Wat moet ik aan met mijn haar?!

Hi, ik ben Julia,

Ik heb één GROOT probleem! Mijn haar is letterlijk VERLEPT! Mijn haar is ongeveer tot aan de onderkant van mijn schouderblad… Het is heel mooi boven stijl en aan de onderkant golvend… Alleen omdat het niet heel lang is, ziet het er GIGANTISCH VERLEPT uit! Ik wil het graag tot aan mijn onderrug, maar het wil gewoon NIET groeien! Kan iemand me helpen? Wat moet ik aan met dit VERLEPTE haar?!

Bubbaajj​:see_no_evil::unicorn::two_hearts::sweat_drops:

First world problem

Dus omdat het kort is, is het verlept :joy:

Ik heb ook haar dat absoluut niet wilt groeien… Ben al mn hele leven aan het sparen maar het komt net onder mn schouder… Het is ook nog eens extreem dun, iemand zei dat zelfs een keer tegen me o_0
Mijn haar werd veel mooier toen ik andere (wat duurdere) shampoos ging gebruiken. Vroeger gebruikte ik altijd andrelon. Maar nu gebruik ik ook dingen van l’oreal en andere duurdere merken. Zelfs de eerste dag dat ik het had gebruikte vroeg iedereen of ik naar de kapper was geweest ofzo :angel:
Ook kun je het beste toch de puntjes van je haar laten knippen. Mijn kapper zei ook dat sommige mensen nou eenmaal niet lang haar konden krijgen.
Je zou ook extensions kunnen proberen, alleen dat is wel duur .
Ik begrijp hoe het is om lelijk haar te hebben :sob::muscle: maar shampoo maakt echt een groot verschil :bowing_man:

• Veel water drinken
  • Gezond eten (veel fruit, groentes en gevarieerd eten)
  • Na het douchen afspoelen met koud water
  • Niet te vaak wassen (2/3 keer p/w)
  • Probeer dingen te eten met veel vitamine B erin
  • Gebruik de juiste shampoo en conditioner voor je haartype en niet te vaak wisselen.
  • Niet teveel stijlen/föhnen/tangen

Je haar heeft ook een bepaalde lengte waarnaar het niet meer echt verder groeit. Dit is genetisch bepaald. Blijf het goed verzorgen, maar verwacht geen wonderen.

En echt, soms staat een kortere coupe veel beter. Ik had ook eens heel lang haar, en dat was heel dun. Ik heb het toen laten knippen (doneren) en sindsdien is het rond mijn schouders. En het staat veel beter en vlotter. Dus staar je niet blind op dat lange haar.

Het is niet echt helemaal zo dat je een bepaalde vaste haarlengte hebt die genetisch bepaald is. Wat wel zo is, is dat de structuur van je haar genetisch bepaald. De structuur bepaalt onder andere hoe lang een haar kan worden voordat hij afbreekt. Ook de haargroei cyclus is genetisch bepaald en bij de een valt een haar dus eerder uit (om vervangen te worden door een nieuwe) dan bij een ander.

Deze factoren kan je niet echt beïnvloeden. Het enige wat je kan doen is je haar heel goed verzorgen om te voorkomen dat het snel afbreekt. Dus inderdaad, verwacht geen wonderen.

Het ‘verlepte’ kan je denk ik wel iets aan doen. Probeer in ieder geval een andere shampoo en was je haar minder vaak. Ik gebruik zelf l’oreal voor lang dof haar en dezelfde conditioner. Daarnaast gebruik ik 1x per week een haarmasker en elke dag een spray serum van gliss kur. Ik heb ook nog zo’n creme pompje van andrelon voor de punten van mn haar als die wat droog zijn.

Verhit je haar daarnaast nooit. Niet föhnen, stijlen, krullen etc. Als je echt heel graag lang haar wil moet je dit laten omdat je elke keer je haar beschadigd waardoor het makkelijker breekt. Ook al gebruik je een hele goede heat protector o.i.d., het is nooit goed voor je haar.