wat moet ik doen is dit verstandig?>

vind iemand leuk van dezelfde instelling en ik zie hem 2 keer peer week bij activiteit, en ja heb eerder bij hem in huis gewoond 2 jaar. We konden het altijd goed vinden ik weet niet wat moet doen. hij is schizofreneen

geef hem een kans, denk ik zo

Hoezo je hebt 2 jaar gewoond bij hem? Of begrijp ik het verkeerd?

Ik zou hem ook een kans geven. Je vindt hem toch leuk, ook met schizofrenie? Dat hoort toch bij hem?

Misschien kun je het iets duidelijker uitleggen, je verhaal is nogal onduidelijk…

up

ik, wij eigenlijk wonen bij beschermd wonen, eerst in een jongerenhuis dus ken hem, wel nooit ruzie of zo gehad.

ja hij heeft medicijnen en ik merk er zelf niks van. Hij is ook niet afgressief

Ahzo.

waarom denk je dat het een probleem zou geven dan?

Schizofrenie is als ik het goed heb een aandoening waarbij iemand verschillende persoonlijkheden heeft, waartussen diegene wisselt.

Dus… Misschien is het voor jezelf slim om uit te zoeken of je het met al die verschillende persoonlijkheden kunt vinden? Zou wel handig zijn…

Als dat zo is kun je het best proberen lijkt mij.

-

Je hebt gelijk :slightly_smiling_face: maar ik zit er mee iemand anders die is ouder en die is helemaal afwezig, maaja dat is ook een ander persoon dus dat valt niet te vergelijken

Mogen jullie wat krijgen? Vanuit de begeleiding gezien. Verder ben ik het eens met URockMyWorld

schizofrenie is volgens mij dat je soms anders denkt. volgens mij heet dat anders wat jij bedoelt, maar goed. ik heb hem ook wel meegemaakt toen het minder ging dat ging wel goed. We woonden toen met zn 3en

ik had eerst ook met jongens met andere team wel, die waren autistisch. Maar binnen de zelfde instelling. Bedoel je combinatie ziektebeeld zelfde instelling of?

Nou je hebt toch begeleiders… mogen jullie elkaar daten? omdat jullie dus samen ook gezamelijke activiteiten hebben.

Vooroordeel. Schizofrenie is zoveel meer dan dat. Niet iedereen met Schizofrenie heeft meerdere persoonlijkheden.

MPD bedoelt ze (multiple personality disorder) is één soort van schizofrenie.

Ze komen vanavond en dan ga ik peilen, dat laat ik iets los vn. Nou *naam* is toch eigenlijk wel leuk. En dan hoor ik het wel wat hun vinden