Het is niet echt helemaal zo dat je een bepaalde vaste haarlengte hebt die genetisch bepaald is. Wat wel zo is, is dat de structuur van je haar genetisch bepaald. De structuur bepaalt onder andere hoe lang een haar kan worden voordat hij afbreekt. Ook de haargroei cyclus is genetisch bepaald en bij de een valt een haar dus eerder uit (om vervangen te worden door een nieuwe) dan bij een ander.
Deze factoren kan je niet echt beïnvloeden. Het enige wat je kan doen is je haar heel goed verzorgen om te voorkomen dat het snel afbreekt. Dus inderdaad, verwacht geen wonderen.
Het ‘verlepte’ kan je denk ik wel iets aan doen. Probeer in ieder geval een andere shampoo en was je haar minder vaak. Ik gebruik zelf l’oreal voor lang dof haar en dezelfde conditioner. Daarnaast gebruik ik 1x per week een haarmasker en elke dag een spray serum van gliss kur. Ik heb ook nog zo’n creme pompje van andrelon voor de punten van mn haar als die wat droog zijn.
Verhit je haar daarnaast nooit. Niet föhnen, stijlen, krullen etc. Als je echt heel graag lang haar wil moet je dit laten omdat je elke keer je haar beschadigd waardoor het makkelijker breekt. Ook al gebruik je een hele goede heat protector o.i.d., het is nooit goed voor je haar.