Wat moet ik doen? Ik heb het allemaal verpest

Ik ben verliefd op een jongen, maar eerst wilde ik geen vriendje. Dat had ik tegen hem gezegt, maar toch spraken we af enzo… Ik noemde hem ook eigenlijk al mijn vriendje, want zo voelde het… Alleen toen gebeurde er iets, hij nam afstand. Dit hadden we uitgepraat, het kwam omdat ik geen relatie wilde en hij wel. Toen had ik tegen hem gezegt dat ik een relatie zou willen met hem, als ik wat tijd kreeg… Sinds dien is het eigenlijk alleen maar slechter gegaan… We hadden 3 dagen achter elkaar ruzie, die we wel steeds weer goed maakten. Maar toen afgelopen maandag wilde hij nog iets afstand, hij miste zijn ex en vond mij leuk… Ik was hier kapot van, hij wilde tijd om na te denken… Dit had ik hem gegeven, ik heb de hele week niet tegen hem gepraat (dinsdag, woensdag en donderdag niet, voor mij is dat een week haha xd) en toen vrijdag vroeg ik aan hem wat ik voor hem betekende, nja toen hadden we weer ruzie gekregen en zaterdag (dus gister) alweer… En ik baal zo, want ik wil hem echt niet kwijt…

Wat moet ik nu doen om het goed te maken? Gewoon een berichtje sturen dat het me heel erg spijt… Of zal ik gewoon een weekje wachten en dan pas sturen dat het met spijt en dat ik hem mis… Of gewoon laten gaan, wat ik niet wil…

Met hem praten, rustig, zonder het over ‘jullie’ te hebben. Afspreken of jullie afstand nemen, en zo ja hoe lang. Zodat jullie allebei weten wanneer jullie weer tegen elkaar gaan praten.

Jaa, dat is idd wel het slimste… Maar het nadeel is dat hij in mijn klas zit en ik hem dus elke dag zie…

Maarja, je wordt toch niet gedwongen om met hem te praten? Je hoeft hem niet te negeren, maar spreek gewoon af dat jullie niet bewust dingen samen gaan doen, niet echt praten, niet Whatsappen/smsen/bellen, etc.

Dus het beste is, om te hopen dat ik hem nog ooit terug krijg, om gewoon nu een bericht te sturen dat het me spijt, en het daarbij te laten voor een tijdje?

Ik zou denk ik iets doen van ‘sorry hoe ik deed, misschien is het goed dat we even afstand nemen, misschien dat we op *dag* nog eens kunnen proberen te praten, als jij dat ook wilt?’

Kijk, het is logisch dat hij misschien wat teleurgesteld is omdat hij er anders over dacht/denkt dan jij. Maar ik zou niet zeggen dat je spijt hebt puur omdat je hem niet kwijt wil. Een echte kerel die serieuze gevoelens heeft, geeft jou die tijd.

Als ik jou was zou ik eerst beter nadenken over wat je nu precies wilt. Want je wilt geen relatie met hem, maar hem ook niet kwijt. Dus je houdt hem een klein beetje aan het lijntje hiermee. Vind ik persoonlijk.
Ook weet ik niet of het wel zo goed is om ooit een relatie met iemand te beginnen, als je nu al zoveel ruzies hebt.

Maar ik kan moeilijk zeggen ‘niks mee beginnen’ en dat soort dingen, omdat je gevoelens voor hem hebt en het dan moeilijk is om er zo maar mee te stoppen. In dat geval, zou ik er (zoals hierboven al gezegd wordt) met hem in real life over praten. Vertel jou gevoelens, dat je hem niet kwijt wilt maar dat je gewoon tijd nodig hebt. Als hij echt zo verliefd op jou is, geeft hij jou die tijd.

het lijkt alsof alles van jouw kant komt…

Hoe oud ben je?

Het klopt inderdaad dat ik eerst geen relatie wilde, maar toen we die eerste keer daarover gepraat hadden, heeft me dat heel erg doen veranderen. Ik heb er toen al over nagedacht om een relatie te nemen met hem, omdat ik niet zonder hem wilde. Dit heb ik niet tegen hem gezegt, pas vorige week woensdag zei ik dit tegen hem. Maar dat kwam omdat hij toen dus die paar dagen afstandelijker begon te doen, toen ik hem dit verteld had is het allemaal veranderd. Toen kwam zijn ex weer in beeld, die hij miste. En hij gunde mij de tijd, hij zei zelfs nog tegen me “Je hebt gelijk, misschien moeten we wat meer tijd nemen, zodat we nog verliefder kunnen worden”. Alleen ik gunde hem niet de tijd om na te denken over z’n ex, weetje wel. Ik denk als ik vrijdag niks gezegt had, dat het deze week wel goed gekomen was…

Ik ben btw bijna 16