het afspreken :slightly_smiling_face:

Dankjeeee

:upside_down_face:

Hij is dus laatst langsgekomen en we waren aan het praten. Het was echt heel awkward. Ik vroeg dus toen hoe het ging op school. Hij zei dat hij een vriendin had :cry:

Oh… das kut!

Zo jammer! :sob::muscle: