Wat mijn acne huid heeft gered in 2 dagen...

Hi girls!

ik ben zelf 16,5 jaar en ik heb had last van een onzuivere huid met puistjes enz,… toen ik op youtube een filmpje zag hoe je je huid verzorgt met zeezout en achteraf met wat zinkzalf verzorgen ben ik zo van mijn puistjes af geraakt! ik kan het zelf nog niet zo goed geloven. men huid ziet er super uit en mijn puistjes zijn verminderd, je ziet het alleen nog heel lichtjes

wat je moet doen:

Neem een klein kommetje en doe er één eetlepel zeezout in vervolgens ga je warm water nemen en dat samen mengen tot de zeezout is opgelost. zodra hij is opgelost ga je dit op je huid ‘smeren’ met zo een pad. laat het zo tien minuten en dan ga je dit afwassen en vervolgens doe je zinkzalf(te koop bij kruidvat, DE KRUIDVAT EIGEN MERK ZINKZALF) op je gezicht. dan ga je slapen en als je wakker wordt dan zullen je onzuiverheden veeeeel minder zijn.

ik heb dit al 2 nachten geprobeerd en… I :heart: IT

Maar dat is toch die zinkzalf die dat vooral doet? Hier was al eens een topic daarover… Maar de meningen of die zalf echt goed voor je is waren nogal verdeeld, meen ik mij te herinneren…

En misschien een goed idee erbij te vermelden dat je de zinkzalf van kruidvat eigen merk voor baby’s moet hebben, in de rest zitten schadelijke stoffen.

ik ga het meteen uit proberen!

Vlientje: nee beide! de zeezout doet ook echt zijn werk, je voelt het gewoon als je het op je gezicht doet!

ik hoop dat het werkt bij je xoxoDanique

Ik gebruik benzoylperoxide 5% op puistjes of plekjes, gaat het ook snel van weg. Dat is helemaal wetenschappelijk bewezen, en wordt door huisartsen ook aangeraden :slightly_smiling_face:

ja zeezout helpt bij mij ook vet goed!!!

Oh ja dat stond ook op Beautygloss, maar dan zonder de zinkzalf. Misschien probeer ik het weleens, maar bij mij is het juist al ‘heel lichtjes’ dat je het nog maar ziet.

Ik ook, maar mijn huid wordt daar heel droog van, ik ben zelfs een keer gaan vervellen daardoor o_o En ik ben nog steeds niet helemaal puistjesloos helaas.

waar krijg je zeezout dan

Zeezout kun je in de supermarkt kopen.

ik doe het alleen met zeezout en dat alleen al werkt al kei goed!
dat kan je gewoon bij de AH voor 1,40 ofzo kopen!

ik had ‘‘Grof zeezout’’ gekocht, misschien dat ie nog iets beter werkt dan fijne zeezout?

dubbelpost

^ Nou aangezien je het oplost in water denk ik niet dat het heel veel uitmaakt of het grof of fijn zeezout is.

ik weet niet… het werkt toch amazing:p

ik heb die ook maar bij mij deed dat helemaal niks, heb toen pilletjes er voor geslikt en heb nu weer die crème terug alleen nu 10%.Puistjes zijn nu wel minder maar nog niet helemaal weg

wat is de link naar dat filmpje?

Ga ik ook maar 's proberen. Thanks voor de tip.