Wat moet ik doen (crematie)

Ik heb het in lifestyle gezet want ik wist niet waar het anders hoorde.

Ik zit een beetje met een probleem.
Afgelopen week heeft de moeder van mijn zusje dr beste vriendin zelfmoord gepleegd.
Heel verdrietig allemaal. Ik ken dat vriendinnetje van mn zusje een beetje en ik heb bij haar broer op de basisschool in de klas gezeten. Toen en op de middelbare school heb ik wel eens met hun moeder gepraat. nu is het 7 jaar later en is ze er dus niet meer.
Wij kregen een kaart voor de crematie binnen, gericht aan mijn zusje + fam. maar ik weet nu echt totaal niet of ik wel of niet heen zal gaan. Aan de ene kant laat ik dan mijn ‘‘steun en getuige’’ voor hun zien maar aan de andere kant ken ik ze helemaal niet zo goed en straks denken ze ‘‘wat doet zij hier nou’’. Ook zie ik er vreselijk tegen op dat ik daar straks zit en gewoon keihard moet huilen.
Wat zouden jullie doen? Mama gaat sowieso al mee.

Misschien is het wel fijn voor je zus als haar moeder en zus meegaan, ik zou het dus voor haar doen. Niemand gaat je daar raar aankijken hoor, je steunt je zus die haar beste vriendin door zoiets moeilijks moet helpen.

Ik zou wel gaan. Een van mijn beste vriendinnen haar moeder heeft vd zomer zelfmoord gepleegd en toen waren er ook heel veel mensen. Bij zelfmoord komen sowieso altijd enorm veel mensen naar de begravenis/crematie. Je moet vooral doen wat je zelf het beste vindt. Vraag ook even aan je zusje wat zij wil anders.

ik snap eigenlijk neit waarom ik de tekst citeerde, maar sorry daarvoor dus:P
maargoed je hoeft je ook totaal niet te schamen als je huilt ook al kende je haar niet goed. Zoiets is voor iedereen emotioneel. Zelfs als je als vreemde komt kijken zou t nog emotioneel zijn. Zelfmoord is gewoon zo moeilijk te bevatten.

Pfff, ik vind het echt lastig. Ik weet echt niet wat ik moet doen :frowning_face:

Ik zou gaan, je laat toch zien dat je er betrokken bij bent en je steunt je zusje ook.
Dat je gaat huilen hoef je je echt niet om te schamen. Zoiets is gewoon heel ingrijpend!

Ik zou ook gaan, ik denk dat iedereen het alleen maar heel erg kan waarderen dat je er bent. Doe het anders voor je zusje!
En voor het huilen moet je je echt niet schamen, ik huil ook heel snel. Het is helemaal niet gek als je moet huilen want het is natuurlijk ook heel erg om iedereen zo verdrietig te zien.

Wat hierboven gezegd wordt inderdaad! En mensen gaan je heus niet raar aankijken op een begrafenis hoor.

Dit.