wat moet ik doen met deze 'vriendin'?

hee meiden, ik heb even advies nodig…

1,5 jaar geleden leerde ik n jongen ( L. ) kennen en na een tijdje werden we ook verliefd op elkaar, we hadden bijna wat maar door omstandigheden konden we helaas niet bij elkaar zijn. naja ik verhuisde dus naar een ander land en ik had geen contact meer met die jongen omdat het gewoon voor vet veel problemen veroorzaakte. iig, natuurlijk wist mn bf (nu ex-bf) van hem en ze had m ook op msn enzo en ze praatten ook best veel en waren dikke vrienden (nu ben ik niet het type dat jaloers is, dus het maakte me vrij weinig uit), maar op een dag zei ze; ja ik vind L. leuk, maar ik wil niks met hem omdat het rot voor jou is etcetc.
na een tijdje verwijderde zij mij ook van msn (geen idee waarom). maar in de tussentijd voelde ik me echt kut (die jongen was mn allereerste liefde en mn ‘bf’ heeft me een soort van verraden). nouja, na een tijdje voegde mn ‘bf’ me weer toe op msn en begon te praten over wat dr is gebeurd tussen haar en L. en élke keer zei ze; ja sorry dat het zo is, maar ik snap wel dat je je kut voelt (en ze had hem zelfs n keer naakt gezien op msn :flushed: ) en dat vond ze ook helemaal grappig enzo. natuurlijk maakte dit mij echt depri, maar ik kon dr niks aan doen. in de tussentijd kwam ik al ‘over’ hem heen, om het zo te zeggen, maar in juni had ik weer ineens contact met hem en ik was weer verliefd, maar helaas duurde dit ook maar voor 2 weken want ineens zei die dat het toch niet ging lukken tussen ons 2 en hij blokte me weer… m’n ‘bf’ die sprak m dus ook weer sinds juni en ze heeft nu echt de grootste lol met hem. ondertussen is t ook uit met dr vriend en elke dag lees ik hoe veel plezier ze hebben op fb/hyves. natuurlijk weet ik dat ik gewoon verder moet gaan met mn leven, maar ergens blijft t toch aan me knagen… ik wil dr blokken, maar tegelijkertijd denk ik ook bij mezelf; ja tis niet haar schuld dat hij dr leuk vindt.
maar ik weet écht niet wat ik nou moet doen, gewoon met dr praten op msn of verwijderen?

o en sorry voor t lange verhaal, moest echt even mn frustratie kwijt… :woman_facepalming:

Ik heb hier misschien niet zo’n verstand van maar ik zou haar gewoon langzaam loslaten en uiteindelijk verwijderen. Zij praat toch alleen maar over die jongen!?

Net zoals MadeByMy zegt loslaten en uiteindelijk verwijderen.
Je schreef dat het haar schuld niet is dat hij haar leuk vind maar je zei ergens op het begin dat ze hem ook leuk vind…
Ze had gewoon niet zoveel met hem moeten praten ze zegt steeds dat ze het zo kut voor je vind.
Als ze het echt kut voor je vind zou ze minder met hem praten…

dat probeer ik ook! maar elke keer stuurt ze me nog krabbels op hyves en zegt ze; ‘ja we moeten nog zo veel bijpraten!’ en van die dingen. nou dan zit ik op msn, zegt ze he-le-maal niets en als ze dan wat zegt, gaat het altijd over die jongen. ik wil dr echt loslaten, want ze is gewoon niet goed voor me… maar ik weet het dus ook niet 100 % zeker… :frowning_face:

Wat een gare vriendin heb jij. Verwijderen die handel. Ze komt namelijk over als een misgunner en trust me, zulke mensen wil je niet om je heen hebben. Ik vind dat je een betere vriendin verdient. Echt waar.

Verwijder en blokeer haar dan op hyves?
Dan kan ze je ook geen berichtjes meer sturen…

Misschien moet je gewoon vragen of ze het niet over hem wil praten?
Want als het aan je blijft knagen is dat natuurlijk ook niet leuk…

En anders loslaten en verwijderen.

ja kijk, zij is meer… los. ze zegt vol trots tegen hem dat ze grote tieten heeft, maar dan als ze gaan cammen en als ie een seksuele opmerking maakt, dan vindt ze dat ‘‘echt niet leuk’’ enzo. naja ik ben meer onzeker, dus ik deed zoiets weer niet… en ja, ik weet dat ik dr moet verwijderen maar het is ergens toch wel heel moeilijk… :frowning_face:

in de tijd dat ze me niet sprak zei ze ook tegen mensen dat ik borderline had en dat ze me lelijk vond… :flushed: ik weet niet, ik wil dr zoooooooo graag verwijderen… zal ik t maar gewoon doen? xd

nee, helpt niet. ze vindt het leuk om over 'm te praten en als ik vraag of het wat minder kan zegt ze dat ik jaloers ben… dus, blokkeren is beter he? :pensive:

ja blokkeren is goed.

Sorry dat ik dit typ, maar eh… Wat een kreng. Respect voor jou, omdat je zo rustig kan blijven. Ik zou der allang een mep verkocht hebben. Dat noemt zich een vriendin? Get lost xD

Gewoon verwijderen meid. Je verdient veel beter. Iemand die geen kwaad spreekt achter je rug om.

je hebt gelijk, nu ik t lees is het wel echt een kreng. maar ik weet 't zeker nu; ze verdient mn aandacht niet.
bedankt iedereen :relieved:

Sorry maar hoe ik dit lees denk ik alleen maar dat ze jou jaloers/kwaad wil krijgen en je wil kwetsen.
En ik snap overigens ook niet dat ze je heel de tijd blokkeren ?
Natuurlijk is het haar schuld niet dat ze verliefd is geworden op je (ex-…) vriend maar dat zij jou daarvoor laat vallen is wel bitcherig…
Je hebt echt veel geduld :astonished: Maar je moet ook weten dat je niet levenslang alles moet slikken! Er zijn grenzen en die zijn duidelijk overschreden, delete ze uit je leven, dat is het beste dat ik je kan zeggen. Succes!

oh oeps ik zie net dat ze al hetzelfde hadden geschreven in de vorige berichten xd

haha, maakt niet uit, toch bedankt! :wink: