wat moet ik doen? help me :(

Dit jaar moesten we voordracht doen, heb ik al n topic gemaakt om tips te krijgen… Maar ik werd ziek, dus ik kwam niet naar school. en de volgende dag ging ik wel naar school en de leerkracht zei; ja je bent 2x niet komen opdagen dus dit punt krijg je dit dus je gaat blijven zitten… ik heb het mn ouders verteld, en de directieleden maar ze doen er niets aan… :frowning_face:( mam denkt nu dat als ik ziek ben dat het komt omdat ik iets (pw ofzo) op school heb die gelooft mij nou ook nietmeer… Wat moetik doen? iemand tips? ik mag het jaar niet over doen!!

Huh? Ze laten je toch niet zomaar zitten omdat je ziek was en daardoor niet aanwezig kon zijn?
Als je niet bent afgemeld zien ze dat ook als niet komen opdagen en verspil je een kans.
Kunnen je ouders niet met school rondom de tafel? Je mentor? Afdelingsleider?
Ik snap hier geen hol van, ze laten je echt nooit zomaar zitten.

ik had me afgemeld ,maar afgelopen week hadden we voordracht, en ik was ziek… en blijkbaar moest ik dat dinsdag inhalen… maar dat wist ik niet… en toen heeft ie thuis gebeld om te zeggen dat ik al 2 x niet kwam opdagen om het te doen en als ik dit punt niet heb voor carnaval dat ik blijf zitten, maar zodra ik opsta ga ik echt overgeven D:

Op mijn school zijn het ook zulke naaiers, laat je ouders bellen, die zien toch ook wel dat je echt ziek bent?

dat hoop ik :frowning_face:

Ik snap dat je het klote vind en dat is het ook, maar er zijn zóveel mensen die elke keer weer ziek zijn als ze een tentamen of presentatie hebben, dat je niet kunt pijlen wanneer het echt of nep is. Ik snap wel dat ze ergens een grens moeten trekken…

maar ik ben 1x ziek en dan heb ik dit zooi. want de voordracht zelf was op dinsdag en de donderdag erna was inhalen maar ik was ziek en ik wist het niet :frowning_face:

Ja, dat is ook echt super klote. Ze kunnen je er trouwens niet op laten zitten, dat is echt onmogelijk (bij ons op school kon dat in ieder geval niet en kwamen dit soort dingen best wel eens voor). Ze kunnen je echt niet laten zitten als je een punt mist.

dus je blijft nu op 1 punt zitten?
Dat lijkt me niet mogelijk. Hoe zijn je andere vakken.
Bied aan dat je voor de hele school desnoods n voordracht houdt als je maar een goed punt krijgt.

ik snap het niet :flushed:

Bij ons is het inhalen van examenonderdelen ongeveer 3 weken na de toets. Hoe kan er bij jou 2 dagen verschil tussen zitten? Logisch dat je dan nog steeds ziek bent? Pffff, als ik jou was zou ik je afdelingsleider bellen. en dan tijdens het telefoongesprek overgeven om te laten zien hoe ziek je bent.